Šestimilionté Audi s pohonem quattro

Značka Audi slaví. Z montážní linky závodu Ingolstadt sjelo šestimilionté Audi s pohonem quattro, a to jen jeden a půl roku poté, co bylo vyrobeno quattro s pětimiliontým pořadovým číslem. Jubilejní vůz Audi SQ5 3.0 TDI quattro* v metalickém odstínu šedá Monsun putuje do USA. Nový výrobní rekord symbolizuje celosvětový úspěch pohonu všech kol Audi quattro. Tato technika dobyla silnice po celém světě krátce po představení prvního modelu Audi quattro s trvalým pohonem všech kol v roce 1980. Značka se čtyřmi kruhy má s cca 170 variantami quattro nejširší nabídku vozů s pohonem všech kol mezi prémiovými výrobci.
Šestimilionté Audi s pohonem quattro

„Dynamika a sportovní vlastnosti, nejvyšší technická preciznost a bezpečnost – to jsou charakteristické vlastnosti techniky quattro od značky Audi. Před více než 30 lety se jednalo o průkopnický počin, dnes je to synonymum technického pokroku,“ říká Dr. Hubert Waltl, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za výrobu. V únoru 2013 slavilo Audi pětimilionté Audi s trvalým pohonem všech kol. Jen o jeden a půl roku později překonala ingolstadtská automobilka hranici šesti milionů.

„Know-how našich kolegů v oblasti pohonu všech kol je pozoruhodné, ukazuje náš ‚Náskok díky technice‘ a rozhodujícím způsobem přispívá k imagi značky,“ říká Peter Mosch, předseda ústřední podnikové rady Audi. „Bez našich kvalifikovaných a flexibilních týmů by překonání tohoto milníku v tak krátké době nebylo možné.“

Značka Audi vyrobila v roce 2013 celkem 710 095 automobilů s pohonem quattro. Každý den sjíždí z montážních linek obou německých závodů Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu přibližně 2000 vozů Audi s pohonem všech kol. Trvalý pohon všech kol přesvědčuje o svých přednostech zákazníky po celém světě. V roce 2013 se pro model quattro rozhodlo 44 procent všech zákazníků Audi. Žádný jiný prémiový výrobce se nemůže pochlubit tak vysokým podílem vozů s pohonem všech kol na prodeji. Nejprodávanějším modelem bylo Audi Q5, následované modelovou řadou Audi A4. Mimořádně žádané jsou modely Audi s pohonem všech kol v USA, Kanadě, Rusku a na Středním východě. Také v Německu jsou modely Audi s pohonem quattro silně zastoupeny. V prvním pololetí bylo pro německý trh vyrobeno 61 150 vozidel Audi s pohonem quattro.

S cca 170 modelovými variantami quattro – včetně karosářských variant, motorů a převodovek – nabízí Audi nejširší výběr mezi prémiovými značkami. Technika quattro je k dispozici ve všech modelových řadách. Modely Audi Q7, Audi R8, Audi A4 allroad, Audi A6 allroad a všechny modely S a RS se dodávají výhradně s pohonem quattro.

Značka se čtyřmi kruhy představila pohon quattro poprvé v roce 1980 na Ženevském autosalonu v legendárním modelu Audi quattro. Tento model, plánovaný původně jen pro malosériovou výrobu, zůstal ve výrobním programu až do roku 1991. Audi od té doby pohon quattro průběžně zdokonaluje.

K celosvětové proslulosti techniky pohonu všech kol quattro přispěly v neposlední řadě také legendární reklamní kampaně a úspěchy v motoristickém sportu. Již téměř 30 let má kultovní postavení televizní spot, v němž Audi 100 CS vyjíždí vlastními silami vzhůru po skokanském můstku ve finské Kaipole. Nezapomenutelná je také triumfální jízda Waltera Röhrla z roku 1987. S Audi Sport quattro S1 stanovil tehdy tento jezdec nový traťový rekord v závodě do vrchu na Pikes Peak v americkém Coloradu. Výjimečnou bilanci v motoristickém sportu dokumentují také čtyři tituly v mistrovství světa v rallye, tři vítězství v závodě do vrchu na Pikes Peak, mistrovské tituly v seriálu Trans-Am v hodnocení jezdců a značek, dva tituly v DTM, deset národních titulů v závodech cestovních vozů a jeden světový pohár v závodech cestovních vozů. Po zákazu pohonu všech kol pro tovární týmy v závodech cestovních vozů v roce 1998 se další závodní vůz Audi s pohonem všech kol objevil na závodních tratích až v roce 2012. Ingolstadtští hned napoprvé vybojovali s Audi R18 e-tron quattro s hybridní technikou dvojité vítězství v závodě 24 h Le Mans. Další dva triumfy následovaly v letech 2013 a 2014. V mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC získalo Audi s hybridními sportovními vozy v letech 2012 a 2013 tituly v hodnocení jezdců i značek. 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků