Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

Němečtí výrobci aut se dohodli se spolkovou vládou, že sníží emise u pěti milionů dieselových aut.
Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

BMW, Daimler, Opel a Volkswagen. Všechny tyto automobilky se dohodly s německou vládou, že na své náklady upraví software v řídících jednotkách více než pěti milionů dieselových aut. Značky tak chtějí předejít uvažovanému zákazu provoz aut se vznětovými motory v řadě německých měst.  

Cílem servisního zásahu je snížit emise oxidů dusíku u provozovaných aut s emisními normami Euro 5 a Euro 6 v průměru o 25 až 30 procent. Na spotřebu, výkon, či životnost motorů to prý nebude mít žádný vliv.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Do počtu je započítáno i 2,5 milionů aut koncernu Volkswagen, které stejně musí projít úpravami v důsledku aféry Dieselgate. Navíc mají všechny tyto automobilky platit do fondu pro udržitelnou mobilitu.

Podle současné normy Euro 6 můžou naftová auta vypouštět na jeden kilometr maximálně 80 gramů oxidů dusíku. Ve skutečnosti je to mnohem více. Ukázal to například i poslední test německého listu Bild, podle něhož normu v reálném provozu ze 75 prověřovaných aut splnily jen čtyři. Konkrétně se jednalo o Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Naopak nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které v provozu produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s laboratorními emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát. Mezi největší znečišťovatele patřily i modely Volvo S90 4D, Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.

bazar

BMW X3 2
Rok výroby: 2005
Stav: 278 341 km
Cena: 172 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2012
Stav: 145 339 km
Cena: 300 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2016
Stav: 6 835 km
Cena: 830 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2007
Stav: 190 835 km
Cena: 156 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2009
Stav: 248 088 km
Cena: 220 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2008
Stav: 201 315 km
Cena: 148 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků