Shell: V-Power je pouze o sekundu horší než jeho závodní verze

Shell: V-Power je pouze o sekundu horší než jeho závodní verze

Společnost Shell uskutečnila na okruhu ve Fioranu zajímavý pokus. Přizvala si totiž Fernanda Alonsa aby se svým Ferrari vyzkoušel rozdíl mezi klasickým benzinem Shell V-Power a jeho závodní verzí. Výsledné časy se od sebe lišily pouze o necelou jednu sekundu.

Alonso nejprve zajel čtyři kola se závodním palivem a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Po krátké zastávce v boxech vyzkoušel také běžně dostupný natural a výsledkem byl čas 1:04,850. Shell ve své tiskové zprávě uvádí, že civilní V-Power zaznamenal na konci cílové rovinky dokonce vyšší maximální rychlost. Alonso ovšem potvrdil, že závodní Shell je lepší při zrychlení.

Podobné časy obou paliv jsou dány především tím, že palivo pro formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Z toho logicky vyplývá, že obě verze mají velmi podobná složení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků