Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

U Maserati to stále nevypadá kdovíjak šťastně, ale přesto má italská značka nějaký důvod k oslavě. Z výrobní linky nyní sjel v pořadí stotisící kus moderního Ghibli.

Asi to trvalo déle, než by si Maserati a koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) přáli, nicméně po šesti letech produkce nyní italská automobilka vyrobila již 100.000 kusů sedanu Ghibli třetí generace. Slavilo se v továrně Agnelli v italském Turíně. Jméno Ghibli se mimochodem datuje až do 60. let minulého století, kdy pod tímto označením Maserati nabízelo sportovní kupé.

Moderní Ghibli, které je v produkci od roku 2013 jako čtyřdveřový sedan, je už samozřejmě trochu jiným autem a současně zastává nejnižší příčku modelové nabídky. Milníkem přitom byla vybavená verze S Q4 GranSport s modrým lakem Blu Emozione, černým koženým interiérem s černým obložením, Matrix LED světlomety a 20palcovými koly.

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

V této verzi má oslavenec pod kapotou nejsilnější přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 316 kW (430 koní) a točivém momentu 580 N.m, spojený s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Na stovku Ghibli S Q4 zrychlí za 4,7 vteřiny a maximálně dosáhne 286 km/h.

Po posledním faceliftu v roce 2017 čeká Ghibli v roce 2020 další modernizace, jak odhalily zveřejněné plány automobilky pro následující léta. Společně s ním se vylepšení dočká i SUV Levante a větší Quattroporte. I když je ale osud italské automobilky, která není pro koncern FCA zrovna nejvýdělečnější, stále vrtkavý, všichni fanoušci netrpělivě očekávají příchod nového kupé Alfieri, jehož produkce má rovněž začít příští rok.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek