Šest motorů V8, šest kol a 2000 koní. Šílený dragster hledá nového majitele

Svět dragsterů je plný prapodivných výtvorů. Šestikolový a šestimotorový SnakePit známého konstruktéra George Barrise je bezpochyby jedním z nich. Teď jde navíc do aukce.

Pokud vám jméno George Barris nic neříká, stačí vědět, že mluvíme o americkém designérovi a konstruktérovi, který má na svědomí tvorbu například prvního Batmobilu z roku 1966, ikonického oranžového Dodge Chargeru ze seriálu Mistři hazardu (The Dukes of Hazzard) a mnoha dalších filmových aut z americké kinematografie.

Z myšlenek Barrise ostatně vzešel v 70. letech i šílený dragster SnakePit, který nyní putuje do aukce. Bestie s šesti koly a šesti motory, která prý měla pokořovat rychlostní rekordy, ale doopravdy fungovala spíše jako jednohubka pro automobilové výstavy. Ostatně, žádné úspěchy či dokonce záběry vozu v pohybu dnes nejsou k nalezení.

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

SnakePit tak vypadá spíše jako realistická verze autíčka Hot Wheels. Stavba vozu měla trvat čtyři roky a pohonné ústrojí bylo za svého času funkční. V unikátní konstrukci najdete šestici osmiválců Ford o celkovém výkonu kolem 1471 kW (2000 koní). O každou řadu motorů se stará jedna automatická převodovka. V interiéru tak najdete rovněž dvě řadičky na středovém tunelu.  

Sedm metrů dlouhá bestie se pyšní i dalšími čísly. Dopravu směsi do motorů má na starosti 12 karburátorů Holley, výfukový systém je změtí 48 trubek a vůz používá dvě palivové nádrže, protože měl schopnost „vychlastat“ skoro 4 litry benzinu na ujetí 500 metrů. Teoreticky pak byla SnakePitu udávána maximální rychlost až 483 km/h.

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Že se jednalo o „show car“ a ne profesionální náčiní pro dosažení závratných rychlostí ostatně dokazuje i otevřený interiér, ve kterém je volant uchycen kolmo k podlaze, všude je přítomno semišové polstrování a sedačky vypadají jako dvojice trůnů bez špetky bezpečnosti pro posádku upalující přes 400 km/h…  

Podle dostupných informací nebyly motory nastartovány už pěknou řádku let, zatímco byl vůz uložen v soukromé sbírce. Nyní se dragster objeví v únorové aukci společnosti H&H Classics. K mání se však objevil už dříve. V roce 2006 byl vydražen za 27.255 euro, tedy v přepočtu 760 tisíc korun.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků