Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp

Na videu vypadá jako autíčko na dálkové ovládání, ale tohle nemá být hračka. Jde o další z mnoha zajímavých ruských strojů určených do nejhoršího terénu.
Seznam kapitol
  1. Sherp, Videa
  2. Sherp: Fotogalerie

V Rusku se rodí opravdu velmi zajímavé stroje. Vzpomenout můžeme třeba Ladu Niva v úpravě Bronto nebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes přidáme další takovou specialitu, která si pro změnu říká Sherp. Není tak velká jako Shaman, ale právě o to bude lepší.

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Sherp je velmi kompaktní stroj určený primárně pro dva pasažéry. Na délku měří pouze 3,4 m, vysoký je ovšem 2,3 m a na šířku přesahuje 2,5 m. Světlá výška dosahuje na rovných šedesát centimetrů a průměr použitých pneumatik je plných 1,6 m. Mimochodem pneumatiky mají speciální konstrukci a údajně jsou také chráněné patentem.

O pohon se stará naftový motor Kubota V1505-t o objemu 1498 cm3, který vyprodukuje pouhých 33 kW (44,3 k). Maximální rychlost činí 45 km/h, ale to u tohoto vozidla není tak důležitá. V terénu se často hodí spíše minimální rychlost. Sherp je schopný plazit se rychlostí 1,5 km/h. A protože jde o obojživelné vozidlo, udává výrobce i maximální rychlost na vodě. Ta je šest kilometrů v hodině.

Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Sherp váží pouze 1300 kg, naložit ale na něj můžete další tunu. Základní nádrž má objem 58 litrů. Pořídit ovšem lze i přídavné nádrže umístěné v kolech. K dispozici tak je dalších 4x 50 litrů.

Když přijde na věc, zvládne Sherp překonat metr vysokou překážku, případně plavat po hladině. Konstrukce vozu je udělaná tak, aby byl schopný vyhrabat se z vody na led, což dobře dokumentují videa. Základní provedení je dvoumístné a má plachtou krytou korbu. Na takový stroj budete potřebovat 65 tisíc dolarů. K dispozici je ovšem také provedení s klasickou pevnou nástavbou. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sherp, Videa
  2. Sherp: Fotogalerie
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků