Šestiválce Phoenix od Chrysleru se nedočkáme

Již několik let se ví o probíhajícím vývoji zcela nového zážehového šestiválce s válci do V, jemuž Chrysler říká Phoenix. Podle nejnovějších informací však byl tento vývoj přerušen. Zprávy zatím nebyly oficiálně potvrzeny, ale přicházejí jen týden poté, co byl zastaven společný projekt firem Chrysler a Getrag na přípravu nové převodovky se dvěma spojkami. Pokud se tyto zprávy potvrdí, přiblíží se již déle zvažovaná možnost zakoupit práva na instalaci podobného motoru od koncernu General Motors nebo Renault-Nissan. Odpovídalo by to důslednému omezování výdajů u Chrysleru, navíc obě výše zmíněné společnosti nyní disponují skutečně znamenitými šestiválci. U GM se jedná především o řadu HF, Renault-Nissan pak disponuje sérií VQ, jejíž motory sbírají ocenění po celém světě.

Projekt Phoenix V6 měl být pohonnou jednotkou nové generace, jež by se zařadila na špici světového vývoje konvenčních spalovacích motorů. Kromě jiného se počítalo s přímým vstřikováním benzínu, proměnným časováním všech ventilů či selektivním odpojováním válců. Měl se stát páteří modelových nabídek sedanů a minivanů značek Jeep, Chrysler i Dodge.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků