Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

Němečtí výrobci aut se dohodli se spolkovou vládou, že sníží emise u pěti milionů dieselových aut.
Servisy v Německu budou mít napilno. Mají upravit emise NOx u 5 milionů aut

BMW, Daimler, Opel a Volkswagen. Všechny tyto automobilky se dohodly s německou vládou, že na své náklady upraví software v řídících jednotkách více než pěti milionů dieselových aut. Značky tak chtějí předejít uvažovanému zákazu provoz aut se vznětovými motory v řadě německých měst.  

Cílem servisního zásahu je snížit emise oxidů dusíku u provozovaných aut s emisními normami Euro 5 a Euro 6 v průměru o 25 až 30 procent. Na spotřebu, výkon, či životnost motorů to prý nebude mít žádný vliv.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Do počtu je započítáno i 2,5 milionů aut koncernu Volkswagen, které stejně musí projít úpravami v důsledku aféry Dieselgate. Navíc mají všechny tyto automobilky platit do fondu pro udržitelnou mobilitu.

Podle současné normy Euro 6 můžou naftová auta vypouštět na jeden kilometr maximálně 80 gramů oxidů dusíku. Ve skutečnosti je to mnohem více. Ukázal to například i poslední test německého listu Bild, podle něhož normu v reálném provozu ze 75 prověřovaných aut splnily jen čtyři. Konkrétně se jednalo o Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Naopak nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které v provozu produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s laboratorními emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát. Mezi největší znečišťovatele patřily i modely Volvo S90 4D, Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků