Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Ford ukázal zajímavý patent určený pro autonomní vozy. Jedná se o kruhový skládací stůl obsahující airbag. Zároveň je nutné podotknout, že ne všechny patenty budou někdy použity. Automobilky si ale takhle chrání své nápady. 

Autonomním autům nejvíce věří Poláci, nejméně Chorvaté

Autonomním autům nejvíce věří Poláci, nejméně Chorvaté

Americká automobilka také počítá s využitím autonomních technologií v blízké budoucnosti. V interiéru proto inženýři přemýšlejí nad úplně odlišným uspořádáním sedadel, než je dnes běžné. Podle tohohle patentu Fordu by například mohli pasažéři spolu usednout za rozkládatelný kruhový stůl.

Pokud nebudete chtít stůl používat, můžete jej kompletně zasunout do podlahy. Automobilka myslela také na možné selhání autonomních technologií. Proto je po obvodu stolu naistalován airbag na ochranu cestujících. Do příchodu plně autonomních automobilů každopádně zůstává ještě několik let. Pak se uvidí, jestli Ford tento patent vůbec využije. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků