Shell: V-Power je pouze o sekundu horší než jeho závodní verze

Společnost Shell uskutečnila na okruhu ve Fioranu zajímavý pokus. Přizvala si totiž Fernanda Alonsa aby se svým Ferrari vyzkoušel rozdíl mezi klasickým benzinem Shell V-Power a jeho závodní verzí. Výsledné časy se od sebe lišily pouze o necelou jednu sekundu.

Alonso nejprve zajel čtyři kola se závodním palivem a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Po krátké zastávce v boxech vyzkoušel také běžně dostupný natural a výsledkem byl čas 1:04,850. Shell ve své tiskové zprávě uvádí, že civilní V-Power zaznamenal na konci cílové rovinky dokonce vyšší maximální rychlost. Alonso ovšem potvrdil, že závodní Shell je lepší při zrychlení.

Podobné časy obou paliv jsou dány především tím, že palivo pro formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Z toho logicky vyplývá, že obě verze mají velmi podobná složení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků