Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

Němečtí výrobci aut se dohodli se spolkovou vládou, že sníží emise u pěti milionů dieselových aut.
Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

BMW, Daimler, Opel a Volkswagen. Všechny tyto automobilky se dohodly s německou vládou, že na své náklady upraví software v řídících jednotkách více než pěti milionů dieselových aut. Značky tak chtějí předejít uvažovanému zákazu provoz aut se vznětovými motory v řadě německých měst.  

Cílem servisního zásahu je snížit emise oxidů dusíku u provozovaných aut s emisními normami Euro 5 a Euro 6 v průměru o 25 až 30 procent. Na spotřebu, výkon, či životnost motorů to prý nebude mít žádný vliv.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Do počtu je započítáno i 2,5 milionů aut koncernu Volkswagen, které stejně musí projít úpravami v důsledku aféry Dieselgate. Navíc mají všechny tyto automobilky platit do fondu pro udržitelnou mobilitu.

Podle současné normy Euro 6 můžou naftová auta vypouštět na jeden kilometr maximálně 80 gramů oxidů dusíku. Ve skutečnosti je to mnohem více. Ukázal to například i poslední test německého listu Bild, podle něhož normu v reálném provozu ze 75 prověřovaných aut splnily jen čtyři. Konkrétně se jednalo o Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Naopak nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které v provozu produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s laboratorními emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát. Mezi největší znečišťovatele patřily i modely Volvo S90 4D, Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků