Sériová verze konceptu Quantino míří do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Společnost nanoFlowcell AG představila za uplynulých pár let několik zajímavých konceptů. Tentokrát v Ženevě ukáže auto připravené pro sériovou výrobu.
Sériová verze konceptu Quantino míří do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Společnost nanoFlowcell AG představila za uplynulých pár let několik zajímavých konceptů. Možná si vzpomenete na Quant e-Sportlimousine s parametry 680 kW (925 k) a 11 600 Nm, nebo na o trochu menší sci-fi v podobě modelu Quant F, kde se ale pořád pracovalo s výkonem 802 kW (1090 k). Letos v Ženevě bude k vidění malé Quantino, které vás asi neohromí tabulkovými čísly, zajímavá je ale na něm jiná věc. Mělo by se totiž vyrábět.

NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s točivým momentem 11 600 Nm

NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s točivým momentem 11 600 Nm

Tisková zpráva o Quantinu mluví jako o téměř hotovém automobilu, což ale ještě neznamená, že skutečně zamíří do výroby. NanoFlowcell AG uvádí, že malosériová výroba je možná, ale ještě nebylo učiněno konečné rozhodnutí. To se bude opírat o studii proveditelnosti, která bude hotová v průběhu letošního roku.

Quant F je elektromobil s dojezdem 800 km a maximálkou 300 km/h

Quant F je elektromobil s dojezdem 800 km a maximálkou 300 km/h

Zatímco oba v úvodu zmíněné elektrické expresy pracovaly s neuvěřitelnými parametry, Quantino je desetkrát střízlivější. Například minulý rok se Quant F prezentoval speciálními akumulátory schopnými vyprodukovat až 735 V, Quantino má k dispozici 48 V. Tomu odpovídá také celkový výkon 80 kW (109 k) rozložený mezi čtyři elektromotory, kdy je každý umístěný u jednoho kola.

Pohon jako takový ale z předchozích konceptů vychází. Připomeňme, že nanoFlowcell AG získává elektrickou enegii přečerpáváním elektrolytu přes palivový článek. Na vývoji autoři projektu spolupracovali s firmou Bosh Engineering GmbH. Využití by tato věc měla najít i jinde než pouze v dopravě.

Quant e-Sportlimousine slibuje „unikátní technologii pohonu“

Quant e-Sportlimousine slibuje „unikátní technologii pohonu“

Kromě Quantina bude v Ženevě k vidění také Qaunt FE. Jde o automobil vycházející z konceptu Quant F, který byl dále vylepšen (písmeno E v názvu má znamenat Evolution). Čtyřmístný vůz pořád využívá pohonné ústrojí s výkonem 802 kW (1090 k), což mu zajistí akceleraci na 100 km/h za 2,8 s, pracovalo se ale ve velkém na interiéru. Také Quant FE má představovat stroj ne příliš vzdálený sériové výrobě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků