Shell: V-Power je pouze o sekundu horší než jeho závodní verze

Společnost Shell uskutečnila na okruhu ve Fioranu zajímavý pokus. Přizvala si totiž Fernanda Alonsa aby se svým Ferrari vyzkoušel rozdíl mezi klasickým benzinem Shell V-Power a jeho závodní verzí. Výsledné časy se od sebe lišily pouze o necelou jednu sekundu.

Alonso nejprve zajel čtyři kola se závodním palivem a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Po krátké zastávce v boxech vyzkoušel také běžně dostupný natural a výsledkem byl čas 1:04,850. Shell ve své tiskové zprávě uvádí, že civilní V-Power zaznamenal na konci cílové rovinky dokonce vyšší maximální rychlost. Alonso ovšem potvrdil, že závodní Shell je lepší při zrychlení.

Podobné časy obou paliv jsou dány především tím, že palivo pro formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Z toho logicky vyplývá, že obě verze mají velmi podobná složení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků