Shelby G.T.350CR: klasik nabízí přes 1000 koní

Dobře víme, že v USA „na značky“ postaví prakticky cokoli. Nyní se na silnice vrátí Mustang Shelby GT350 ve své původní verzi.

Společnost Classic Recreations nyní oznámila, že v omezených počtech hodlá vyrábět důsledně přestavěné vozy, které ale na pohled zůstanou takřka stejné jako vůbec první stroje Mustang Shelby GT350 z let 1965 a 1966. Legendární označení Shelby GT350 se přitom do nabídky nových vozů vrátilo vloni, když automobilka Ford ve spolupráci se společností Shelby American představila novodobý Shelby GT350 vycházející z aktuální generace Fordu Mustang. Tato modifikace je nabízena formou sady dodatečných úprav. Shelby GT350 v dějinách modelu Mustang vždy hrál významnou roli, před pěti lety Ford připravil posílenou verzi tehdejšího Mustangu Shelby GT350 H výhradně pro síť půjčoven Hertz.

Klepněte pro větší obrázek
Shelby G.T.350CR od Classic Recreations

Pokud ovšem toužíte po originálu, ale zároveň se chcete pořádně svézt v bezpečí moderního podvozku a motoru, má pro vás nově řešení americká ladičská společnost Classic Recreations, která na základě původního Mustangu z roku 1965, nebo 1966 vyšlechtí výkonný automobil zachovávající charakter prvních strojů Shelby GT350. Snímek uvolnila zatím jen jeden, ale technických detailů máme celkem dost. Podvozek je doplněn pomocným trubkovým rámem a novými závěsy kol s vinutými pružinami a stavitelnými tlumiči, posílená brzdová soustava disponuje čtyřpístkovými (na přání šestipístkovými) třmeny a odvrtávanými, zinkovanými kotouči Shelby/Wilwood.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Původní Shelby GT350 byl také vyhledávaným sportovním náčiním

O pohon se stará vidlicový osmiválec s hliníkovým blokem a objemem 427 cu.in., tj. rovných 7 litrů, jenž v základním naladění dává 553 koní (406 kW). Pokud by vám to nestačilo, jsou pro vás připraveny verze s kompresorem a výkonem 654 koní (481 kW), dalších 100 koní přidá mezichladič, a dvěma turbodmychadly a výkonem přes 1 000 koní (746 kW). Neupřesněný točivý moment se přenáší na kola zadní nápravy skrze převodovku Tremec s manuálním řazením, samozřejmostí je hřebenové posilové řízení. Interiér je opatřen širokou škálou „retro“ doplňků včetně sedadel Carroll Shelby Scat Rally Series 1000 s pětibodovými pásy i moderních prvků zahrnujících klimatizaci, výkonnou audisosoustavu či navigaci. Ceny začínají v přepočtu na zhruba 2 milionech Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vloni představený Shleby GT350 po boku originálu a s Carrollem Shelbym
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků