Shell zjistil, co Kimimu Räikkönenovi zvyšuje tep

Společnost Shell zrealizovala během uplynulého týdne jedinečný Shell V-Power experiment, aby zjistila, jak závodní jezdci stáje Scuderia Ferrari prožívají vzrušení z jízdy. Fernando Alonso a Kimi Räikkönen se během příprav na Velkou cenu Belgie, jež proběhla tento víkend, podrobili několika testům pod dohledem vědců ze společnosti Shell.
Shell zjistil, co Kimimu Räikkönenovi zvyšuje tep

Jezdci ve voze poháněném palivem Shell V-Power vyrazili na pro tento účel speciálně vybudovaný testovací okruh, a v průběhu byla měřena úroveň jejich vzrušení z jízdy s pomocí fyziologických čidel. Do testu se zapojilo i dalších 23 běžných řidičů.

Všichni pak na dráze čelili simulovaným extrémní situacím, které zahrnovaly zrychlení po startu ze startovního roštu, průjezd zasněženým lesem, kde zuří vánice, noční jízdu ve stometrovém senzorickém tunelu a protnutí cíle za tradičního odmávnutí charakteristickým kostkovaným praporkem.

Výsledky testu ukázaly, že start z roštu překvapivě nepředstavuje podnět, jenž zvyšuje vzrušení na maximum. U Räikkönena to byl například průjezd tunelem, zatímco 65 % běžných řidičů nejvíce reagovalo na sněhovou bouři v lese.

„Data jsme sbírali pomocí dvou propojených elektrod upevněných na prstech jezdců, které monitorovaly změny v elektrickém napětí způsobené proměnlivou vlhkostí kůže. Čím vlhčí je kůže, tím vyšší je míra fyziologického vzrušení,“ uvedl Dr. David Lewis-Hodgson, výkonný ředitel a ředitel pro výzkum z laboratoře Mindlab. „Také jsme pomocí elektrokardiogramu (EKG) měřili srdeční tep a elektrickou aktivitu srdce díky třem elektrodám upevněným na trupu jezdců. To nám prozradilo, kdy vzrušení z jízdy nejvíce prožívali,“ doplňuje.

„Řízení je moje největší vášeň, takže pro mě bylo velmi zajímavé zjistit, jaké momenty za volantem mi doslova rozbuší srdce. Díky experimentu společnosti Shell vím, že pokud si chci opravdu užít jízdu mimo okruh, měl bych se zaměřit na průjezd tunely,“ shrnuje test Kimi Räikkönen, závodní jezdec týmu Scuderia Ferrari.

„Shell ročně investuje přibližně 21 000 hodin do výzkumu a vývoje, aby závodní stáj Scuderia Ferrari měla ve světě formule 1 konkurenční výhodu. Palivo Shell V-Power bylo vyvinuto v rámci technického partnerství Shell s Ferrari a navrženo tak, aby vyhovělo těm nejnáročnějším požadavkům,“ vysvětluje Andreas Schaefer, specialista na vývoj paliv ve společnosti Shell. Našim cílem je také přenos inovací ze závodního okruhu na silnice, díky němuž mohou i běžní motoristé zažít skutečné vzrušení z jízdy. Shell totiž věří, že pokud si chcete jízdu opravdu užít, potřebujete správné palivo,“ uzavírá. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků