Shelby G.T.350CR: klasik nabízí přes 1000 koní

Dobře víme, že v USA „na značky“ postaví prakticky cokoli. Nyní se na silnice vrátí Mustang Shelby GT350 ve své původní verzi.

Společnost Classic Recreations nyní oznámila, že v omezených počtech hodlá vyrábět důsledně přestavěné vozy, které ale na pohled zůstanou takřka stejné jako vůbec první stroje Mustang Shelby GT350 z let 1965 a 1966. Legendární označení Shelby GT350 se přitom do nabídky nových vozů vrátilo vloni, když automobilka Ford ve spolupráci se společností Shelby American představila novodobý Shelby GT350 vycházející z aktuální generace Fordu Mustang. Tato modifikace je nabízena formou sady dodatečných úprav. Shelby GT350 v dějinách modelu Mustang vždy hrál významnou roli, před pěti lety Ford připravil posílenou verzi tehdejšího Mustangu Shelby GT350 H výhradně pro síť půjčoven Hertz.

Klepněte pro větší obrázek
Shelby G.T.350CR od Classic Recreations

Pokud ovšem toužíte po originálu, ale zároveň se chcete pořádně svézt v bezpečí moderního podvozku a motoru, má pro vás nově řešení americká ladičská společnost Classic Recreations, která na základě původního Mustangu z roku 1965, nebo 1966 vyšlechtí výkonný automobil zachovávající charakter prvních strojů Shelby GT350. Snímek uvolnila zatím jen jeden, ale technických detailů máme celkem dost. Podvozek je doplněn pomocným trubkovým rámem a novými závěsy kol s vinutými pružinami a stavitelnými tlumiči, posílená brzdová soustava disponuje čtyřpístkovými (na přání šestipístkovými) třmeny a odvrtávanými, zinkovanými kotouči Shelby/Wilwood.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Původní Shelby GT350 byl také vyhledávaným sportovním náčiním

O pohon se stará vidlicový osmiválec s hliníkovým blokem a objemem 427 cu.in., tj. rovných 7 litrů, jenž v základním naladění dává 553 koní (406 kW). Pokud by vám to nestačilo, jsou pro vás připraveny verze s kompresorem a výkonem 654 koní (481 kW), dalších 100 koní přidá mezichladič, a dvěma turbodmychadly a výkonem přes 1 000 koní (746 kW). Neupřesněný točivý moment se přenáší na kola zadní nápravy skrze převodovku Tremec s manuálním řazením, samozřejmostí je hřebenové posilové řízení. Interiér je opatřen širokou škálou „retro“ doplňků včetně sedadel Carroll Shelby Scat Rally Series 1000 s pětibodovými pásy i moderních prvků zahrnujících klimatizaci, výkonnou audisosoustavu či navigaci. Ceny začínají v přepočtu na zhruba 2 milionech Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vloni představený Shleby GT350 po boku originálu a s Carrollem Shelbym
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků