Šestiválec koncernu FCA se začíná rýsovat. Mohl by se stát srdcem sportovních aut

Přeplňovaný řadový šestiválec s výkonem přes 500 koní. Něco takového by způsobilo neskutečný rozruch!

Zvěsti o novém motoru koncernu FCA již nějakou dobu kolují internetem. Z webu Mopar Insiders však nyní přichází informace, že na patentovém úřadu se objevil první důkaz položky GME-T6 (Global Medium Engine Turbo-6). Práce na motoru prý již probíhají, ovšem vše je ještě v rané fázi vývoje.

Sériová Alfa Romeo Tonale unikla na veřejnost. Může být novou spásou Italů

Sériová Alfa Romeo Tonale unikla na veřejnost. Může být novou spásou Italů

Nejnovější fotografie ukazuje patentový výkres, který zobrazuje samotný šestiválcový motor s novou technologií recirkulace spalin. Podle zahraničních webů je motor na výkresu téměř totožný se čtyřválcovým agregátem GME-T4, který můžete najít například v Jeepu Wrangler nebo Alfě Romeo Giulia. Zde má prý jen o dva válce navíc. 

Samotná registrace na patentovém úřadu proběhla již před dvěma lety. Je tak nejvyšší čas přejít k samotnému vývoji. Zasvěcený web, od kterého prvotní informace pochází, zároveň zdůrazňuje, že výkon motoru by se mohl pohybovat od 360 do 500 koní. Dřívější spekulace pak tvrdily, že tato jednotka nahradí osmiválcový motor HEMI.

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Spíš než to by se ale mohl usadit třeba do Alfy Romeo. Kandidátů by tu byla spousta. Giulia a Stelvio svůj šestiválec mají, nadcházející modely by je ale určitě uvítaly. Stále se totiž hovoří o tom, že až se Alfa Romeo trochu zotaví, reinkarnuje své nápady na sportovní vozy.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků