Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Uniklé patentové ilustrace ukazují, že produkční verze elektromobilu e-tron GT se nebude od dřívějšího konceptu příliš lišit.

Koncept elektrického čtyřdveřového „kupé“ e-tron GT se nám představil minulý rok a Audi již tehdy potvrdilo sériovou výrobu na rok 2020. Teď se přitom skrze čínský patentový úřad dostávají na povrch ilustrace produkční verze elektromobilu. A fanoušky moderně vypadajícího konceptu potěší, že sériová verze se zřejmě od dřívější studie příliš nevzdálí.

Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Proporce se svažující se linií střechy zůstávají – e-tron GT bude vycházet z platformy elektrického Porsche Taycan – a řada stylingových prvků konceptu je k vidění i na uniklých ilustracích. Přesněji je vzhled sériové verze takřka identický od konceptu a nechybí ani spojené zadní LED svítilny.

Velikostně má být e-tron GT vlastně elektrickou verzí modelu A7 Sportback, i když bude ve výsledku působit trochu subtilněji a svalnatěji. S využitím platformy Porsche mluvíme samozřejmě také o stejném ústrojí, které bude e-tron GT nejspíš používat. Systémový výkon dvou elektromotorů (jeden na každé nápravě) byl v konceptu udávaných 434 kW (590 koní).  

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

U produkční verze e-tronu GT se očekává zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlost 240 km/h. Bateriový modul s kapacitou okolo 90 kWh má zajistit dojezd přes 400 km na jedno nabití, kdežto na 80% kapacitu byste měli akumulátory dobít během 20 minut.

Předzvěst sériové techniky tedy nakonec ukáže Porsche Taycan, jehož premiéra je na naplánovaná na letošní září. Sourozenec od Audi se tak objeví až po něm, přičemž se startem výroby v roce 2020 se očekávají první dodávky modelů zákazníkům na začátku roku 2021.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků