První generace Fordu Focus platí za jeden z nejlépe jezdících malých rodinných vozů. Jeho druhá generace vysoko nasazenou laťku svého předchůdce neposunula o bůhvíjaký kus dopředu, ovšem pořád se může směle řadit mezi absolutní špičku.

První generace Fordu Focus platí za jeden z nejlépe jezdících malých rodinných vozů. Jeho druhá generace vysoko nasazenou laťku svého předchůdce neposunula o bůhvíjaký kus dopředu, ovšem pořád se může směle řadit mezi absolutní špičku.

Inženýři víceméně převzali podvozek ze staršího sourozence a zesílili karoserii. Bohužel se jim ho nepovedlo tak precizně naladit, což bylo pro tehdejší novinářskou obec velké téma. Přesto se Focus druhá generace s přehledem vyrovnává i mladším konkurentům. Velkou devizou je fakt, že nabízí daleko větší vnitřní prostor, než jeho předchůdce. V posledním žebříčku spolehlivosti obsadil 4. místo.

Inženýři víceméně převzali podvozek ze staršího sourozence a zesílili karoserii. Bohužel se jim ho nepovedlo tak precizně naladit, což bylo pro tehdejší novinářskou obec velké téma. Přesto se Focus druhá generace s přehledem vyrovnává i mladším konkurentům. Velkou devizou je fakt, že nabízí daleko větší vnitřní prostor, než jeho předchůdce. V posledním žebříčku spolehlivosti obsadil 4. místo.

Fordy Focus druhé generace lze sehnat za velmi příznivé ceny, ovšem až teprve okolo 100 tisíc korun začínají skutečně perspektivní kousky. Za 150 tisíc korun se už bavíme o velmi slibném autě, a to již ve faceliftovaném provedení. Právě modernizované dvojkové focusy s jasnou historii platí za mimořádně spolehlivá auta.

Fordy Focus druhé generace lze sehnat za velmi příznivé ceny, ovšem až teprve okolo 100 tisíc korun začínají skutečně perspektivní kousky. Za 150 tisíc korun se už bavíme o velmi slibném autě, a to již ve faceliftovaném provedení. Právě modernizované dvojkové focusy s jasnou historii platí za mimořádně spolehlivá auta.

Interiér Fordu Focus neoslní a zejména stříbrná barva, kterou jsou plasty nastříkané, trpí na opotřebení. Stav vnitřních plastů prozradí, jak na tom daný kousek je.

Interiér Fordu Focus neoslní a zejména stříbrná barva, kterou jsou plasty nastříkané, trpí na opotřebení. Stav vnitřních plastů prozradí, jak na tom daný kousek je.

Ford Focus se nabízel také ve dvou sportovních variantách, pokaždé s věhlasným přeplňovaným dvaapůlitorvým pětiválcem od Volva. Především 300koňová verze RS platí do dnes za jeden z nejlepších ostrých hatchbacků s naprosto dokonalým zvukovým projevem.

Ford Focus se nabízel také ve dvou sportovních variantách, pokaždé s věhlasným přeplňovaným dvaapůlitorvým pětiválcem od Volva. Především 300koňová verze RS platí do dnes za jeden z nejlepších ostrých hatchbacků s naprosto dokonalým zvukovým projevem.

Honda Civic osmé generace, vyráběné v letech 2005-2011, je stále jablkem sváru mezi fanoušky automobilového designu. Ve své době působil jako UFO a ani dnes si ho s ničím nespletete.

Honda Civic osmé generace, vyráběné v letech 2005-2011, je stále jablkem sváru mezi fanoušky automobilového designu. Ve své době působil jako UFO a ani dnes si ho s ničím nespletete.

Honda poprvé u modelové řady Civic použila dvě rozdílné platformy pro karosářskou verzi hatchback. Druhý jmenovaný měl vzadu jednodušší nápravu s vlečnými rameny z modelu Fit. Honda však tímto krokem dokázala, jak geniální konstruktéry a inženýry zaměstnává, protože Civic i s vlečnými rameny platí po dynamické stránce za mimořádně schopný automobil.

Honda poprvé u modelové řady Civic použila dvě rozdílné platformy pro karosářskou verzi hatchback. Druhý jmenovaný měl vzadu jednodušší nápravu s vlečnými rameny z modelu Fit. Honda však tímto krokem dokázala, jak geniální konstruktéry a inženýry zaměstnává, protože Civic i s vlečnými rameny platí po dynamické stránce za mimořádně schopný automobil.

V současnosti není problém sehnat zachovalý kousek za 100 tisíc korun, přičemž převládají vznětové motorizace 2,2 CDTi. Lepší, a také méně problematickou variantou, je zážehová 1,8. Honda Civic osmé generace je stejně jako valná většina japonských konkurentů robustní a spolehlivé auto. V nejnovějším žebříčku drží 5. místo.

V současnosti není problém sehnat zachovalý kousek za 100 tisíc korun, přičemž převládají vznětové motorizace 2,2 CDTi. Lepší, a také méně problematickou variantou, je zážehová 1,8. Honda Civic osmé generace je stejně jako valná většina japonských konkurentů robustní a spolehlivé auto. V nejnovějším žebříčku drží 5. místo.

Srdce puristy zaplesá nad nejvýkonnější verzí osmé generace Civicu. Type R s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a výkonem 201 koní je ztělesněním řidičské radosti a s cenovkou začínající na 170 tisících se jedná o velmi lákavou alternativu k běžným motorizacím.

Srdce puristy zaplesá nad nejvýkonnější verzí osmé generace Civicu. Type R s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a výkonem 201 koní je ztělesněním řidičské radosti a s cenovkou začínající na 170 tisících se jedná o velmi lákavou alternativu k běžným motorizacím.

Interiér civicu je stejně jako exteriér velmi netradičně řešen. Nemusí být po chuti každému, ale pokud rádi řídíte, stejně nejvíce oceníte přesné řazení a skvěle naladěné řízení, jehož preciznost nejlépe vynikne s lehčím zážehovým motorem 1,8.

Interiér civicu je stejně jako exteriér velmi netradičně řešen. Nemusí být po chuti každému, ale pokud rádi řídíte, stejně nejvíce oceníte přesné řazení a skvěle naladěné řízení, jehož preciznost nejlépe vynikne s lehčím zážehovým motorem 1,8.

Hyundai i30 je prvním pokusem korejské značky o moderní hatchback. První generace z roku 2007 je moderně řešený automobil, který však nezapře inspiraci u Fordu a ve Wolfsburgu.

Hyundai i30 je prvním pokusem korejské značky o moderní hatchback. První generace z roku 2007 je moderně řešený automobil, který však nezapře inspiraci u Fordu a ve Wolfsburgu.

Jízdními vlastnostmi se Hyundai i30 první generace největším štikám v rybníce, například Golfu, rovnat nemůže, ovšem co se týče spolehlivosti, jde o jeden z mála nejaponských automobilů, který se dostal na špičku v oblasti spolehlivosti. V roce 2017 drží 6. místo.

Jízdními vlastnostmi se Hyundai i30 první generace největším štikám v rybníce, například Golfu, rovnat nemůže, ovšem co se týče spolehlivosti, jde o jeden z mála nejaponských automobilů, který se dostal na špičku v oblasti spolehlivosti. V roce 2017 drží 6. místo.

Pokud nejsou jízdní vlastnosti pro vás to nejdůležitější, představuje Hyundai i30 velmi zajímavou alternativu. Ceny raných kousků lehce převyšují 50 tisíc korun, ale za dvojnásobnou cenu už máte velmi dobře vybavené auto s rozumným nájezdem. Za 150 tisíc korun pak pořídíte opravdu hezké auto.

Pokud nejsou jízdní vlastnosti pro vás to nejdůležitější, představuje Hyundai i30 velmi zajímavou alternativu. Ceny raných kousků lehce převyšují 50 tisíc korun, ale za dvojnásobnou cenu už máte velmi dobře vybavené auto s rozumným nájezdem. Za 150 tisíc korun pak pořídíte opravdu hezké auto.

První generace sázela na atmosférické zážehové čtyřválce, které v žádném případě nelze označit za nepovedené, nicméně velké terno s nimi neuděláte. To vznětové motory Hyundai jsou jiné kafe. Především maloobjemová jednotka 1,6 CRDi je výkonná a nebývale úsporná.

První generace sázela na atmosférické zážehové čtyřválce, které v žádném případě nelze označit za nepovedené, nicméně velké terno s nimi neuděláte. To vznětové motory Hyundai jsou jiné kafe. Především maloobjemová jednotka 1,6 CRDi je výkonná a nebývale úsporná.

Interiér Hyundai i30 je asi nejslabším článkem celého vozu. Modře podsvícené přístroje jsou zajímavé na pohled, ovšem materiály mají do přímé konkurence daleko.

Interiér Hyundai i30 je asi nejslabším článkem celého vozu. Modře podsvícené přístroje jsou zajímavé na pohled, ovšem materiály mají do přímé konkurence daleko.

Mercedes-Benz CLC rozhodně nepatří mezi nejúspěšnější modely této prémiové značky, což je ale po potenciální zájemce o ojetinu nanejvýš příjemná zpráva.

Mercedes-Benz CLC rozhodně nepatří mezi nejúspěšnější modely této prémiové značky, což je ale po potenciální zájemce o ojetinu nanejvýš příjemná zpráva.

Především pak faceliftovaná verze z let 2008-2011, u níž se Mercedes horempádem snažil zachránit vše, co se mu při vývoji ne úplně povedlo, momentálně platí za zajímavou alternativu k výše uvedeným automobilům.

Především pak faceliftovaná verze z let 2008-2011, u níž se Mercedes horempádem snažil zachránit vše, co se mu při vývoji ne úplně povedlo, momentálně platí za zajímavou alternativu k výše uvedeným automobilům.

Mercedes-Benz CLC vykazuje vynikající spolehlivost, což byste od prémiového automobilu nejspíše čekali. Bohužel realita bývá o poznání smutnější a právě prémiové značky v přehledech spolehlivosti dost často hoří jak papíroví čerti. CLC je tak trochu výjimka potvrzující pravidlo - patří mu 3. místo.

Mercedes-Benz CLC vykazuje vynikající spolehlivost, což byste od prémiového automobilu nejspíše čekali. Bohužel realita bývá o poznání smutnější a právě prémiové značky v přehledech spolehlivosti dost často hoří jak papíroví čerti. CLC je tak trochu výjimka potvrzující pravidlo - patří mu 3. místo.

Faceliftované CLC je vzhledově podobné generaci céčkového Mercedesu W204, technika však pochází z W203. Ceny za ojeté CLC začínají na 150 tisících, za opravdu hezký kousek ale zaplatíte o dalších 100 tisíc navíc. Za prémiovost se holt platí...

Faceliftované CLC je vzhledově podobné generaci céčkového Mercedesu W204, technika však pochází z W203. Ceny za ojeté CLC začínají na 150 tisících, za opravdu hezký kousek ale zaplatíte o dalších 100 tisíc navíc. Za prémiovost se holt platí...

Interiér je kvalitní, přičemž některé prvky, jako například volant, pocházejí z SLK.

Interiér je kvalitní, přičemž některé prvky, jako například volant, pocházejí z SLK.

Mitsubishi Lancer je jedním z nejvíce opomíjených malých rodinných automobilů současnosti. Zejména v České republice. Tento model se vyznačuje vynikajícím podvozkem, skvělým řízením a v poslední generaci také líbivým vzhledem.

Mitsubishi Lancer je jedním z nejvíce opomíjených malých rodinných automobilů současnosti. Zejména v České republice. Tento model se vyznačuje vynikajícím podvozkem, skvělým řízením a v poslední generaci také líbivým vzhledem.

Lancer je aktuálně vůbec nejspolehlivějším malým rodinným automobilem, což ostatně dokazuje nejeden průzkum, a také slova mechaniků z autorizovaných servisů.

Lancer je aktuálně vůbec nejspolehlivějším malým rodinným automobilem, což ostatně dokazuje nejeden průzkum, a také slova mechaniků z autorizovaných servisů.

Navzdory nepříliš velké popularitě na evropském trhu si Lancer poslední generace drží cenu lépe, než jeho konkurenti. Za 100 tisíc korun seženete auta, která rozhodně nebudou bez problémů, o zajímavých kusech se dá hovořit až okolo 150 tisíc.

Navzdory nepříliš velké popularitě na evropském trhu si Lancer poslední generace drží cenu lépe, než jeho konkurenti. Za 100 tisíc korun seženete auta, která rozhodně nebudou bez problémů, o zajímavých kusech se dá hovořit až okolo 150 tisíc.

Lancer je světově proslulý ultimativní verzí Evolution. Málokdo však ví, že Mitsubishi nabízelo ještě variantu Ralliart s přiškrceným foukaným dvoulitrem s 240 koňmi. Pokud se oprostíte od nekřesťanské žíznivosti dvoulitrového čtyřválce, jedná se o velmi zajímavou alternativu k ostrému Evolutionu. S cenou začínající čtvrt milionu zcela určitě.

Lancer je světově proslulý ultimativní verzí Evolution. Málokdo však ví, že Mitsubishi nabízelo ještě variantu Ralliart s přiškrceným foukaným dvoulitrem s 240 koňmi. Pokud se oprostíte od nekřesťanské žíznivosti dvoulitrového čtyřválce, jedná se o velmi zajímavou alternativu k ostrému Evolutionu. S cenou začínající čtvrt milionu zcela určitě.

Interiér Lanceru je vyloženě strohý a ani použité plasty nelze označit za bůhvíjak líbivé, přestože kvalita nechybí. Pokud o tomto autě uvažujete, určitě se vyplatí shánět kusy vybavené špičkovou audiosoustavou Rockford Fosgate.

Interiér Lanceru je vyloženě strohý a ani použité plasty nelze označit za bůhvíjak líbivé, přestože kvalita nechybí. Pokud o tomto autě uvažujete, určitě se vyplatí shánět kusy vybavené špičkovou audiosoustavou Rockford Fosgate.

Inženýři víceméně převzali podvozek ze staršího sourozence a zesílili karoserii. Bohužel se jim ho nepovedlo tak precizně naladit, což bylo pro tehdejší novinářskou obec velké téma. Přesto se Focus druhá generace s přehledem vyrovnává i mladším konkurentům. Velkou devizou je fakt, že nabízí daleko větší vnitřní prostor, než jeho předchůdce. V posledním žebříčku spolehlivosti obsadil 4. místo.
Fordy Focus druhé generace lze sehnat za velmi příznivé ceny, ovšem až teprve okolo 100 tisíc korun začínají skutečně perspektivní kousky. Za 150 tisíc korun se už bavíme o velmi slibném autě, a to již ve faceliftovaném provedení. Právě modernizované dvojkové focusy s jasnou historii platí za mimořádně spolehlivá auta.
Interiér Fordu Focus neoslní a zejména stříbrná barva, kterou jsou plasty nastříkané, trpí na opotřebení. Stav vnitřních plastů prozradí, jak na tom daný kousek je.
Ford Focus se nabízel také ve dvou sportovních variantách, pokaždé s věhlasným přeplňovaným dvaapůlitorvým pětiválcem od Volva. Především 300koňová verze RS platí do dnes za jeden z nejlepších ostrých hatchbacků s naprosto dokonalým zvukovým projevem.
25
Fotogalerie

Sháníte rodinné auto? Máme tipy na 5 spolehlivých ojetin do 150 000 Kč

Vybírat ojeté auto je vždy věc mimořádně ošemetná. Hlavním kritériem nejčastěji bývá cena, jdoucí ruku v ruce se spolehlivostí. My jsme pro vás vybrali pětici malých rodinných vozů, které jsou nejen spolehlivé, ale dají se také pořídit do 150 tisíc korun.

Při našem výběru jsme se opírali nejen o osobní poznatky autora článku, ale také o žebříček spolehlivosti, který už několik let vydává britská pojišťovna Warranty Direct. Ve Velké Británii vznikají nejrůznější ankety, ať už se jedná o průzkumy spokojenosti (J.D.Power), nebo spolehlivosti, jako je právě žebříček výše jmenované pojišťovny WD. Na Britských ostrovech dokonce pravidelně vychází magazín What Car, který se právě tuto tématikou zabývá.

Důvod, proč si Britové ta potrpí na ankety spolehlivosti, je ten, že na ostrovech jsou auta zatížená obrovskými daněmi, takže tamější motorista více než jinde zajímá o to, jak dlouho se o auto nebude muset starat. Ve velké míře si také připlácí za prodlouženou záruku, což je produkt, který je ve Velké Británii nabízen zcela běžně. Na základě přesných výpisů z faktur vznikají dvakrát do roka podrobné statistiky, které nejsou ovlivněny lidským faktorem – na rozdíl od průzkumů spokojenosti.

My jsme se tentokrát zaměřili na menší rodinná auta do 150 tisíc korun. V našem výběru se objevují dva japonští zástupci, kteří obecně platí za nejspolehlivější automobily, ovšem jestli si myslíte, že tím nejlepším je nějaká Toyota, musíme vás hned za začátku zklamat. 

A které vozy si tedy máte zvolit? To se dozvíte v naší komentované galerii. 

Ford-Focus_European_Version-2008-1280-05.jpgFord-Focus_European_Version-2008-1280-10.jpgFord-Focus_European_Version-2008-1280-12.jpg

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud