Syntetická paliva se v motorsportu objevují čím dál častěji. Velký smysl dávají především u historických vozidel.
Budoucnost historického motorsportu je, zdá se, v udržitelných palivech. To ostatně nyní potvrzuje i Goodwood, jehož příští 82. Members Meeting oznamuje používání výhradně udržitelných paliv během závodů. Pokračuje tak v trendu který nastolil letošní rok, čímž se stal první takovou akcí na světě.
Používání syntetických paliv v historických vozidlech jsme už ale viděli třeba na Mille Miglia, kde se však takové palivo tankovalo jen do několika vozů. Pravidlo o udržitelných palivech na Goodwoodu vyžaduje od účastníků minimální minimálně 70 % udržitelných složek v palivu, typicky se tak používají třeba syntetická paliva.
Taková paliva vyrábí třeba Porsche a do konce této dekády je chce nabízet i běžným zákazníkům. Již prověřeným dodavatelem syntetických paliv je třeba P1 Fuels. Jejich palivo se používá v historických automobilech, ale také v moderních závodních strojích a příští rok bude dokonce v DTM.
Palivo P1 ECO100PRO, které nevyžaduje od spalovacího motoru žádné další úpravy a dokonce mu ani nevadí namíchání s klasickým palivem, je ale ještě velmi drahý špás, 54litrvý sud vyjde na necelých 10 tisíc korun, což jsou skoro dvě stovky na litr. Cena se samozřejmě časem sníží.
82. Members Meeting proběhne v Anglii 12 a 13. dubna. Těšit se můžete na spoustu cupových závodů. Třeba Arundell Cup je závod malých formulí do roku výroby 1964. Moss Trophy zase nabídne podívanou na uzavřené speciály GT z konce padesátých a začátku šedesátých let.