Shelby Cobra CSX7000: jubilejní série k 50. výročí homologace FIA

Shelbyho Cobra je už poněkud „retro“, ale i dnešním nadšencům má stále co říci. A nyní jim oznamuje zhruba toto: je tomu 50 let, co byla Cobra homologována jako závodní automobil.

Předloni slavila značka Shelby 50 let od zhotovení prvního automobilu. Šlo tehdy samozřejmě o dnes již legendární, speciálně upravený AC Cobra, jenž se stává zdrojem inspirace i pro soudobé tvůrce, vzpomeňme třeba stavbu Puritalia 427. V květnu roku 2012 však zakladatel značky a slavný závodník a ladič vozů Ford Carroll Shelby zemřel. Slavilo se ale dále, přičemž letošním padesátníkem bude nejen Ford Mustang, ale také Shelby Mustang.

Ford Shelby Mustang: ohlédnutí na prahu 50. výročí

Ford Shelby Mustang: ohlédnutí na prahu 50. výročí

Tím to ovšem nekončí, neboť přesně před rokem se vozy Shelby Cobra dočkaly certifikátu FIA pro závody. K této příležitosti vznikne padesátikusová výroční série Shelby Cobra CSX7000 (vozy téhož označení se přitom u Shelbyho objevují průběžně), jejíž premiéra byla naplánována na sběratelskou akci Barrett-Jackson v arizonském Scottsdaleu. Připomeňme, že na loňském ročníku této tradiční akce byl za 21 mil. Kč vydražen první vyrobený Corvette Stingray.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Shelby Cobra CSX7000 coby padesátikusová jubilejní edice

Edice Shelby Cobra CSX7000 vyniká světle modrým lakováním Viking, do strany vytaženým výfukem, speciálními patnáctipalcovými litými ráfky a zvláštními emblémy s nápisy „FIA Cobra 1964 – 2014“. Interiér zaujme kromě číslovaných plaket také novými koberečky, ochranným obloukem za řidičem a čalouněním sedadel černou umělou kůží. John Luft, šéf společnost Shelby American, k této příležitosti připomněl: „Vozy Shelby Cobra 289 FIA patří k nejdůležitějším autům v historii amerických závodů, za jejich volanty usedaly legendy jako Ken Miles, Dan Gurney, Phil Hill nebo Bob Bondurant.“

Ford Mustang Shelby GT a GT/SC: zaostřeno na výkony

Ford Mustang Shelby GT a GT/SC: zaostřeno na výkony

Každý vůz z této padesátky bude prodáván za ceny od 94 995 dolarů s laminátovou a 159 995 dolarů s hliníkovou karoserií, což by v aktuálním přepočtu znamenalo 1,92, resp. 3,23 mil. Kč. Ovšem i za tyto peníze dostanete vůz bez motoru, který si musíte sehnat jinde. Zkrátka tradice je tradice!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků