Šestimilionté Audi s pohonem quattro

Značka Audi slaví. Z montážní linky závodu Ingolstadt sjelo šestimilionté Audi s pohonem quattro, a to jen jeden a půl roku poté, co bylo vyrobeno quattro s pětimiliontým pořadovým číslem. Jubilejní vůz Audi SQ5 3.0 TDI quattro* v metalickém odstínu šedá Monsun putuje do USA. Nový výrobní rekord symbolizuje celosvětový úspěch pohonu všech kol Audi quattro. Tato technika dobyla silnice po celém světě krátce po představení prvního modelu Audi quattro s trvalým pohonem všech kol v roce 1980. Značka se čtyřmi kruhy má s cca 170 variantami quattro nejširší nabídku vozů s pohonem všech kol mezi prémiovými výrobci.
Šestimilionté Audi s pohonem quattro

„Dynamika a sportovní vlastnosti, nejvyšší technická preciznost a bezpečnost – to jsou charakteristické vlastnosti techniky quattro od značky Audi. Před více než 30 lety se jednalo o průkopnický počin, dnes je to synonymum technického pokroku,“ říká Dr. Hubert Waltl, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za výrobu. V únoru 2013 slavilo Audi pětimilionté Audi s trvalým pohonem všech kol. Jen o jeden a půl roku později překonala ingolstadtská automobilka hranici šesti milionů.

„Know-how našich kolegů v oblasti pohonu všech kol je pozoruhodné, ukazuje náš ‚Náskok díky technice‘ a rozhodujícím způsobem přispívá k imagi značky,“ říká Peter Mosch, předseda ústřední podnikové rady Audi. „Bez našich kvalifikovaných a flexibilních týmů by překonání tohoto milníku v tak krátké době nebylo možné.“

Značka Audi vyrobila v roce 2013 celkem 710 095 automobilů s pohonem quattro. Každý den sjíždí z montážních linek obou německých závodů Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu přibližně 2000 vozů Audi s pohonem všech kol. Trvalý pohon všech kol přesvědčuje o svých přednostech zákazníky po celém světě. V roce 2013 se pro model quattro rozhodlo 44 procent všech zákazníků Audi. Žádný jiný prémiový výrobce se nemůže pochlubit tak vysokým podílem vozů s pohonem všech kol na prodeji. Nejprodávanějším modelem bylo Audi Q5, následované modelovou řadou Audi A4. Mimořádně žádané jsou modely Audi s pohonem všech kol v USA, Kanadě, Rusku a na Středním východě. Také v Německu jsou modely Audi s pohonem quattro silně zastoupeny. V prvním pololetí bylo pro německý trh vyrobeno 61 150 vozidel Audi s pohonem quattro.

S cca 170 modelovými variantami quattro – včetně karosářských variant, motorů a převodovek – nabízí Audi nejširší výběr mezi prémiovými značkami. Technika quattro je k dispozici ve všech modelových řadách. Modely Audi Q7, Audi R8, Audi A4 allroad, Audi A6 allroad a všechny modely S a RS se dodávají výhradně s pohonem quattro.

Značka se čtyřmi kruhy představila pohon quattro poprvé v roce 1980 na Ženevském autosalonu v legendárním modelu Audi quattro. Tento model, plánovaný původně jen pro malosériovou výrobu, zůstal ve výrobním programu až do roku 1991. Audi od té doby pohon quattro průběžně zdokonaluje.

K celosvětové proslulosti techniky pohonu všech kol quattro přispěly v neposlední řadě také legendární reklamní kampaně a úspěchy v motoristickém sportu. Již téměř 30 let má kultovní postavení televizní spot, v němž Audi 100 CS vyjíždí vlastními silami vzhůru po skokanském můstku ve finské Kaipole. Nezapomenutelná je také triumfální jízda Waltera Röhrla z roku 1987. S Audi Sport quattro S1 stanovil tehdy tento jezdec nový traťový rekord v závodě do vrchu na Pikes Peak v americkém Coloradu. Výjimečnou bilanci v motoristickém sportu dokumentují také čtyři tituly v mistrovství světa v rallye, tři vítězství v závodě do vrchu na Pikes Peak, mistrovské tituly v seriálu Trans-Am v hodnocení jezdců a značek, dva tituly v DTM, deset národních titulů v závodech cestovních vozů a jeden světový pohár v závodech cestovních vozů. Po zákazu pohonu všech kol pro tovární týmy v závodech cestovních vozů v roce 1998 se další závodní vůz Audi s pohonem všech kol objevil na závodních tratích až v roce 2012. Ingolstadtští hned napoprvé vybojovali s Audi R18 e-tron quattro s hybridní technikou dvojité vítězství v závodě 24 h Le Mans. Další dva triumfy následovaly v letech 2013 a 2014. V mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC získalo Audi s hybridními sportovními vozy v letech 2012 a 2013 tituly v hodnocení jezdců i značek. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků