Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

Němečtí výrobci aut se dohodli se spolkovou vládou, že sníží emise u pěti milionů dieselových aut.
Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

BMW, Daimler, Opel a Volkswagen. Všechny tyto automobilky se dohodly s německou vládou, že na své náklady upraví software v řídících jednotkách více než pěti milionů dieselových aut. Značky tak chtějí předejít uvažovanému zákazu provoz aut se vznětovými motory v řadě německých měst.  

Cílem servisního zásahu je snížit emise oxidů dusíku u provozovaných aut s emisními normami Euro 5 a Euro 6 v průměru o 25 až 30 procent. Na spotřebu, výkon, či životnost motorů to prý nebude mít žádný vliv.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Do počtu je započítáno i 2,5 milionů aut koncernu Volkswagen, které stejně musí projít úpravami v důsledku aféry Dieselgate. Navíc mají všechny tyto automobilky platit do fondu pro udržitelnou mobilitu.

Podle současné normy Euro 6 můžou naftová auta vypouštět na jeden kilometr maximálně 80 gramů oxidů dusíku. Ve skutečnosti je to mnohem více. Ukázal to například i poslední test německého listu Bild, podle něhož normu v reálném provozu ze 75 prověřovaných aut splnily jen čtyři. Konkrétně se jednalo o Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Naopak nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které v provozu produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s laboratorními emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát. Mezi největší znečišťovatele patřily i modely Volvo S90 4D, Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků