Šestiválce Phoenix od Chrysleru se nedočkáme

Již několik let se ví o probíhajícím vývoji zcela nového zážehového šestiválce s válci do V, jemuž Chrysler říká Phoenix. Podle nejnovějších informací však byl tento vývoj přerušen. Zprávy zatím nebyly oficiálně potvrzeny, ale přicházejí jen týden poté, co byl zastaven společný projekt firem Chrysler a Getrag na přípravu nové převodovky se dvěma spojkami. Pokud se tyto zprávy potvrdí, přiblíží se již déle zvažovaná možnost zakoupit práva na instalaci podobného motoru od koncernu General Motors nebo Renault-Nissan. Odpovídalo by to důslednému omezování výdajů u Chrysleru, navíc obě výše zmíněné společnosti nyní disponují skutečně znamenitými šestiválci. U GM se jedná především o řadu HF, Renault-Nissan pak disponuje sérií VQ, jejíž motory sbírají ocenění po celém světě.

Projekt Phoenix V6 měl být pohonnou jednotkou nové generace, jež by se zařadila na špici světového vývoje konvenčních spalovacích motorů. Kromě jiného se počítalo s přímým vstřikováním benzínu, proměnným časováním všech ventilů či selektivním odpojováním válců. Měl se stát páteří modelových nabídek sedanů a minivanů značek Jeep, Chrysler i Dodge.

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

Doporučujeme

Články odjinud