Shelby GT500KR dostal kapotu z uhlíkových vláken

Ford se pro tento rok rozhodnul do modelu Shelby GT500KR nasadit kapotu z uhlíkových vláken. Stalo se tak vůbec poprvé v celé historii automobilky. Výkon vozu zůstává shodný s loňským modelem, na zadní kola je posíláno plných 540 koní. Ford plánuje vyrobit celkově 1000 kusů.

Automobilka se nechala slyšet, že tato kapota byla volena s ohledem na výkony, ne pro parádu. Nižší hmotnost posouvá těžiště ještě níž a kapota se dočkala i nových tvarů - to kvůli lepší aerodynamice.

Pod kapotou se při vyšších rychlostech tvoří oblasti s rozdílnými tlaky, které pomáhají k směrování čerstvého vzduchu k sání a naopak odvádění vzduchu horkého ze zadních partií kapoty. Mezichladič stlačeného vzduchu tak může pracovat s větší účinností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Shelby GT500KR

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků