Sériová Alfa Romeo Tonale unikla na veřejnost. Může být novou spásou Italů

Koncept Tonale nebyl pouhým výstřelem do tmy a už nyní si můžeme nalít čistého vína. První fotky sériové verze totiž unikly na veřejnost ještě před premiérou.

Crossover Alfa Romeo Tonale, konkurent Audi Q3 či BMW X1, byl jedním z překvapení letošního autosalonu v Ženevě. Vůz, který se může stát nejprodávanějším modelem Alfy Romeo, je v sériovém provedení civilnější. Tak výrazných změn, jakých se s přerodem konceptu v produkt, který si můžete koupit, často dočkáváme, ale nedoznal. Přesvědčit se o tom můžete v přiložené galerii.

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Příď je stále hodně zamračená, kola jsou menší a dávají vyniknout vyšší stavbě vozu. Svítilny nejsou tak úzké, ale stále se táhnou přes celou šířku karoserie a nárazníky se nezměnily prakticky vůbec. Záď už jen tolik nepřipomíná krásné kupé Brera. Dokonce i kliky zadních dveří se stále schovávají ve sloupích karoserie, jak ale možná sami víte, o nejpraktičtější řešení nikdy nešlo.

Alfa Romeo Brera 3,2 JTS V6 - čertovsky krásná Italka

Alfa Romeo Brera 3,2 JTS V6 - čertovsky krásná Italka

Vedle několika snímků exteriéru unikl na veřejnost i snímek interiéru. Ani ten koncept nezapře. Přišel o displeje ve výdeších ventilace, nádherný, ale v praxi těžko použitelný středový tunel, a volant je ten samý kůží obšitý plasťák, jaký známe z Giulie a Stelvia. Volně stojící displej infotainmentu je dneska v módě, stejně jako digitální přístrojový štít. Přibyla i tlačítka pro ovládání klimatizace.

Alfa Romeo Tonale by se měla začít prodávat v příštím roce a využije platformu Jeepu Renegade. Můžeme tak počítat s pohonem všech kol a v dnešní době nezbytným plug-in hybridem, který Jeep prezentoval právě ve svém nejmenším SUV. Vedle toho se ale dočkáme i modelu, které nabídne prostor až sedmi cestujícím. Mělo by se jednat o protažené Stelvio, což znamená podélně uložený motor a pohon preferující zadní kola.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků