Shayton Equilibrium: sportovní ekvilibristika

Ze Slovinska přijíždí nový příspěvek do sféry supersportovních automobilů. Ti nejlepší se mohou začít třást…

Segment exkluzivních supersportovních automobilů je poměrně omezený a během let již takřka rozdělen mezi několik renomovaných značek typu Bugatti, Pagani či Koenigsegg. Nicméně čas od času se v této sféře objeví nějaké vítané oživení. A k tomu dochází také právě nyní. Ačkoli by to zřejmě jen málokdo hádal, nový Shayton Equilibrium přichází ze Slovinska. Jde o produkt nově založené značky Shayton a podle svých tvůrců mají připravované spupersporty „zamést s konkurencí“, což zní dosti sebevědomě na to, že Shayton dosud ještě nikdy žádná auta nevyráběl. Novinka pochází z pera místního designéra Andreje Stanta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jméno Shayton znamená v řeči indiánského kmene Siouxů „sokol“ a tento druh ptáka se také ve své stylizované podobě nachází přímo ve znaku automobilky. „Slovinská Zonda“ má být poháněna blíže neupřesněným druhem vidlicového dvanáctiválce s výkonem 1 084 koní (797 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 930 Nm při 5 000 ot./min. Model Equilibrium zatím ještě ani „nezavrčel“, ale přibližná cena je již zde. Měla by přesahovat hranici 1 milionu eur. A to je také poměrně sebevědomé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky rozsáhlému použití lehkých materiálů včetně hliníkových a titanových slitin a uhlíkových kompozitů v konstrukci podvozku i karoserie se má model Equilibrium vyznačovat rozumnou pohotovostní hmotností okolo 1 200 kg, což by znamenalo vynikající poměr 1,42 kg/HP. Teoreticky by novinka měla jet až 400 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlit za 2,9 s a hranici 200 km/h pokořit již 8,5 s po startu. Společnost Shayton plánuje vyrábět ročně zhruba dvě desítky podobných vozidel, nicméně nyní se pokouší sehnat peníze na stavbu skutečného prototypu. Jak je vidět z připojených snímků, model Equilibrium se nachází na samém počátku své existence, takže jeho skutečná výroba je zatím ve hvězdách. Ale přejme slovinskému supersport hodně štěstí, „staré pardály“ je třeba čas od času podráždit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků