Šest motorů V8, šest kol a 2000 koní. Šílený dragster hledá nového majitele

Svět dragsterů je plný prapodivných výtvorů. Šestikolový a šestimotorový SnakePit známého konstruktéra George Barrise je bezpochyby jedním z nich. Teď jde navíc do aukce.

Pokud vám jméno George Barris nic neříká, stačí vědět, že mluvíme o americkém designérovi a konstruktérovi, který má na svědomí tvorbu například prvního Batmobilu z roku 1966, ikonického oranžového Dodge Chargeru ze seriálu Mistři hazardu (The Dukes of Hazzard) a mnoha dalších filmových aut z americké kinematografie.

Z myšlenek Barrise ostatně vzešel v 70. letech i šílený dragster SnakePit, který nyní putuje do aukce. Bestie s šesti koly a šesti motory, která prý měla pokořovat rychlostní rekordy, ale doopravdy fungovala spíše jako jednohubka pro automobilové výstavy. Ostatně, žádné úspěchy či dokonce záběry vozu v pohybu dnes nejsou k nalezení.

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

SnakePit tak vypadá spíše jako realistická verze autíčka Hot Wheels. Stavba vozu měla trvat čtyři roky a pohonné ústrojí bylo za svého času funkční. V unikátní konstrukci najdete šestici osmiválců Ford o celkovém výkonu kolem 1471 kW (2000 koní). O každou řadu motorů se stará jedna automatická převodovka. V interiéru tak najdete rovněž dvě řadičky na středovém tunelu.  

Sedm metrů dlouhá bestie se pyšní i dalšími čísly. Dopravu směsi do motorů má na starosti 12 karburátorů Holley, výfukový systém je změtí 48 trubek a vůz používá dvě palivové nádrže, protože měl schopnost „vychlastat“ skoro 4 litry benzinu na ujetí 500 metrů. Teoreticky pak byla SnakePitu udávána maximální rychlost až 483 km/h.

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Že se jednalo o „show car“ a ne profesionální náčiní pro dosažení závratných rychlostí ostatně dokazuje i otevřený interiér, ve kterém je volant uchycen kolmo k podlaze, všude je přítomno semišové polstrování a sedačky vypadají jako dvojice trůnů bez špetky bezpečnosti pro posádku upalující přes 400 km/h…  

Podle dostupných informací nebyly motory nastartovány už pěknou řádku let, zatímco byl vůz uložen v soukromé sbírce. Nyní se dragster objeví v únorové aukci společnosti H&H Classics. K mání se však objevil už dříve. V roce 2006 byl vydražen za 27.255 euro, tedy v přepočtu 760 tisíc korun.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků