Shell počítá s bionaftou

Koncern Shell a německá strojírenská frima Choren Industries vybudují největší výrobnu bionaftny na světě. Továrna za více než 400 milionu Euro bude v roce 2009, kdy má být stavba dokončena, schopna produkovat okolo 200 milionu litrů bionafty týdně. Jde sice jen o nepatrnou část Německé spotřeby, projekt by ale měl ukázat, zda se lze touto cestou ubírat či nikoli. Surovinou pro výrobu budou olejnaté plodiny, sláma, dřevní odpad, rákosí atd. Biopalivo bude v první fázi pouze přimícháváno do klasické nafty.

Tato investice je realizována díky partnerství společností Choren, Volkswagen a Daimler Chrysler, které budou na trh dodávat auta s motory, která budou schopna spalovat bionaftu bez dodatečných úprav. Na rozdíl od běžné praxe budou výrobci automobilů upravovat vozy dle vlastnosti paliva z rafinérie a ne opačně. V budoucnu se má přejít na automobily spalující čistě olejnatá paliva a příměs nafty se má snižovat.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků