Šestilitrová Corvette v Česku už za dva miliony

Corvette je ryzí sportovní vůz, který se nabízí ve dvou karosářských variantách. Vůz pohání šestilitrový motor s výkonem lehce přes 400 koní. Od června je Corvette k dostání u nového dealera, ceny začínají 1,95 milionu Kč. (kompletní ceník, parametry, fotogalerie)
Šestilitrová Corvette v Česku už za dva miliony
Seznam kapitol
  1. Krátce o Corvettě, fotogalerie
  2. Technické parametry, ceník, výbava

Corvettu šesté generace jsme si na AutoRevue.cz představili už začátkem roku 2004, kdy byla představena na detroitském autosalonu. Na evropském trhu se ale neprodává pod názvem Chevrolet Corvette jako v USA, ale pouze jako Corvette - to aby bylo odlišeno, že nejde o „korejský“ Chevrolet.

Ačkoliv si zájemci mohli Corvettu dovézt ze zámoří už dříve díky firmám, které se zabývají individuálním dovozem, nyní mohou využít služeb společnosti A. Charouz Motors, která na brněnském autosalonu oznámila dealerství pro Českou republiku. Corvette se nabízí ve dvou variantách, kupé alias targa s odnímatelním horním dílem střechy a kupé. Obě verze mají pod kapotou šestilitrový osmiválec s výkonem 297 kW (404 k). Maximálka dosahuje 300 km/h, stovku zvládne auto s manuálem za 4,3 s a s automatem 4,8 s.

Šest litrů objemu

Oproti C5 je nová generace o 13 cm kratší a o 2,5 cm užší; obě verze mají mají vpředu 18" litá kola, vzadu pak 19" kola. Díky posunutí motoru více vzad bylo dosaženo lepšího rozložení hmotnosti: 51/49 procent. Snížen byl rovněž součinitel tření z 0,29 na 0,28. Design se trošku vrátil zpět, šestka mi nejvíce připomíná třetí generaci - nicméně starší look doplňuje moderními hranami. Oproti pětce má šestka hezčí záď a rovněž jiné přední světlomety, které jsou součástí kapoty (poprvé od roku 1962). Díky hliníku je šestka lehčí než pětka.

Zmodernizován byl také interiér, najdete v něm více hran, nicméně žádná revoluce se neodehrála. Podle Chevroletu by měla nová Corvette nabízet více pohodlí na dlouhých cestách. Ve výbavě se poprvé objevuje např. DVD navigace, startovat se bude tlačítkem, dveře se budou otvírat elektricky, bez klíčů. Na americkém trhu se Corvette nabízí také s balíčkem Z51 Performance Package, který přidává brzdy s většími kotouči, kratší odstupňování šestikvaltu a kvalitnější pneumatiky. Vylepšeny jsou rovněž jízdní vlastnosti díky jinému nastavení podvozku, který je ve standardní naladěn spíše do komfortu.

Ještě silnější Z06

Na letošním detroitském autosalonu byla uvedena nejvýkonnější verze Corvetty, a sice Z06 se sedmilitrovým motorem. Z tohoto objemu (LS7) dostal Chevrolet výkon 373 kW (507 k) a točivý moment 657 Nm. Výkon je identický jako mají BMW M5 a M6, nicméně zatímco bavoráci ho vycucnou z vysokotáčkového pětilitru, Corvette brumlá pod maximálním dopingem už v 6 200 otáčkách. Maxima točivého momentu pak dosahuje v 4 800 ot. Červené pole začíná v sedmi tisících otáčkách. S tímto drobečkem zrychlí Corvette na stovku za 3,8 s.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátce o Corvettě, fotogalerie
  2. Technické parametry, ceník, výbava
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků