Asi to trvalo déle, než by si Maserati a koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) přáli, nicméně po šesti letech produkce nyní italská automobilka vyrobila již 100.000 kusů sedanu Ghibli třetí generace. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

Asi to trvalo déle, než by si Maserati a koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) přáli, nicméně po šesti letech produkce nyní italská automobilka vyrobila již 100.000 kusů sedanu Ghibli třetí generace. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

Slavilo se v továrně Agnelli v italském Turíně. Jméno Ghibli se mimochodem datuje až do 60. let minulého století, kdy pod tímto označením Maserati nabízelo sportovní kupé. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

Slavilo se v továrně Agnelli v italském Turíně. Jméno Ghibli se mimochodem datuje až do 60. let minulého století, kdy pod tímto označením Maserati nabízelo sportovní kupé. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

Moderní Ghibli, které je v produkci od roku 2013 jako čtyřdveřový sedan, je už samozřejmě trochu jiným autem a současně zastává nejnižší příčku modelové nabídky. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

Moderní Ghibli, které je v produkci od roku 2013 jako čtyřdveřový sedan, je už samozřejmě trochu jiným autem a současně zastává nejnižší příčku modelové nabídky. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

Milníkem přitom byla vybavená verze S Q4 GranSport s modrým lakem Blu Emozione, černým koženým interiérem s černým obložením, Matrix LED světlomety a 20palcovými koly. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

Milníkem přitom byla vybavená verze S Q4 GranSport s modrým lakem Blu Emozione, černým koženým interiérem s černým obložením, Matrix LED světlomety a 20palcovými koly. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

V této verzi má oslavenec pod kapotou nejsilnější přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 316 kW (430 koní) a točivém momentu 580 N.m, spojený s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

V této verzi má oslavenec pod kapotou nejsilnější přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 316 kW (430 koní) a točivém momentu 580 N.m, spojený s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

Na stovku Ghibli S Q4 zrychlí za 4,7 vteřiny a maximálně dosáhne 286 km/h. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

Na stovku Ghibli S Q4 zrychlí za 4,7 vteřiny a maximálně dosáhne 286 km/h. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

Po posledním faceliftu v roce 2017 čeká Ghibli v roce 2020 další modernizace, jak odhalily  zveřejněné plány automobilky  pro následující léta. Společně s ním se vylepšení dočká i SUV Levante a větší Quattroporte. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

Po posledním faceliftu v roce 2017 čeká Ghibli v roce 2020 další modernizace, jak odhalily zveřejněné plány automobilky pro následující léta. Společně s ním se vylepšení dočká i SUV Levante a větší Quattroporte. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

I když je ale osud italské automobilky, která není pro koncern FCA zrovna nejvýdělečnější, stále vrtkavý, všichni fanoušci netrpělivě očekávají příchod nového kupé Alfieri, jehož produkce má rovněž začít příští rok. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

I když je ale osud italské automobilky, která není pro koncern FCA zrovna nejvýdělečnější, stále vrtkavý, všichni fanoušci netrpělivě očekávají příchod nového kupé Alfieri, jehož produkce má rovněž začít příští rok. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati

Maserati Ghibli S Q4 GranSport | Zdroj: Maserati

Slavilo se v továrně Agnelli v italském Turíně. Jméno Ghibli se mimochodem datuje až do 60. let minulého století, kdy pod tímto označením Maserati nabízelo sportovní kupé. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati
Moderní Ghibli, které je v produkci od roku 2013 jako čtyřdveřový sedan, je už samozřejmě trochu jiným autem a současně zastává nejnižší příčku modelové nabídky. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati
Milníkem přitom byla vybavená verze S Q4 GranSport s modrým lakem Blu Emozione, černým koženým interiérem s černým obložením, Matrix LED světlomety a 20palcovými koly. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati
V této verzi má oslavenec pod kapotou nejsilnější přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 316 kW (430 koní) a točivém momentu 580 N.m, spojený s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. | Maserati Ghibli S Q4 GranSport Zdroj: Maserati
9
Fotogalerie

Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

U Maserati to stále nevypadá kdovíjak šťastně, ale přesto má italská značka nějaký důvod k oslavě. Z výrobní linky nyní sjel v pořadí stotisící kus moderního Ghibli.

Asi to trvalo déle, než by si Maserati a koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) přáli, nicméně po šesti letech produkce nyní italská automobilka vyrobila již 100.000 kusů sedanu Ghibli třetí generace. Slavilo se v továrně Agnelli v italském Turíně. Jméno Ghibli se mimochodem datuje až do 60. let minulého století, kdy pod tímto označením Maserati nabízelo sportovní kupé.

Moderní Ghibli, které je v produkci od roku 2013 jako čtyřdveřový sedan, je už samozřejmě trochu jiným autem a současně zastává nejnižší příčku modelové nabídky. Milníkem přitom byla vybavená verze S Q4 GranSport s modrým lakem Blu Emozione, černým koženým interiérem s černým obložením, Matrix LED světlomety a 20palcovými koly.

V této verzi má oslavenec pod kapotou nejsilnější přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 316 kW (430 koní) a točivém momentu 580 N.m, spojený s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Na stovku Ghibli S Q4 zrychlí za 4,7 vteřiny a maximálně dosáhne 286 km/h.

Po posledním faceliftu v roce 2017 čeká Ghibli v roce 2020 další modernizace, jak odhalily zveřejněné plány automobilky pro následující léta. Společně s ním se vylepšení dočká i SUV Levante a větší Quattroporte. I když je ale osud italské automobilky, která není pro koncern FCA zrovna nejvýdělečnější, stále vrtkavý, všichni fanoušci netrpělivě očekávají příchod nového kupé Alfieri, jehož produkce má rovněž začít příští rok.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud