Shell počítá s bionaftou

Koncern Shell a německá strojírenská frima Choren Industries vybudují největší výrobnu bionaftny na světě. Továrna za více než 400 milionu Euro bude v roce 2009, kdy má být stavba dokončena, schopna produkovat okolo 200 milionu litrů bionafty týdně. Jde sice jen o nepatrnou část Německé spotřeby, projekt by ale měl ukázat, zda se lze touto cestou ubírat či nikoli. Surovinou pro výrobu budou olejnaté plodiny, sláma, dřevní odpad, rákosí atd. Biopalivo bude v první fázi pouze přimícháváno do klasické nafty.

Tato investice je realizována díky partnerství společností Choren, Volkswagen a Daimler Chrysler, které budou na trh dodávat auta s motory, která budou schopna spalovat bionaftu bez dodatečných úprav. Na rozdíl od běžné praxe budou výrobci automobilů upravovat vozy dle vlastnosti paliva z rafinérie a ne opačně. V budoucnu se má přejít na automobily spalující čistě olejnatá paliva a příměs nafty se má snižovat.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků