Šest pruhů na D1? Nejspíše ano

Na dnešní tiskové konferenci uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, že dálnice spojující českou a moravskou metropoli by mohla mít šest pruhů. Toto rozšíření, které se má začít stavět v roce 2007 a skončit v roce 2010, by nás mělo stát přibližně 30 až 40 miliard korun. První fází rozšíření bude stavba kolem Brna, která vyjde na 10 mld. Kč a která je nutná z důvodu křížení dálnic D1 a D2. Část sumy, která na stavbu padne, bude získáná ze státního rozpočtu a část prostřednictvím úvěru Evropské investiční banky. Zbytek rozšíření, tedy od Brna do Mirošovic u Prahy, by se měl odehrát v pěti fázích a financovat by se měl jak ze státního rozpočtu, tak prostřednictvím veřejných a soukromých zdrojů.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků