Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Po uvedení sedanu nám BMW představuje také nový kombík řady 3 v nejvýkonnější motorizaci M340i xDrive.

BMW řady 3 v provedení M340i xDrive můžeme zařadit těsně pod novou a velice očekávanou generaci plnohodnotné M3. Nejvýkonnější standardní variantu od M Performance přitom nyní BMW začíná nabízet rovněž s karoserií kombi Touring. K šestiválci pod kapotou si tak přidejte i praktičtější kufr o objemu 500 litrů, případně až 1510 litrů po sklopení zadních sedaček.

Rovněž M340i xDrive Touring tedy používá turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který zajistí výkon 275 kW (374 koní) a rovných 500 N.m točivého momentu. Standardem je pohon všech kol xDrive, který je však naladěn k preferování pohonu spíše zadních kol, a také osmistupňová automatická převodovka Steptronic ve sportovním provedení.

BMW 2 Gran Coupé s díly M Performance: Zvládnou doplňky vylepšit kritizovaný design?

BMW 2 Gran Coupé s díly M Performance: Zvládnou doplňky vylepšit kritizovaný design?

Nechybí tak ani funkce řízené kontroly startu, tedy takzvaný „launch control“ pro co nejlepší odpich z místa. Z nuly na 100 km/h tak nejvýkonnější Touring vystřelí za 4,5 vteřiny (o setinu pomaleji než sedan). Maximální rychlost se pak nemění a čítá 250 km/h.

Dále čekejte v základní výbavě řadu dílů M Sport jako třeba sportovní podvozek snižující světlou výšku o 10 mm, variabilní posilovač řízení, sportovní diferenciál, silnější a odolnější brzdový systém nebo 18palcová M kola z lehké slitiny. Adaptivní M podvozek je dostupný za příplatek. Zvukový projev šestiválce je poté zvýrazněn sportovním výfukovým systémem s dvojicí koncovek s klapkami, které se otevřenou při zvolení jízdních režimu Sport či Sport+.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

Exteriér je samozřejmě vyšperkován aerodynamickým paketem s agresivnějšími nárazníky nebo jinou mřížkou v „ledvinkách“ na přídi. Uvnitř naleznete standardně sportovní sedačky a volant, specifické polstrování v kombinaci materiálu Sensatec a Alcantary, tmavě šedé stropnice, obložení v hliníkovém provedení a další maličkosti.

M340i xDrive Touring bude u nás dostupné od letošního listopadu. Cenovku sportovního kombíku zatím BMW v konfigurátoru modelu neuvádí. Sedan M340i už však české zastoupení nějakou dobu nabízí, a to od 1.565.200 Kč, tudíž příplatek za kombi Touring bychom očekávali okolo 60.000 Kč, obdobně jako u zbylých motorizací řady 3.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 77 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků