Seznamte se s BMW M

Specializací společnosti BMW M v rámci BMW Group je výroba sportovních automobilů. BMW M se ve své činnosti zaměřuje na tři základní oblasti. První je výroba světově proslulých sportovních automobilů, druhou výroba doplňků pro program BMW Individual a třetí oblastí je pořádání řidičského výcviku
Seznamte se s BMW M
Specializací společnosti BMW M v rámci BMW Group je výroba sportovních automobilů. BMW M se ve své činnosti zaměřuje na tři základní oblasti. První je výroba světově proslulých sportovních automobilů, druhou výroba doplňků pro program BMW Individual a třetí oblastí je pořádání řidičského výcviku.

Historie společnosti BMW M sahá až do roku 1972, kdy vnikla společnost BMW Motorsport GmbH. Název nebyl zvolen náhodou, protože v 70. letech slavila automobilka velké úspěchy na závodní dráze.

Popularita závodních vozů byla poprvé využita, když byl veřejnosti představen první „M“ automobil. Byl jím sedan řady 5, jeho motor, podvozek i brzdy a do světa sportovních automobilů vnesl nejistotu.

„M“ segment sám o sobě

V 70. a 80. letech vyrábělo BMW M automobily M1, M535I, M5 nebo M635 Csi, které vždy byly synonymem pro rychlé, bezpečné a velmi elegantní automobily. Každý z těchto modelů byl poháněn šestiválcovým motorem se čtyřmi ventily na válec. Všem se také rychle dostalo výsadního postavení na automobilovém trhu a dnes se jim dostává výsadní postavení i mezi automobilovými sběrateli.

V roce 1986 byl na trh například uveden první čtyřválcový automobil BMW M3. Počítalo se s prodejem cca 5000 automobilů těchto ryze sportovních automobilů. Zájem zákazníků byl však obrovský. To v konečném účtování znamenalo výrobu téměř 18 000 automobilů první generace.

Současná nabídka „M“

V současnosti je horkou novinku v nabídce BMW M třetí generace BMW M3 (seznámit se s ním můžete v článku Bavorský „super“ atlet.). Nebylo by správné však opomíjet také ostatní modely. Již v roce 1997 byl představen M roadster, vůz postavený na základe BMW Z3 využívající šestiválcovou pohonnou jednotku s výkonem 321 koní z druhé generace BMW M3.

Dalším zástupcem je M coupe. Stejně jako M roadster jej pohání pohonná jednotka z minulé generace M3. M coupe tvarově i technicky vychází z M roadsteru. M coupe patří mezi agresivně vyhlížející automobily, které nabízejí dvoučlenné posádce ojedinělý sportovní zážitek, dostatek komfortu a aktivní i pasivní bezpečnosti. Komu nestačí, že se do zavazadlového prostoru bez problémů vejdou dvě sady golfových holí, ten může sáhnou až úplně na špičku. Tou špičkou mám na mysli vlajkovou loď flotily BMW M – BMW M5. BMW M5 pohání osmiválcový motor s výkonem rovných 400 koní.

Pro ty, co si nemohou nebo nechtějí koupit pravý vůz „M“, jsou v nabídce připraveny tvz. M pakety. Jedná se o speciální sady doplňků pro řady 3, 5 a 7.

BMW M v současnosti zaměstnává přibližně 500 zaměstnanců. Rovná polovina se podílí na samotné výrobě automobilů „M“. Druhá polovina má na starosti technický vývoj, testování a řízení společnosti.

Poznámka: Ilustrační fotografie se vztahují k BMW M3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků