Do boje o zákazníky vstoupí v průběhu roku 2017 řada nových generací modelů, které hrají v této třídě velké role. Očekává se také několik faceliftů, například u Toyoty Yaris nebo u Mazdy 2.
Rok 2017 může zamotat hlavu nejednomu zákazníkovi, který plánuje koupi nového malého hatchbacku.
Na trh totiž vstoupí několik modelů, které byly odtajněny již v závěru letošního roku, o přízeň se ale budou ucházet také vozy, které zatím automobilky ukrývají před zraky veřejnosti.
Připomeňme si tedy, co již nyní víme o nových malých kompaktech víme:
1. Citroën C3
Nová generace C3 sdílí podvozek se současným Peugeotem 208. Designem bude v této kategorii nejvíce vybočovat, což se týká exteriéru i interiéru. Délka zůstala jeden centimetr pod hranicí čtyř metrů. Pod kapotou se objeví benzinové tříválce (1,2) nebo čtyřválcové turbodiesely (1,6). Na bocích mohou, a také nemusí být ochranné pásy airbumpy, dovnitř lze namontovat dokonce kameru. Ta může plnit také funkci takzvané černé skříňky.
2. Kia Rio
Nová generace vozu opět narostla. Její délka se prodloužila o 1,5 centimetru a činí teď 406,5 centimetru, také rozvor je o centimetr delší. Automobilka slibuje (a my si to budeme moci ověřit již na přelomu ledna a února na mezinárodní prezentaci), že je uvnitř citelně více místa. Kufr se také zvětšil. Mezigeneračně dokonce o 37 litrů a jeho objem teď dosahuje 325 litrů. Ve výbavě už bude třeba i adaptivní tempomat.
3. Ford Fiesta
Opět o podstatný kus (konkrétně o 71 milimetrů) narostl nejprodávanější evropský Ford do délky. Vydařil se design interiéru, kde podstatně ubylo ovládacích prvků a může tu být až osmipalcový dotykový displej. Fiesta se hned od počátku bude nabízet ve čtyřech dražších verzích - ST Line, Titanium, Vignale a Active coby malý crossover.
4. Nissan Micra
Oproti dřívější zakulacené micře má nový vůz výrazně jiný design. Bude také větší a prostornější. Ve výbavě má být systém kamer, které nasnímají auto takzvaně z ptačí perspektivy. Zajímavou novinkou jsou také reproduktory zabudované do opěrek hlavy. Pod kapotou bude benzinový přeplňovaný tříválec 0,9, případně turbodiesel 1,5.
5. Suzuki Swift
Zatím se neví, ani to, zda je na špionážním snímku skutečně pravý design ohlášené nové generace. Je velmi pravděpodobné, že dojde k nárůstu rozměrů a spekuluje se o zabudování rovněž hybridního pohonu. Hlavní pohonnou jednotkou by se ale měl stát přeplňovaný litrový zážehový tříválec. Diesely už nejspíše nabízeny nebudou, otázkou je, zda se zachová verze s pohonem 4x4.
5. a 6. Seat Ibiza a Volkswagen Polo
Oba koncernoví sourozenci dostanou novou podvozkovou platformu určenou pro malé vozy. Díky tomu naroste rozvor oproti současné hodnotě o zhruba osmdesát milimetrů. Ibiza by se měla na trhu objevit dříve než polo. Nebude už k dispozici jako kombík. Počítá se opět s ostrými verzemi, jejichž výkon by se měl dostat na 200 koní.