Němečtí výrobci aut se dohodli se spolkovou vládou, že sníží emise u pěti milionů dieselových aut.
BMW, Daimler, Opel a Volkswagen. Všechny tyto automobilky se dohodly s německou vládou, že na své náklady upraví software v řídících jednotkách více než pěti milionů dieselových aut. Značky tak chtějí předejít uvažovanému zákazu provoz aut se vznětovými motory v řadě německých měst.
Cílem servisního zásahu je snížit emise oxidů dusíku u provozovaných aut s emisními normami Euro 5 a Euro 6 v průměru o 25 až 30 procent. Na spotřebu, výkon, či životnost motorů to prý nebude mít žádný vliv.
Jiří Červenka, Dalibor Žák
Do počtu je započítáno i 2,5 milionů aut koncernu Volkswagen, které stejně musí projít úpravami v důsledku aféry Dieselgate. Navíc mají všechny tyto automobilky platit do fondu pro udržitelnou mobilitu.
Podle současné normy Euro 6 můžou naftová auta vypouštět na jeden kilometr maximálně 80 gramů oxidů dusíku. Ve skutečnosti je to mnohem více. Ukázal to například i poslední test německého listu Bild, podle něhož normu v reálném provozu ze 75 prověřovaných aut splnily jen čtyři. Konkrétně se jednalo o Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.
Jiří Červenka, Dalibor Žák
Naopak nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které v provozu produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s laboratorními emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát. Mezi největší znečišťovatele patřily i modely Volvo S90 4D, Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.