Šest věcí, které by měl na svém voze zkontrolovat i ten nejlínější majitel

Nemusíte být profesionální automechanik, abyste jízdu ve svém voze učinili bezpečnější. Stačí jednou za čas zkontrolovat následující šestici věcí.
Šest věcí, které by měl na svém voze zkontrolovat i ten nejlínější majitel

Tvůrci z anglického týmu Car Throttle připravili video pro úplné začátečníky, díky kterému můžeme prodloužit životnost svého automobilu a jízdu v něm udělat o poznání bezpečnější. Do tří minut shrnuli šest podstatných kroků, které by měl majitel alespoň jednou za čas řádně zkontrolovat.

Prvním a nejdůležitějším krokem je kontrola pneumatik. Majitel musí myslet na to, že je to jediná část vozu, která se dotýká se zemí (pokud se tedy nestane něco mimořádného). Dále se nesmí zapomenout na kontrolu oleje, jehož stav se snadno zjistí pomocí měrky. Hladina se musí pohybovat mezi dvěma značkami v podobě čárek, cokoliv jiného by pro chod motoru mohlo znamenat značné nebezpečí.

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Následuje kontrola brzd a jak sami autoři uvádí, nestačí jen to, že vůz je schopný zastavit. Pravidelně je potřeba zkontrolovat kvalitu brzdových destiček a nepodcenit jejich případnou výměnu. Čtvrtý krok zvládne i malé dítě, je jím kontrola světel. Pokud patříte mezi řidiče, kteří pohodlí za volantem opouští jen neradi, bude se vám po ruce hodit i někdo další.

A na samotném závěru seznamu nesmí chybět ani kontrola chladící kapaliny a vody do ostřikovačů. Pokud se skutečně budete držet šesti následujících kroků, které pro majitele-nováčky tým Car Throttle znázornil v následujícím videu, prodloužíte životnost vašeho automobilu a pomůžete také k bezpečností své i posádky. Následující díl je pochopitelně třeba, stejně jako tento text, brát s nadhledem. Nicméně se svou tvorbou mají mladíci doma v Anglii úspěch, za tři dny vidělo jejich video už více než čtvrt milionu diváků.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků