Šestiválce Phoenix od Chrysleru se nedočkáme

Již několik let se ví o probíhajícím vývoji zcela nového zážehového šestiválce s válci do V, jemuž Chrysler říká Phoenix. Podle nejnovějších informací však byl tento vývoj přerušen. Zprávy zatím nebyly oficiálně potvrzeny, ale přicházejí jen týden poté, co byl zastaven společný projekt firem Chrysler a Getrag na přípravu nové převodovky se dvěma spojkami. Pokud se tyto zprávy potvrdí, přiblíží se již déle zvažovaná možnost zakoupit práva na instalaci podobného motoru od koncernu General Motors nebo Renault-Nissan. Odpovídalo by to důslednému omezování výdajů u Chrysleru, navíc obě výše zmíněné společnosti nyní disponují skutečně znamenitými šestiválci. U GM se jedná především o řadu HF, Renault-Nissan pak disponuje sérií VQ, jejíž motory sbírají ocenění po celém světě.

Projekt Phoenix V6 měl být pohonnou jednotkou nové generace, jež by se zařadila na špici světového vývoje konvenčních spalovacích motorů. Kromě jiného se počítalo s přímým vstřikováním benzínu, proměnným časováním všech ventilů či selektivním odpojováním válců. Měl se stát páteří modelových nabídek sedanů a minivanů značek Jeep, Chrysler i Dodge.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků