Sériový Ioniq 5 se ukázal v dramatickém videu. Svět je připraven, říkají herci

Premiéra stylové novinky na baterie se blíží a automobilka nabízí drobnou ochutnávku v akčně střiženém videu. Důležité informace známe již nyní.

Crossover Ioniq 5 je první vlaštovkou nově osamostatněné elektrické značky, po jeho příchodu dorazí ještě dva další bateriové modely. Nové video, lákající na blížící se premiéru, ukazuje s největší pravděpodobností sériovou verzi, která se evidentně téměř neliší od fešného konceptu EV 45.

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

I před oficiální premiérou známe nemálo technických parametrů, které automobilce unikly. Ioniq 5 má mít na délku 4460 mm, na šířku 1890 mm a vysoký bude 1600 mm. To vše na rozvoru rovných tří metrů.

Nový Ioniq 5 spatřen na Severní smyčce. Elektromobil od Hyundaie přijede už brzy

Nový Ioniq 5 spatřen na Severní smyčce. Elektromobil od Hyundaie přijede už brzy

První verze, které dorazí na trh již v letošním roce, budou mít dvoumotorovou konfiguraci (a tedy pohon všech kol) s celkovým výkonem 230 kW (313 k). Na 100 km/h zrychlí a 5,2 sekundy a dojezd dle metodiky WLTP se má pohybovat okolo 450 km. Kapacita baterie u této verze má činit 58 kWh, později by se mělo objevit provedení se 73kWh akumulátorem a dojezdem 550 km.

Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Vůz stojí na nové platformě e-GMP, kterou využijí i další novinky značky – sedan Ioniq  6 a velké SUV Ioniq 7. Pětka nabídne i několik technických specialit – například ultrarychlé nabíjení díky své 800V architektuře, díky němuž dočerpáte kapacitu baterie 20 % na 80 % již za čtvrt hodiny (pokud najdete dostatečně silnou nabíječku).

První jízda s novým Hyundaiem Tucson: V Nošovicích mají být nač hrdí!

První jízda s novým Hyundaiem Tucson: V Nošovicích mají být nač hrdí!

Z další (zřejmě příplatkové) výbavy můžeme jmenovat kamery místo zrcátek (v současnosti je mají například Audi e-Tron nebo Honda E), solární panel na střeše nebo 20“ kola. Specialitou pak má být možnost sloužit jako zdroj elektrické energie V2L (Vehicle to Load) s výkonem 3,5 kW. Oficiální premiéra je slíbena již v průběhu příštího měsíce.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků