Shelby GT500KR: král silnic

Milujete americké sporťáky, které mají ve svém názvu Shelby? Pak začněte šetřit, protože právoplatný držitel tohoto jména se blíží.

Máte přesně rok na to, abyste našetřili pár desítek tisíc dolarů, přesněji rovných 50 000 a mohli si pořídit krále silnic Shelby GT500KR (hádejte, co znamenají písmena KR... ano, King of the Road). Na jaře příštího roku Ford uvede do prodeje 1 000 kusů speciálně upraveného modelu Mustang, který stojí snad i za hřích.

Shelby GT500KR je od svého sériového základu prakticky k nerozeznání, ovšem dostal řadu menších úprav. Ty ale nejsou jen tak pro parádu, žádná diskosvětla a další laciné vábničky pro zkažená děvčata, vše má svůj jasný význam. Např. mřížky na předním nárazníků lépe přivádí vzduch k chladičům a brzdám a funkční význam skrývají i všechny další provedené úpravy.

A pokud máte obavu, že Shelby zas bude jen vozem, který umí jet rovně, nezatáčí a nebrzdí, budete z omylu rychle vyvedeni. Za 20" koly se nachází speciální brzdový systém Brembo, který byl navržen přímo pro tento vůz. Ten by měl zvládnout jeho vysoký výkon. Navíc celý podvozek prošel modifikací závodní divizí automobilky Ford a i přes zastaralou koncepci by měl nabídnout maximum, které lze za daných okolností dosáhnout.

Srdce vozu si necháváme na konec ze dvou důvdů. Jednak jde o třešinku na dortu a jednak se nezdá, že by zajímavost auta stála pouze na něm, GT500KR by měl být vyladěným celkem. O pohon se tedy stará osmiválec o objemu 5,4 litru. Do parády si ho vzala divize Ford Racing Power a výsledných 540 koní a 688 Nm nezní vůbec špatně. Výsledek nemá na svědomí atmosférické plnění, ale kompresor.

A že vám název Shelby GT500KR připadá povědomý? Vzpomínáte správně, model se zcela totožným názvem svět poprvé poznal již v roce 1968, kdy byl na americký trh uveden speciálně vyladěný model s motorem V8 a výkonem 335 koní. Pokud se chcete o historii Mustangu dovědět více, přečtěte si náš článek mapující celou historii této americké legendy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Shelby GT500KR 2008
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků