Šestiválce Phoenix od Chrysleru se nedočkáme

Již několik let se ví o probíhajícím vývoji zcela nového zážehového šestiválce s válci do V, jemuž Chrysler říká Phoenix. Podle nejnovějších informací však byl tento vývoj přerušen. Zprávy zatím nebyly oficiálně potvrzeny, ale přicházejí jen týden poté, co byl zastaven společný projekt firem Chrysler a Getrag na přípravu nové převodovky se dvěma spojkami. Pokud se tyto zprávy potvrdí, přiblíží se již déle zvažovaná možnost zakoupit práva na instalaci podobného motoru od koncernu General Motors nebo Renault-Nissan. Odpovídalo by to důslednému omezování výdajů u Chrysleru, navíc obě výše zmíněné společnosti nyní disponují skutečně znamenitými šestiválci. U GM se jedná především o řadu HF, Renault-Nissan pak disponuje sérií VQ, jejíž motory sbírají ocenění po celém světě.

Projekt Phoenix V6 měl být pohonnou jednotkou nové generace, jež by se zařadila na špici světového vývoje konvenčních spalovacích motorů. Kromě jiného se počítalo s přímým vstřikováním benzínu, proměnným časováním všech ventilů či selektivním odpojováním válců. Měl se stát páteří modelových nabídek sedanů a minivanů značek Jeep, Chrysler i Dodge.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků