Shell slaví a představuje vylepšená paliva Shell V-Power a Shell V-Power Racing

Letošní rok je pro společnost Shell ve znamení velkých oslav. Před 60 lety se stala partnerem společnosti Ferrari a jejich spolupráce vedla k jednomu z nejúspěšnějších technických partnerství v historii motorsportu. Vylepšením palivShell V-Power a Shell V-Power Racing o nové aditivum a nabídkou exkluzivní sbírky 24 karet Shell V-Power dává společnost Shell svým zákazníkům důvod, proč se k oslavám připojit.

Technická spolupráce společností Shell a Ferrari začala již ve 30. letech 20. století. I když byly v té době v Itálii na trhu i jiné značky, Enzo Ferrari dal přednost Shellu, který mu poskytl nejlepší technologii, jež byla momentálně k dispozici. Paliva a maziva Shell se od počátku podílela na úspěchu Ferrari hlavně díky tomu, že byla vyvinuta speciálně pro extrémní podmínky. Enzo Ferrari později ocenil dlouhotrvající spolupráci: „Lidé z Shellu si vždy byli vědomi významu zkušeností získaných v motoristických závodech, a to je důvod, proč se tato společnost dostala až na samý vrchol technologického vývoje.“

Úspěšné partnerství Shellu a Ferrari nepřineslo pouze mnohonásobná vítězství v závodech formule 1, ale vedlo také k vývoji paliv Shell V-Power a Shell V-Power Racing. Na základě znalostí a zkušeností specialistů společnosti Shell, kteří se spolu s inženýry a techniky Ferrari podíleli na rozvoji závodního paliva, vzniklo také palivo Shell V-Power běžně dostupné na čerpacích stanicích. „Know-how Shellu získané v prostředí formule 1 mohou využívat zákazníci nejen v České republice, ale po celém světě,“ říká Dušan Nedorost,“ pověřený vedením čerpacích stanic Shell v České republice.

Shell V-Power je palivem, které čistí motor vozidla během jízdy - pomáhá odstraňovat nečistoty na ventilech, a tak zajišťuje optimální fungování vstřikovacích palivových trysek. Nové, vylepšené složení Shell V-Power obsahuje aditivum používané v závodním palivu formule 1, má vyšší čisticí schopnost a obsahuje unikátní technologii společnosti Shell FMT (Friction Modification Technology) snižující třecí ztráty motoru. Stejnou technologii používal tým Ferrari formule 1i v roce 2006. Složení běžného paliva Shell V-Power je nyní shodné se závodním palivem, jež podléhá přísné kontrole FIA (Féderation Internationale de L´Automobile).

Na oslavu začátku spolupráce s Ferrari před 60 lety připravila společnost Shell pro své zákazníky exkluzivní sbírku 24 karet Shell V-Power s obrázky klasických vozů Ferrari, jejich technickými specifikacemi a informacemi o významných úspěších na závodech F1. Balíčky se sběratelskými kartami mohou získat všichni řidiči, kteří mezi 16. dubnem a 30. červnem 2007 natankují u čerpací stanice Shell 30 l paliv Shell V-Power, Shell V-Power Racing či Shell V-Power Diesel nebo si zakoupí motorový olej Shell Helix (Ultra, Plus nebo Super). Vášniví hráči i sběratelé zajímavostí ze světa formule 1 ocení využití karet při jednoduché karetní hře nebo mohou s pomocí soutěžního kódu uvedeného na jedné z karet v balíčku soutěžit o Den na závodní dráze s Ferrari.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků