Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Uniklé patentové ilustrace ukazují, že produkční verze elektromobilu e-tron GT se nebude od dřívějšího konceptu příliš lišit.

Koncept elektrického čtyřdveřového „kupé“ e-tron GT se nám představil minulý rok a Audi již tehdy potvrdilo sériovou výrobu na rok 2020. Teď se přitom skrze čínský patentový úřad dostávají na povrch ilustrace produkční verze elektromobilu. A fanoušky moderně vypadajícího konceptu potěší, že sériová verze se zřejmě od dřívější studie příliš nevzdálí.

Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Proporce se svažující se linií střechy zůstávají – e-tron GT bude vycházet z platformy elektrického Porsche Taycan – a řada stylingových prvků konceptu je k vidění i na uniklých ilustracích. Přesněji je vzhled sériové verze takřka identický od konceptu a nechybí ani spojené zadní LED svítilny.

Velikostně má být e-tron GT vlastně elektrickou verzí modelu A7 Sportback, i když bude ve výsledku působit trochu subtilněji a svalnatěji. S využitím platformy Porsche mluvíme samozřejmě také o stejném ústrojí, které bude e-tron GT nejspíš používat. Systémový výkon dvou elektromotorů (jeden na každé nápravě) byl v konceptu udávaných 434 kW (590 koní).  

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

U produkční verze e-tronu GT se očekává zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlost 240 km/h. Bateriový modul s kapacitou okolo 90 kWh má zajistit dojezd přes 400 km na jedno nabití, kdežto na 80% kapacitu byste měli akumulátory dobít během 20 minut.

Předzvěst sériové techniky tedy nakonec ukáže Porsche Taycan, jehož premiéra je na naplánovaná na letošní září. Sourozenec od Audi se tak objeví až po něm, přičemž se startem výroby v roce 2020 se očekávají první dodávky modelů zákazníkům na začátku roku 2021.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků