Shell zjistil, co Kimimu Räikkönenovi zvyšuje tep

Společnost Shell zrealizovala během uplynulého týdne jedinečný Shell V-Power experiment, aby zjistila, jak závodní jezdci stáje Scuderia Ferrari prožívají vzrušení z jízdy. Fernando Alonso a Kimi Räikkönen se během příprav na Velkou cenu Belgie, jež proběhla tento víkend, podrobili několika testům pod dohledem vědců ze společnosti Shell.
Shell zjistil, co Kimimu Räikkönenovi zvyšuje tep

Jezdci ve voze poháněném palivem Shell V-Power vyrazili na pro tento účel speciálně vybudovaný testovací okruh, a v průběhu byla měřena úroveň jejich vzrušení z jízdy s pomocí fyziologických čidel. Do testu se zapojilo i dalších 23 běžných řidičů.

Všichni pak na dráze čelili simulovaným extrémní situacím, které zahrnovaly zrychlení po startu ze startovního roštu, průjezd zasněženým lesem, kde zuří vánice, noční jízdu ve stometrovém senzorickém tunelu a protnutí cíle za tradičního odmávnutí charakteristickým kostkovaným praporkem.

Výsledky testu ukázaly, že start z roštu překvapivě nepředstavuje podnět, jenž zvyšuje vzrušení na maximum. U Räikkönena to byl například průjezd tunelem, zatímco 65 % běžných řidičů nejvíce reagovalo na sněhovou bouři v lese.

„Data jsme sbírali pomocí dvou propojených elektrod upevněných na prstech jezdců, které monitorovaly změny v elektrickém napětí způsobené proměnlivou vlhkostí kůže. Čím vlhčí je kůže, tím vyšší je míra fyziologického vzrušení,“ uvedl Dr. David Lewis-Hodgson, výkonný ředitel a ředitel pro výzkum z laboratoře Mindlab. „Také jsme pomocí elektrokardiogramu (EKG) měřili srdeční tep a elektrickou aktivitu srdce díky třem elektrodám upevněným na trupu jezdců. To nám prozradilo, kdy vzrušení z jízdy nejvíce prožívali,“ doplňuje.

„Řízení je moje největší vášeň, takže pro mě bylo velmi zajímavé zjistit, jaké momenty za volantem mi doslova rozbuší srdce. Díky experimentu společnosti Shell vím, že pokud si chci opravdu užít jízdu mimo okruh, měl bych se zaměřit na průjezd tunely,“ shrnuje test Kimi Räikkönen, závodní jezdec týmu Scuderia Ferrari.

„Shell ročně investuje přibližně 21 000 hodin do výzkumu a vývoje, aby závodní stáj Scuderia Ferrari měla ve světě formule 1 konkurenční výhodu. Palivo Shell V-Power bylo vyvinuto v rámci technického partnerství Shell s Ferrari a navrženo tak, aby vyhovělo těm nejnáročnějším požadavkům,“ vysvětluje Andreas Schaefer, specialista na vývoj paliv ve společnosti Shell. Našim cílem je také přenos inovací ze závodního okruhu na silnice, díky němuž mohou i běžní motoristé zažít skutečné vzrušení z jízdy. Shell totiž věří, že pokud si chcete jízdu opravdu užít, potřebujete správné palivo,“ uzavírá. 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků