Sériová verze konceptu Quantino míří do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Společnost nanoFlowcell AG představila za uplynulých pár let několik zajímavých konceptů. Tentokrát v Ženevě ukáže auto připravené pro sériovou výrobu.
Sériová verze konceptu Quantino míří do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Společnost nanoFlowcell AG představila za uplynulých pár let několik zajímavých konceptů. Možná si vzpomenete na Quant e-Sportlimousine s parametry 680 kW (925 k) a 11 600 Nm, nebo na o trochu menší sci-fi v podobě modelu Quant F, kde se ale pořád pracovalo s výkonem 802 kW (1090 k). Letos v Ženevě bude k vidění malé Quantino, které vás asi neohromí tabulkovými čísly, zajímavá je ale na něm jiná věc. Mělo by se totiž vyrábět.

NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s točivým momentem 11 600 Nm

NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s točivým momentem 11 600 Nm

Tisková zpráva o Quantinu mluví jako o téměř hotovém automobilu, což ale ještě neznamená, že skutečně zamíří do výroby. NanoFlowcell AG uvádí, že malosériová výroba je možná, ale ještě nebylo učiněno konečné rozhodnutí. To se bude opírat o studii proveditelnosti, která bude hotová v průběhu letošního roku.

Quant F je elektromobil s dojezdem 800 km a maximálkou 300 km/h

Quant F je elektromobil s dojezdem 800 km a maximálkou 300 km/h

Zatímco oba v úvodu zmíněné elektrické expresy pracovaly s neuvěřitelnými parametry, Quantino je desetkrát střízlivější. Například minulý rok se Quant F prezentoval speciálními akumulátory schopnými vyprodukovat až 735 V, Quantino má k dispozici 48 V. Tomu odpovídá také celkový výkon 80 kW (109 k) rozložený mezi čtyři elektromotory, kdy je každý umístěný u jednoho kola.

Pohon jako takový ale z předchozích konceptů vychází. Připomeňme, že nanoFlowcell AG získává elektrickou enegii přečerpáváním elektrolytu přes palivový článek. Na vývoji autoři projektu spolupracovali s firmou Bosh Engineering GmbH. Využití by tato věc měla najít i jinde než pouze v dopravě.

Quant e-Sportlimousine slibuje „unikátní technologii pohonu“

Quant e-Sportlimousine slibuje „unikátní technologii pohonu“

Kromě Quantina bude v Ženevě k vidění také Qaunt FE. Jde o automobil vycházející z konceptu Quant F, který byl dále vylepšen (písmeno E v názvu má znamenat Evolution). Čtyřmístný vůz pořád využívá pohonné ústrojí s výkonem 802 kW (1090 k), což mu zajistí akceleraci na 100 km/h za 2,8 s, pracovalo se ale ve velkém na interiéru. Také Quant FE má představovat stroj ne příliš vzdálený sériové výrobě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků