Setkání klasických závodních automobilů poosmé, 27. 10. 2013

Už třetím rokem pokračuje tato tradice. Minulou neděli si na brněnském Masarykově okruhu opět dali dostaveníčko majitelé a příznivci klasických závodních a sportovních automobilů. A i tentokrát se bylo nač dívat.
Seznam kapitol
  1. CRCM podzim 2013
  2. Fotogalerie

Datum: 27. 10. Místo: Masarykův okruh, Brno

Brněnský Classic Racing Car Meeting má být obdobou akcí podobného druhu, které se konají v zahraničí, ovšem u nás dosud taková tradice chyběla. Organizují jej Fordever Club Brno ve spolupráci s Auto Classic Clubem Brno. První ročník se jel v dubnu roku 2010 a od té doby se Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v polovině dubna a koncem října. I s ohledem na tyto termíny jde o zajímavou příležitost zahájit a ukončit sezónu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přípravy na první ostrou jízdu; kvůli mlze se nakonec málem nejelo...

Jak tvrdí Karel Kostroň z Fordever Clubu Brno, organizátorům nejde o dokonalou stylovou čistotu zúčastněných automobilů, ale hlavně o přítomnost jejich majitelů, a nutno dodat, že tato parta opravdu drží pohromadě a v průběhu roku se setkává při různých jiných příležitostech. Letošní podzimní termín nebyl v ničem výrazně jiný než akce dosud uspořádané, ovšem několik odlišností bychom přeci jen našli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palcatá Sierra alias vrchařský speciál Radka Kolbábka s nově připraveným motorem V6 4,0 l SOHC z Mustangu

Řeč je například o rekordní účasti. Zatímco dosud se průměr přítomných automobilů pohyboval okolo třiceti, letos v říjnu jich bylo bezmála padesát. Organizační tým přitom netlačí na kvantitu, navíc čím větší počet aut, tím náročnější organizace, ovšem tentokrát se sešlo tolik přihlášek, že odmítat by bylo náročné. Navíc tradičně opanovaná plocha hned za hlavní branou Okruhu má jen omezený rozsah. Připomeňme, že Setkání klasických závodních automobilů probíhá na Okruhu vždy v rámci Dnů otevřené dráhy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minuty před startem. Na prvním snímku nejdůležitější postavy celého setkání: Karel Kostroň (s mikrofonem, Fordever Club), vpravo Vladimír Jokl (ACC Brno), zcela vlevo dobrá duše Taz a v černém vyslanec Okruhu

Jak už plyne z titulu akce nazvané Setkání klasických závodních automobilů, nejde o sportovní podnik, ale spíše o společnou vyjížďku po legendárním Masarykově okruhu. Ovšem co chcete dělat s partou nadšenců, kteří rádi jezdí na hranici schopností svých vozů a chtějí pochopitelně měřit síly i mezi sebou: vůbec poprvé se tak objevila časomíra. Bylo to jen otázkou času. Jisté výsledky přinesla, ovšem tentokrát ještě šlo spíše o sbírání zkušeností, takže na relevantní výstupy se budeme těšit až na jaře příštího roku.

Motory natočit!

Od nedělního rána se do vyhrazeného prostoru brněnského Masarykova okruhu začali sjíždět první účastníci, někteří po vlastní ose, jiní s přívěsem za dodávkou. Posádky prováděly poslední ladění svých vozů a houfně přezouvali z „mokrých“ pneumatik na „suché“. Déšť totiž naštěstí nehrozil a celý den byla nakonec trať suchá, ovšem vrásky na tváři přinášela chvílemi neprostupná mlha.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Austin-Healey

Stejně jako v předchozích dílech této ságy, i tentokrát měli registrovaní účastníci Setkání klasických závodních automobilů vyhrazen celý Okruh pro dvě půlhodinové jízdy, jednu dopoledne a druhou odpoledne. První z nich měla startovat v 10:30, ovšem ještě těsně před tím to vypadalo, že Okruh zůstane uzavřen právě kvůli mlze, v níž na sebe jednotlivá kontrolní stanoviště neviděla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Capri na několik způsobů

Na poslední chvíli ale vedení okruhu jízdu povolilo, ovšem s tím, že půjde jen o příležitost k prohřátí aut a že se pojedou pouze tři okruhy v pomalém tempu, bez předjíždění a za zaváděcím vozem, kterým letos bylo nové Camaro. Ale asi si dovedete představit, jak to dopadlo, navíc, když mlha začala v dalších minutách opadat: zatímco z boxů vyjížděl poslušně seřazený „vláček“ brblajících stařečků, už o několik minut později se cílovou rovinkou řítily řvoucí bestie, jejichž řidiči na „zákaz předjíždění“ zapomněli zřejmě už v první zatáčce…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Setkávání generací...

Opět vynikající shledání se skvělými vozy a úžasnými lidmi. Také osmé Setkání klasických závodních automobilů se obešlo bez jakýchkoli potíží a pro mnohé ze zúčastněných bylo poslední podobnou akcí letošní sezóny. A už aby začala ta následující…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. CRCM podzim 2013
  2. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků