Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp

Na videu vypadá jako autíčko na dálkové ovládání, ale tohle nemá být hračka. Jde o další z mnoha zajímavých ruských strojů určených do nejhoršího terénu.
Sherp (nebo chcete-li Šerp) je další z ruských terénních monster
Seznam kapitol
  1. Sherp, Videa
  2. Sherp: Fotogalerie

V Rusku se rodí opravdu velmi zajímavé stroje. Vzpomenout můžeme třeba Ladu Niva v úpravě Bronto nebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes přidáme další takovou specialitu, která si pro změnu říká Sherp. Není tak velká jako Shaman, ale právě o to bude lepší.

Video | Zajímavosti | Off-roady | Ostatní značky

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Sherp je velmi kompaktní stroj určený primárně pro dva pasažéry. Na délku měří pouze 3,4 m, vysoký je ovšem 2,3 m a na šířku přesahuje 2,5 m. Světlá výška dosahuje na rovných šedesát centimetrů a průměr použitých pneumatik je plných 1,6 m. Mimochodem pneumatiky mají speciální konstrukci a údajně jsou také chráněné patentem.

O pohon se stará naftový motor Kubota V1505-t o objemu 1498 cm3, který vyprodukuje pouhých 33 kW (44,3 k). Maximální rychlost činí 45 km/h, ale to u tohoto vozidla není tak důležitá. V terénu se často hodí spíše minimální rychlost. Sherp je schopný plazit se rychlostí 1,5 km/h. A protože jde o obojživelné vozidlo, udává výrobce i maximální rychlost na vodě. Ta je šest kilometrů v hodině.

Video | Zajímavosti | Off-roady | Fascinace | Lada

Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Sherp váží pouze 1300 kg, naložit ale na něj můžete další tunu. Základní nádrž má objem 58 litrů. Pořídit ovšem lze i přídavné nádrže umístěné v kolech. K dispozici tak je dalších 4x 50 litrů.

Když přijde na věc, zvládne Sherp překonat metr vysokou překážku, případně plavat po hladině. Konstrukce vozu je udělaná tak, aby byl schopný vyhrabat se z vody na led, což dobře dokumentují videa. Základní provedení je dvoumístné a má plachtou krytou korbu. Na takový stroj budete potřebovat 65 tisíc dolarů. K dispozici je ovšem také provedení s klasickou pevnou nástavbou. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sherp, Videa
  2. Sherp: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků