Shelby GT500KR dostal kapotu z uhlíkových vláken

Ford se pro tento rok rozhodnul do modelu Shelby GT500KR nasadit kapotu z uhlíkových vláken. Stalo se tak vůbec poprvé v celé historii automobilky. Výkon vozu zůstává shodný s loňským modelem, na zadní kola je posíláno plných 540 koní. Ford plánuje vyrobit celkově 1000 kusů.

Automobilka se nechala slyšet, že tato kapota byla volena s ohledem na výkony, ne pro parádu. Nižší hmotnost posouvá těžiště ještě níž a kapota se dočkala i nových tvarů - to kvůli lepší aerodynamice.

Pod kapotou se při vyšších rychlostech tvoří oblasti s rozdílnými tlaky, které pomáhají k směrování čerstvého vzduchu k sání a naopak odvádění vzduchu horkého ze zadních partií kapoty. Mezichladič stlačeného vzduchu tak může pracovat s větší účinností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Shelby GT500KR

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků