Setkání klasických závodních automobilů podesáté, 26. 10. 2014

Jubilejní 10. setkání Classic Racing Car Meeting minulou neděli uzavřel pět let trvající etapu. Na jaře příštího roku se sice pojede znovu, ale již pod novým jménem…
Seznam kapitol
  1. Podesáté!, Hlavně si zajezdit, Nástrahy velkého okruhu
  2. Na trať!
  3. Fotogalerie (99x foto)

Podesáté!

Brněnský Classic Racing Car Meeting se v uplynulých letech stal českou adaptací akcí podobného druhu, které se konají v zahraničí, ovšem u nás až do jeho zahájení dosud taková tradice chyběla. Organizují jej Fordever Club Brno ve spolupráci s Auto Classic Clubem Brno. První ročník se jel v dubnu roku 2010 a od té doby se Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v polovině dubna a koncem října. I s ohledem na tyto termíny jde o zajímavou příležitost zahájit a ukončit sezónu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minuty před startem jubilejního 10. setkání...

Na jaře se vyhánějí pavučiny z výfuků a na podzim se hodnotí uplynulá sezóna a rozsahy závad a nehod, přičemž jde zpravidla o poslední příležitost zazávodit si ve špičkovém prostředí brněnského Masarykova okruhu. Vlastně o „závodění“ je třeba hovořit jen opatrně. Ačkoli i před týdnem byla k dispozici profesionální časomíra, oficiálně jde stále o „setkání“!

Setkání klasických závodních automobilů podeváté, 6. 4. 2014

Setkání klasických závodních automobilů podeváté, 6. 4. 2014

Také letos v říjnu se na „masecu“ sešla pestrá paleta vozů nejrůznějších druhů (celkem jich tentokrát na okruh vyrazilo 51), let výroby a stavu připravenosti pro nasazení na skutečném závodním okruhu. Organizátorům však nejde o dokonalou stylovou čistotu zúčastněných automobilů, ale hlavně o přítomnost jejich majitelů, a nutno dodat, že tato parta opravdu drží pohromadě a v průběhu roku se setkává při různých jiných příležitostech.

Hlavně si zajezdit

Všem jde o to stejné: zajezdit si. K tomu měli v poslední říjnovou neděli účastníci Classic Racing Car Meetingu k dispozici hned tři vyhrazené půlhodinové jízdy, přičemž ta první byla zahřívací a bez časomíry. První ostré jízdě opět předcházela povinná rozprava jezdců s bezpečnostními pokyny. Připomenout bylo třeba zejména vlajkové signály a bezpečnostní předpisy, jež mimochodem za povinné vyžadují použití bezpečnostních přileb.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Své síly změřila auta nejrůznějších druhů...

Posádky vozů, jež za půl hodiny odjedou v průměru pět kol, se mohou měnit, ovšem výhradně v zabezpečeném prostoru boxů, děti tentokrát ve vozech být nesměly. S ohledem na různé schopnosti vozů i jejich pilotů platí domluva, že v zatáčkách se nepředjíždí. Cílem všech účastníků Classic Racing Car Meetingu je především dobře se svézt, aby v zimě bylo nač vzpomínat.

Setkání klasických závodních automobilů poosmé, 27. 10. 2013

Setkání klasických závodních automobilů poosmé, 27. 10. 2013

Hlavními postavami Classic Racing Car Meetingu zůstávají Karel Kostroň za Fordever Club Brno a Vladimír Jokl za ACC Brno. Oba se také před týdnem představili za volanty svých vozů, Karel opět sedlal své lety cizelované kupé Ford Capri RS2600 ve stylu továrních speciálů z počátku sedmdesátých let a Vladimír provezl své vyhlášené BMW 1800TI postavené podle dobových předpisů.

Nástrahy velkého okruhu

Ve startovním poli najdeme řadu stálic, ale také nováčky. O vozech pánů Kostroně a Jokla již byla řeč, ale zmínit je třeba za všechny také Jiřího Kimla staršího a mladšího s Fiatem 125 Special, resp. Škoda 120 LS nebo Kubu Kouřila s Fordem Capri, nicméně škálu vozů v depu i na trati obohatili také vítaní nováčci. Drobnou vadou na kráse byla řada poměrně nových vozů, nicméně zájem o tuto již etablovanou akci je natolik významný, že od jara příštího roku, kdy zároveň dojde k přejmenování, budou stroje pečlivě vybírány.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motory nahodit!

Počasí ani tentokrát nebylo v Brně k účastníkům shodou okolností posledního Classic Racing Car Meetingu nikterak přívětivé, ovšem na Masarykově okruhu to tak už většinou bývá. Průběžně mrholilo a vydatně foukalo, nicméně mlha se výjimečně zdržela svých projevů. K nehodám nedošlo (několik aut se nicméně do depa vrátilo na laně, ale to je celkem běžné) a vše proběhlo ve skvělé atmosféře. Nezbývá než těšit se na jarní opakování, jímž Classic Racing Car Meeting vystartuje do nové etapy své existence pod novým jménem…

Ford Capri RS2600: legenda ožívá

Ford Capri RS2600: legenda ožívá

Na další stránce následuje částečně komentovaná fotogalerie z minulé neděle. Na další snímky se můžete podívat zde.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Podesáté!, Hlavně si zajezdit, Nástrahy velkého okruhu
  2. Na trať!
  3. Fotogalerie (99x foto)

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků