Šest pruhů na D1? Nejspíše ano

Na dnešní tiskové konferenci uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, že dálnice spojující českou a moravskou metropoli by mohla mít šest pruhů. Toto rozšíření, které se má začít stavět v roce 2007 a skončit v roce 2010, by nás mělo stát přibližně 30 až 40 miliard korun. První fází rozšíření bude stavba kolem Brna, která vyjde na 10 mld. Kč a která je nutná z důvodu křížení dálnic D1 a D2. Část sumy, která na stavbu padne, bude získáná ze státního rozpočtu a část prostřednictvím úvěru Evropské investiční banky. Zbytek rozšíření, tedy od Brna do Mirošovic u Prahy, by se měl odehrát v pěti fázích a financovat by se měl jak ze státního rozpočtu, tak prostřednictvím veřejných a soukromých zdrojů.
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků