Shell: V-Power je pouze o sekundu horší než jeho závodní verze

Shell: V-Power je pouze o sekundu horší než jeho závodní verze

Společnost Shell uskutečnila na okruhu ve Fioranu zajímavý pokus. Přizvala si totiž Fernanda Alonsa aby se svým Ferrari vyzkoušel rozdíl mezi klasickým benzinem Shell V-Power a jeho závodní verzí. Výsledné časy se od sebe lišily pouze o necelou jednu sekundu.

Alonso nejprve zajel čtyři kola se závodním palivem a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Po krátké zastávce v boxech vyzkoušel také běžně dostupný natural a výsledkem byl čas 1:04,850. Shell ve své tiskové zprávě uvádí, že civilní V-Power zaznamenal na konci cílové rovinky dokonce vyšší maximální rychlost. Alonso ovšem potvrdil, že závodní Shell je lepší při zrychlení.

Podobné časy obou paliv jsou dány především tím, že palivo pro formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Z toho logicky vyplývá, že obě verze mají velmi podobná složení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků