Šestikolový VelociRaptor již potřetí! Má 566 koní, 911 N.m a stojí skoro deset milionů

Pokud vám dvě nápravy nestačí a chtěli byste něco více chlapáckého, tak Hennessey i nadále nabízí šestikolový Raptor.

Americká společnost Hennessey Performance Engineering má ve svém portfoliu několik stálic, které se drží již mnoho let. Jednou z nich je i šestikolový mastodont VelociRaptor, který vychází vždy z aktuálního Fordu F-150 Raptor a doplňuje klasický dvounápravový VelociRaptor jako ještě extrémnější variantu. No a jelikož teď Ford vydal novou podobu F-150 Raptor, je na řadě i Hennessey s oběma variantami.

Klasickou verzi jsme už viděli, nyní je řada na šestikolku. VelociRaptor 600 6x6 má dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec posílený na 416 kW (566 koní) v 5100 otáčkách a ve 4000 otáčkách dosáhne 911 N.m točivého momentu. Roztáhnutí vozu se pozitivně podepsalo na ploše korby, která se zvětšila z 1,67 metru na 2,4 metru.

Vůz má odpružení Fox, zvednutý podvozek o 7,6 centimetru, 20palcová kola z dílny Hennessey obalená do 37palcových terénních pneumatik a uzamykatelné diferenciály zadních náprav. Cena tohoto již třetího provedení modelu VelociRaptor činí 399.950 dolarů, což je v přepočtu 9,8 milionu korun.

První kousky byly zákazníkům doručeny již na začátku tohoto měsíce. Na auto platí tříletá záruka, případně na ujetí 36.000 mil (85.000 kilometrů). Zatím je otázkou, jestli se chystá také úprava verze F-150 Raptor R, která má vidlicový osmiválec.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Váš názor Další článek: První SUV Ferrari prý není SUV. Purosangue má atmosférickou V12, rozložení transaxle a je ohromně rychlé!

Témata článku: , , , , , , , ,