Shelby GT500KR: král silnic

Milujete americké sporťáky, které mají ve svém názvu Shelby? Pak začněte šetřit, protože právoplatný držitel tohoto jména se blíží.

Máte přesně rok na to, abyste našetřili pár desítek tisíc dolarů, přesněji rovných 50 000 a mohli si pořídit krále silnic Shelby GT500KR (hádejte, co znamenají písmena KR... ano, King of the Road). Na jaře příštího roku Ford uvede do prodeje 1 000 kusů speciálně upraveného modelu Mustang, který stojí snad i za hřích.

Shelby GT500KR je od svého sériového základu prakticky k nerozeznání, ovšem dostal řadu menších úprav. Ty ale nejsou jen tak pro parádu, žádná diskosvětla a další laciné vábničky pro zkažená děvčata, vše má svůj jasný význam. Např. mřížky na předním nárazníků lépe přivádí vzduch k chladičům a brzdám a funkční význam skrývají i všechny další provedené úpravy.

A pokud máte obavu, že Shelby zas bude jen vozem, který umí jet rovně, nezatáčí a nebrzdí, budete z omylu rychle vyvedeni. Za 20" koly se nachází speciální brzdový systém Brembo, který byl navržen přímo pro tento vůz. Ten by měl zvládnout jeho vysoký výkon. Navíc celý podvozek prošel modifikací závodní divizí automobilky Ford a i přes zastaralou koncepci by měl nabídnout maximum, které lze za daných okolností dosáhnout.

Srdce vozu si necháváme na konec ze dvou důvdů. Jednak jde o třešinku na dortu a jednak se nezdá, že by zajímavost auta stála pouze na něm, GT500KR by měl být vyladěným celkem. O pohon se tedy stará osmiválec o objemu 5,4 litru. Do parády si ho vzala divize Ford Racing Power a výsledných 540 koní a 688 Nm nezní vůbec špatně. Výsledek nemá na svědomí atmosférické plnění, ale kompresor.

A že vám název Shelby GT500KR připadá povědomý? Vzpomínáte správně, model se zcela totožným názvem svět poprvé poznal již v roce 1968, kdy byl na americký trh uveden speciálně vyladěný model s motorem V8 a výkonem 335 koní. Pokud se chcete o historii Mustangu dovědět více, přečtěte si náš článek mapující celou historii této americké legendy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Shelby GT500KR 2008
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků