udělejme 3 pruhy na D1 v každém směru! A kdo bude řešit propustnost komunikací třeba na okruzích kolem Prahy? Dokud bude na jižní spojce pod Barrandovským mostem ten stupidní semafor, kvůli kterému se pravidelně ucpává JS až ke sjezdu z D1, bude to o ničem. A to už vůbec nemluvím o kopci nad mostem! Tam to bude rozšiřovat kdo? Opravdu, u nás, než aby se postavilo mimoúrovňové křižení silnic, tak radši nasekají v barandovském kopci několik semaforů za sebou. Stejně jako křižovatka u Tesca v Letňanech na té spojce D8 a Průmyslové kolem Proseka. Nechápu to, v poli, kde mohli klidně vyseknout most, nějakej debil radši udělá semafory na křížení dvou 4-proudovek... No comment!
to by měl, pokud se nepletu, řešit okruh kolem Prahy (R1), který povede trochu jižněji, a ten bude v parametrech rychlostní komunikace. jinak souhlasím že za současného stavu je to značně nevyhovující (ale to je téměř celá silniční a dálniční síť u nás). spíš než v rozšíření D1 bych viděl koncepčnější řešení v urychleném dostavění D11-R35 (PH-HK-OL), čímž by si D1 zásadně odlehčila a pak řešit její příp. rozšíření...
Souhlas. Sálnice do HK a dál na Ostavu, to by mělo být prioritou. Jenže, ono je asi jednodušší rozšířit D1 místo stavění zcela nové silnice z HK do OVA.A R1 kolem Prahy? Vždyť se ještě ani nekoplo...
a proc se jeste nekoplo protoze nejsou pozemky koukepe.. a proc nejsou protoze se na to kazdy snazi vydelat nehorazne prachy... tal bych jim trzni cenu + max 10%... kdyz ne tak vyvlastneni...
nehorázné prachy!! zažil jste někdy v praxi, jak vypadá jednání ŘSD a jeho nabídka vlastníkům pozemků????
To vis ze jo, bolseviku. Nebo ty lidi rovnou zavrit jako kulaky a smelinare !Kdyz se nekde planuje dalnice, jde prave TRZNI cena nahoru. Stejne jako kdyz se pod nejakym pozemkem najde ropa.Trzni cena je NA KORUNU PRESNE ta, za jakou je to nekdo ochoten dobrovolne prodat a zaroven nekdo jinej koupit. Precti si definici trzni ceny!Pokud stat vykeca, kde dalnici planuje a nevykoupi ty pozemky v predstihu, je to jeho smula.Resp. nase smula, protoze my statu tolerujeme, aby nas prostrednictvim dani o ty penize nasledne okradl.Ale to, ze my se statem nechame okradat o dane, to jeste nemuze byt ospravedlnenim dalsiho statnioho zlocinu - vyvlastnovani pozemku.
Leo - sleduju hodne, co pises, a nemel jsem zatim duvod se k tomu vyjadrovat, nebot s tebou v zasade souhlasim.Nicmene - to vyvlastneni. Kdyz napises, ze "stat vykeca", kde planuje dalnici... Ono je to vubec vsechno o penezich. Mozna vis, jak to vypada s pozemkama pod planovanym severnim obchvatem Prahy, co se stalo s pozemky na jiznim meste (krizovatky a silnice k novym zabavnim a obchodnim centrum), jak je slozite ted vykoupit pozemky pro jihozapadni spojku. A vis proc. Protoze jsou na uradech chytraci, kteri jakmile zjisti, ze se neco planuje, tak to vykecaji svym kamaradickum v realitkach (teda pokud v nich primo nemaji podil) a tihle povedenci okamzite koupi jeste bezcena policka a zahradky od soukromnicku za par kacek za metr ctverecni a nasledne si nechaji schvalit uzemni plan a jen si mnou ruce, protoze statu pak nasadi "trzni" cenu, která v tisicich procent prevysuje cenu, za kterou ty pozemky koupili. Jenze! Oni moc dobre vedeli, co se planuje, ze projde uzemni plan a ze jejich investice se nekolikanasobne vyplati. Oni meli a maji tyhle informace, na rozdil od jinych (tech puvodnich majitelu) a nadherne je zneuzivaji. Jasne, stat se mel postarat, aby tihle informace ke spekulantum nedorazily. Ale jak, kdyz jsou na tomhle byznyse zainteresovani sami lide, co uzemni plany schvaluji! A myslis, ze prokazes unik informaci, nebo jejich zneuziti? Ani omylem! Proste to v tichosti projde, stat draze vykoupi kdysi bezcene pozemky od vlastnich uredniku a hura, muze se stavet! Na nejake vyvlastneni zapomen, o to ani v nejmensim nikdo nestoji a taky ho zakonadarci ani neschvali, byli by preci sami proi svym zajmum na tehle pozemcich...Takze nic proti, ale i tohle je model "kapitalistickeho" podnikani... Aneb, jak beztrestne podojit stat... Vzdyt to prece zaplati danovy poplatnici a ty nic neboli....
Pro odpoved na tvoji reakci je potreba si napred uvedomit, jak by to vypadalo bez nesystemoveho a nelegitimniho statniho donuceni - tedy v normalnim, prirozenem, spontannim zrizeni. Investor XY by si nechal zpracovat studii, kde je nejvetsi poptavka po dopravnim (dalnicnim) spojeni. V tichosti by vykoupil pozemky, aby nakupoval za dobrou cenu. Postavil by dalnici. Vybiral by myto. Tecka. Vlastnici by prodavali dobrovolne, nedochazelo by k zadnemu nasilnemu komunistickemu vyvlastnovani. Obhajovat porusovani necich pravi tim, ze to "je potreba" je naprosto nepripustne. Takto by totiz slo obhajit skoro kazde zverstvo.Po jihozapadni spojce musi byt holt tak velka (koupeschopna) poptavka, ze se vyplati vykoupit pozemky i za vyssi cenu. Jak moc ji chceme => jak moc jsme ochotni za ni zaplatit?Ano - na uradech jsou chytraci. Proto take mluvim o tom, ze normalni, spravny a spravedlivy stav muze byt jen bez tech uradu. Zadne dojeni statu, zadna korupce, zadne "ja na brachu" by proste v normalnim svobodnem prostredni neexistovalo, protoze by neexistovali ti byrokrati, ani jejich moc vyvlastnovat.
Jasne. Je to o tom, ze rozhoduje stat. Ale stat, ten vykonava moc pres lidi na uradech. A jak jsem psal, tihle lide maji informace, ktere se sice dotykaji jinych osob, ale oni je "vyuzivaji" ve svuj prospech (viz skupovani pozemku pod budoucimi stavbami). Take se mi nelibi praktiky statnich uredniku a jejich kamaradicku, ale nenadelam s tim nic. A zrusit statni urady? Takhle naivni bych nebyl, cim by se asi stale narustajici statni byrokracie zivila, kdyz nic jineho, nez zneuzivat informace neumi? Ale co, nebudu se po ranu rozcilovat. Preji hezky den
ono kdyby se furt nehandrkovali o tom, která varianta je lepší (jižní/severní) a zvolili tu nejschůdnější/nejrychlejší (tj. jižní), tak už se na tom mohlo začít dělat (šlo by o etapovou výstavbu vpodstatě podél současné silnice I/35, takže by se dala po částech otevírat... třeba D11 je stavěná poměrně rychlým tempem, takže kdyby nastoupili na R35 se stejným odhodláním, do pár let by mohla být (aspoň v částech) hotová, jenže jestli ji plánujou až někdy na roky 2010-2020 tak se toho pomalu nedožijeme a D1 bude totálně neprůjezdná....jinak pro přesnost: R1 už zčásti funguje - na západě úsek Slivenec-Ruzyně (s napojením D5), na východě pak Satalice-Běchovice (R10 a D11) a v říjnu by měli začít dělat na stavbě 513 Lahovice-Slivenec (pokračování D5 směrem na jih k R4 ... nicméně okruh R1 už měl být dávno hotov, s tím nelze než souhlasitpro více info o dálnicích doporučuju http://www.ceskedalnice.cz
Přesně tak, to urychlení výstavby by věci jen prospělo. Jenže majitelé pozemků a další to protahují... Jen si tak říkám, k čemu bude superdálnice o 6-ti pruzích, když po ní se sice pojede rychle a plynule, ale třeba kamióny pak na hodiny vytuhnou při průjezdu Prahou. Je to zkrátka o dostatečně dimenzované celé trase a ne jen o kouscích. To "úzké hrdlo", kde se pak budou tvořit zácpy a kolony celou snahu jen zkazí...
pokud se postaví třetí pruh a zároveň se neukázní řidiči, kteří vytrvale ignorují pravidlo, že se na dálnici jezdí zejména v pravém jízdním pruhu, bude nutno postavit dálnici o n+1 pruzích, kde n je počet "expertů"Tito experti se řídí tímto pravidlem:jedu-li ve Škodě 105 S, používám (S - střední) pruh a jedu max 105 km/h.jedu-li ve Škodě 120 LS, používám Levý a Střední pruh a jedu max 120 km/h
hehe, a Škoda 120 LX pruhy neustále křižuje...
kdyby radši nejdřív dodělali r35 a napojení na d11, to by se jim pak ty třetí pruhy dělali snáz a omezemí by pak nebyly taková katastrofa. Bez r35 jeden pruh navic nic nevyřeší, jen trochu pomůže.
Tak, tak. Dostavění R35 z HK až do Olomouce by pomohlo určitě víc ! Zase se akorát chtěj nějaký troubové zviditelnit
Jeste pred tim, nez se nekdo pusti do planovani a rozsirovani cele D1 za xxx mld. kc, mohl by napred zkusit za x milionu spustit kampan "jak jezdit po silnici/dalnici" kde by na prvnim miste bylo "JEZDETE VPRAVO!!!". Myslim, ze pak by se jezdilo daleko lepe i se soucasnymi 2 pruhy jednim smerem. Samozrejme, ze u Brna je rozsireni nezbytne, ale na zbytku D1 je to spis zbytecne. Kdyby byla hotova "severni trasa", D1 to ulehci a pomuze vice nez 6 pruhu po cele jeji delce.
Jezdit v pravo dnes už v podstatě nejde, je tam jeden kamion za druhým
"Jezdete vpravo" urcite pomuze, jak je videt ve vyspelejsich krajinach ale u nas to ma zasadni problem: v pravem jizdnim pruhu jsou casto vyjezdene koleje
No nevim ve kterych vyspelejsich krajinach se jezdi vpravo, protoze mi prijde ze cela evropa ted nejak zamirila do leveho pruhu at jste v Nemecku, Rakousku nebo kdekoli jinde...
Francie, BeNeLux, Nemecko ( ne vsude, priznavam ) ale tu je to nejhorsi.
neprijde mi to tu nejhorsi,v lete jsem projezdil nemecko od severu k jihu a vsude lidi jezdili strasne v pravo, u nas se vraceji rychleji... Jedine v lucembursku jsem zazil ze byla dalnice o 3 pruzich v kazdem smeru a vsechny auta jeli uplne v tom pravem..Ve francii to bylo o neco slabsi...ale v nemecku je to stejna katastrofa jako u nas...
suhlasim
Tak tak, usek mezi Velkou Bitesi a Jihlavou je v pravem pruhu tak katastrofalni, ze mam vzdycky pocit, ze jedu spis po prazcich nez po silnici. A ano, mam male auto s tvrdym podvozkem - to jen pro chytraky, kteri mi poradi koupit si A8 nebo BMW 7 ...
Mno, kup si A8 nebo BMW 7.
Mas recht, hura, mam po problemech
ja len dufam, aby D1 by isla od Nemeckych hranic cez Cechy, SR, az po Ukrajinu// nechcem do toho nejak moc kecat, ale pozrel som si par diskusnych relaci na nove a teda uprimne povedane, tie rozhovory komunistickych sudruhov vo farbach demokracie sa mi zdali odporne - takze radsej pockajme, co z toho vylezie...[a neberte to ako kritiku narodu, koniec koncov na SR sa nam rozpada vlada...]
vlada sa nerozpada, len zlodeji a podvodnici vyhnali najvacsieho zlodeja a podvodnika...
mno nevim, na spouste mist se ted stavi ty protihlukove steny a to hned vedle dalnice, takze treti pruh se tam nevejde..
Pravděpodobně půjde o světovou novinku a to sice dálnici vertikální. Až dosud byly pruhy vedle sebe, u nás budou nad sebou. Ještě zbývá vyřešit otázku přejíždění z pruhu do pruhu
Zas takova novinka by to nebyla, patrovych dalnic maji v USA tisice kilometru.
Tak se zbouraji a postavi se o kousek dal. On to danovy poplatnik zaplati.
tak bude oddeleny, za stenou :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.