Shell počítá s bionaftou

Koncern Shell a německá strojírenská frima Choren Industries vybudují největší výrobnu bionaftny na světě. Továrna za více než 400 milionu Euro bude v roce 2009, kdy má být stavba dokončena, schopna produkovat okolo 200 milionu litrů bionafty týdně. Jde sice jen o nepatrnou část Německé spotřeby, projekt by ale měl ukázat, zda se lze touto cestou ubírat či nikoli. Surovinou pro výrobu budou olejnaté plodiny, sláma, dřevní odpad, rákosí atd. Biopalivo bude v první fázi pouze přimícháváno do klasické nafty.

Tato investice je realizována díky partnerství společností Choren, Volkswagen a Daimler Chrysler, které budou na trh dodávat auta s motory, která budou schopna spalovat bionaftu bez dodatečných úprav. Na rozdíl od běžné praxe budou výrobci automobilů upravovat vozy dle vlastnosti paliva z rafinérie a ne opačně. V budoucnu se má přejít na automobily spalující čistě olejnatá paliva a příměs nafty se má snižovat.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků