Hyundai během roku 2020 prakticky kompletně omladil nabídku osobních vozů prodávaných v Evropě. Nejnovějším modelem na českém trhu je čtvrtá generace SUV Tucson, o jehož jízdních vlastnostech jsme si pověděli začátkem tohoto týdne. Hyundai na nový tucson hodně sází - je to zlaté vejce jak pro automobilku samotnou, tak továrnu v Nošovicích, kde aktuálně vzniká. Už začátkem příštího roku však značka započne novou éru v oblasti elektromobility.
První jízda s novým Hyundaiem Tucson: V Nošovicích mají být nač hrdí!
Hyundai už samozřejmě elektromobily nabízí, elektrickou verzi crossoveru Kona dokonce vyrábí po boku tucsonu v Nošovicích, na trh se ale vrhá i se zcela novou značkou Ioniq, zaměřenou výhradně na elektromobily. Prvním modelem značky Ioniq bude připravovaná „pětka“, která se ukáže už začátkem příštího roku.
Ioniq 5 jsme už viděli během testování na Severní smyčce Nürburgringu, bez maskování se ale zatím neukázal. Co se vnějšího designu týče, razí stejnou filozofii jako Hyundai Tucson. Podíváte-li se na koncept Vision T, ze kterého nový tucson vychází, bude vám hned jasné, kam tím mířím. Studie se od sériového modelu liší jenom v detailech, jako jsou kliky dveří, vnější zpětná zrcátka či velikost kol. Lehce se liší i proporce, respektive poměr mezi šířkou a výškou karoserie. Ale zbytek? To je prostě realita.
Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto
Podle tohoto klíče se Ioniq 5 nebude příliš lišit od retro konceptu Hyundai 45, který jsme si podrobněji představili již dříve. Studie má modulární interiér, minimalistickou přístrojovou desku, čtveřici bočních dveří, které se otevírají od sebe, či otočná sedadla usnadňující nastupování a vystupování. Chybí jí i vnější zpětná zrcátka a kliky dveří, ty však Ioniq 5 podle dříve zveřejněného špionážního videa dostane.
První zástupce nové korejské značky má namířeno proti Škodě Enyaq iV, Volkswagenu ID.3, nebo Tesle Model 3. Vlastní showroom mít nebude, najdete jej v běžných prodejnách Hyundai. Ioniq 5 budou moci prodávat všichni dealeři připravení na prodej elektromobilů, což znamená, že všude tam, kde dnes koupíte elektrickou konu, v budoucnu pořídíte i vozy Ioniq.
Elektrický Hyundai Kona má po faceliftu. Vypadá odvážněji a je ještě bezpečnější
Cenu Ioniqu 5 můžeme jen odhadovat, s ohledem na konkurenci se ale nebude muset zákazníkům podbízet. Volkswagen ID.3 začíná těsně pod milionem, Škoda Enyaq iV těsně nad milionem, a elektrickou konu dnes seženete od 850 tisíc. To se však bavíme o verzi před modernizací, navíc s menší baterií o kapacitě 39,2 kWh. Kona s 64kWh baterií a dojezdem až 484 km vychází nejméně na 1.049.990 Kč.
Na prvním modelu značky Ioniq budou Korejci prezentovat novou platformu E-GMP, na níž vzniknou i nové modely značky Kia. Co se značky Ioniq týče, základnu využijí i připravované modely 6 (sedan) a 7 (velké SUV). Blíže jsme se o ní rozepsali již začátkem prosince.