Koncept Tonale nebyl pouhým výstřelem do tmy a už nyní si můžeme nalít čistého vína. První fotky sériové verze totiž unikly na veřejnost ještě před premiérou.
Crossover Alfa Romeo Tonale, konkurent Audi Q3 či BMW X1, byl jedním z překvapení letošního autosalonu v Ženevě. Vůz, který se může stát nejprodávanějším modelem Alfy Romeo, je v sériovém provedení civilnější. Tak výrazných změn, jakých se s přerodem konceptu v produkt, který si můžete koupit, často dočkáváme, ale nedoznal. Přesvědčit se o tom můžete v přiložené galerii.
Příď je stále hodně zamračená, kola jsou menší a dávají vyniknout vyšší stavbě vozu. Svítilny nejsou tak úzké, ale stále se táhnou přes celou šířku karoserie a nárazníky se nezměnily prakticky vůbec. Záď už jen tolik nepřipomíná krásné kupé Brera. Dokonce i kliky zadních dveří se stále schovávají ve sloupích karoserie, jak ale možná sami víte, o nejpraktičtější řešení nikdy nešlo.
Vedle několika snímků exteriéru unikl na veřejnost i snímek interiéru. Ani ten koncept nezapře. Přišel o displeje ve výdeších ventilace, nádherný, ale v praxi těžko použitelný středový tunel, a volant je ten samý kůží obšitý plasťák, jaký známe z Giulie a Stelvia. Volně stojící displej infotainmentu je dneska v módě, stejně jako digitální přístrojový štít. Přibyla i tlačítka pro ovládání klimatizace.
Alfa Romeo Tonale by se měla začít prodávat v příštím roce a využije platformu Jeepu Renegade. Můžeme tak počítat s pohonem všech kol a v dnešní době nezbytným plug-in hybridem, který Jeep prezentoval právě ve svém nejmenším SUV. Vedle toho se ale dočkáme i modelu, které nabídne prostor až sedmi cestujícím. Mělo by se jednat o protažené Stelvio, což znamená podélně uložený motor a pohon preferující zadní kola.