Shelby American poprvé vypustil do provozu dříve experimentální konfiguraci V8 s dvojitým přeplňováním. Shelby GT500 Code Red vznikne jen v 10 exemplářích.
Koncepty automobilkám slouží pro vývoj nových technologií, designu a ladění budoucích sériových vozů. Když se Shelby American v roce 2008 rozhodl ve spolupráci s Nelson's Racing Engines osadit svého Mustanga dvakrát přeplňovanou V8 o objemu 5,4 litru zjistil, že přestavba je tak náročná a choulostivá, že se nevyplatí ji realizovat. Jenže 14 let vývoje mnoho překážek odstranilo, a tak se úpravce rozhodl pro druhý pokus.
A uspěl! Shelby se může poprvé pochlubit desetikusovou limitovanou edicí Shelby GT500 Code Red vybavenou motorem V8 5,2 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly. I když se podařilo řadu problémů vyřešit moderní koncepcí, pořád šlo o náročný proces. Mechanici namontovali nový palivový systém, výkonnější chlazení, přeprogramovali řidicí jednotku a provedli mnoho dalších úprav.
Výsledkem je výkon 746 kW s točivým momentem 1058 Nm při použití 93oktanového paliva. S evropskou kvalitou paliv budete ještě výše a pokud mu dáte napít ethanolu E85, pak se odmění 969 kW se 1356 Nm. Pro lepší chování na silnici má podvozek nově naladěnou sestavu a upravené nápravy.
Aby se Code Red neodlišoval pouze silným motorem, Shelby je doplnil širokým bodykitem a černě lakovanými koly. Agresivně strženou příď doplňuje červený znak kobry a karbonová kapota. Vzadu najdeme mohutné křídlo, rozměrný difuzor a čtveřici koncovek výfuku.
Interiér je plný dekoru z karbonového vlákna. Příjemný kontrast vytvářejí anatomické sedačky s červenými bočnicemi a zajímavou texturou tvořenou červenou nití. Výjimečnost edice připomínají plakety a lišty na nástupních prazích.
Asi vás zajímá, kolik taková hračka stojí. Shelby vyrobí pouze 10 exemplářů s cenou úpravy v přepočtu 5.240.000 Kč. K tomu je třeba přidat cenu samotného auta. S nákupem přichází automaticky členství v celosvětovém klubu Carrolla Shelbyho Team Shelby založeném v roce 2008 a vedení složky s dokumentací v oficiálním registru Shelby.
Kromě vývojového vozu GT500 Code Red z roku 2008 vytvořil úpravce během posledních 60 let další tři prototypy. Konkrétně šlo o Super Snake a Little Red v roce 1967 a o rok později je doplnil Green Hornet.