Shell počítá s bionaftou

Koncern Shell a německá strojírenská frima Choren Industries vybudují největší výrobnu bionaftny na světě. Továrna za více než 400 milionu Euro bude v roce 2009, kdy má být stavba dokončena, schopna produkovat okolo 200 milionu litrů bionafty týdně. Jde sice jen o nepatrnou část Německé spotřeby, projekt by ale měl ukázat, zda se lze touto cestou ubírat či nikoli. Surovinou pro výrobu budou olejnaté plodiny, sláma, dřevní odpad, rákosí atd. Biopalivo bude v první fázi pouze přimícháváno do klasické nafty.

Tato investice je realizována díky partnerství společností Choren, Volkswagen a Daimler Chrysler, které budou na trh dodávat auta s motory, která budou schopna spalovat bionaftu bez dodatečných úprav. Na rozdíl od běžné praxe budou výrobci automobilů upravovat vozy dle vlastnosti paliva z rafinérie a ne opačně. V budoucnu se má přejít na automobily spalující čistě olejnatá paliva a příměs nafty se má snižovat.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků