Seznamte se s BMW M

Specializací společnosti BMW M v rámci BMW Group je výroba sportovních automobilů. BMW M se ve své činnosti zaměřuje na tři základní oblasti. První je výroba světově proslulých sportovních automobilů, druhou výroba doplňků pro program BMW Individual a třetí oblastí je pořádání řidičského výcviku
Seznamte se s BMW M
Specializací společnosti BMW M v rámci BMW Group je výroba sportovních automobilů. BMW M se ve své činnosti zaměřuje na tři základní oblasti. První je výroba světově proslulých sportovních automobilů, druhou výroba doplňků pro program BMW Individual a třetí oblastí je pořádání řidičského výcviku.

Historie společnosti BMW M sahá až do roku 1972, kdy vnikla společnost BMW Motorsport GmbH. Název nebyl zvolen náhodou, protože v 70. letech slavila automobilka velké úspěchy na závodní dráze.

Popularita závodních vozů byla poprvé využita, když byl veřejnosti představen první „M“ automobil. Byl jím sedan řady 5, jeho motor, podvozek i brzdy a do světa sportovních automobilů vnesl nejistotu.

„M“ segment sám o sobě

V 70. a 80. letech vyrábělo BMW M automobily M1, M535I, M5 nebo M635 Csi, které vždy byly synonymem pro rychlé, bezpečné a velmi elegantní automobily. Každý z těchto modelů byl poháněn šestiválcovým motorem se čtyřmi ventily na válec. Všem se také rychle dostalo výsadního postavení na automobilovém trhu a dnes se jim dostává výsadní postavení i mezi automobilovými sběrateli.

V roce 1986 byl na trh například uveden první čtyřválcový automobil BMW M3. Počítalo se s prodejem cca 5000 automobilů těchto ryze sportovních automobilů. Zájem zákazníků byl však obrovský. To v konečném účtování znamenalo výrobu téměř 18 000 automobilů první generace.

Současná nabídka „M“

V současnosti je horkou novinku v nabídce BMW M třetí generace BMW M3 (seznámit se s ním můžete v článku Bavorský „super“ atlet.). Nebylo by správné však opomíjet také ostatní modely. Již v roce 1997 byl představen M roadster, vůz postavený na základe BMW Z3 využívající šestiválcovou pohonnou jednotku s výkonem 321 koní z druhé generace BMW M3.

Dalším zástupcem je M coupe. Stejně jako M roadster jej pohání pohonná jednotka z minulé generace M3. M coupe tvarově i technicky vychází z M roadsteru. M coupe patří mezi agresivně vyhlížející automobily, které nabízejí dvoučlenné posádce ojedinělý sportovní zážitek, dostatek komfortu a aktivní i pasivní bezpečnosti. Komu nestačí, že se do zavazadlového prostoru bez problémů vejdou dvě sady golfových holí, ten může sáhnou až úplně na špičku. Tou špičkou mám na mysli vlajkovou loď flotily BMW M – BMW M5. BMW M5 pohání osmiválcový motor s výkonem rovných 400 koní.

Pro ty, co si nemohou nebo nechtějí koupit pravý vůz „M“, jsou v nabídce připraveny tvz. M pakety. Jedná se o speciální sady doplňků pro řady 3, 5 a 7.

BMW M v současnosti zaměstnává přibližně 500 zaměstnanců. Rovná polovina se podílí na samotné výrobě automobilů „M“. Druhá polovina má na starosti technický vývoj, testování a řízení společnosti.

Poznámka: Ilustrační fotografie se vztahují k BMW M3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků