Seriál: vyberte si auto do 400 tisíc

Kupujete nové auto? Chcete mít přehled o nabídce na trhu? Právě pro vás je třetí díl seriálu, ve kterém se utkalo 13 vozů v ceně do 400 tisíc. Minule jsme skončili na hranici 300 tisíc korun, tentokráte jsme skočili rovnou na 400 tisíc, a to kvůli širšímu záběru a omezené nabídce vozů do 350 tisíc. Neunikla nám však ani jedna čtyřkolová myška.
Seriál: vyberte si auto do 400 tisíc
Seznam kapitol
  1. Citröen Xsara, Daewoo Lanos, Ford Focus, Honda Civic
  2. Honda Jazz, Hyundai Elantra a Matrix, Kia Shuma II
  3. Mazda 323 a Demio, Nissan Almera, Škoda Octavia, Toyota Corolla

CITROËN XSARA

Xsara je v současné době, spolu se Saxem, nejstarším modelem v paletě osobních vozů této francouzské automobilky. Byla představena v roce 1998 jako nástupce modelu ZX. V roce 2001 prošla menším faceliftem, který se dotkl zejména přední partie. Světlomety tak lépe zapadají do nově koncipovaného designu, jenž odstartovala vlajková loď C5 a rovněž Xsara Picasso. Tento kompaktní van je v současné době nejúspěšnější vozem z celé modelové řady. Xsara se nabízí jako pětidveřový hatchback a třídveřové kupé. Prakticky založení řidiči ocení kombi s typickým přízviskem Break. Xsaru však brzy čeká „důchod“. V roce 2004 bude nahrazena modelem C4, jenž by měl mít daleko expresivnější design a stane se tak dalším článkem v řadě „C“, na které staví automobilka svou modelovou koncepci.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,4, výkon 55 kW/75 k, točivý moment 122 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 172 km/h (max. rychlost), 12,7 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 9,2 l (město), 5,4 l (mimo město), 6,7 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 4167 mm (délka), 1698 mm (šířka), 1405 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 408 litrů
  • Cena: 375 000 Kč (5dv.)

Standardní výbava: airbag řidiče a spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, nárazníky v barvě karoserie

Příplatková výbava: boční airbagy (11 000 Kč), hlavové + okenní airbagy (14 000 Kč), ABS (22 000 Kč), manuální klimatizace (39 000 Kč), audio systém (14 000 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Exteriér ani interiér nezapře svou příslušnost ke značce, my se však
už těšíme na C4ku, která Xsaru nahradí.

DAEWOO LANOS

Výroba tohoto kompaktu jihokorejské automobilky se datuje od roku 1997 (rok 2001 modernizace), kdy byl veřejnosti představen jako nástupce Nexie, jež vycházela z Opelu Kadett (resp. Racer). Lanos byl historicky prvním automobilem jihokorejské konstrukce, předchozí modely byly vyvíjeny pod licencí Opelu. Nyní je Daewoo finančně pod křídly koncernu GM, který si tímto krokem zajistil důležitý pilíř v Asii. Přestože Lanos běžně řadíme do nižší střední třídy, svými rozměry (délka 4074 mm) je však na její hranici. Malé vozy (segment B) se pomalu tlačí k délce čtyř metrů, nižší střední třída (segment C) ještě o dvacet centimetrů dál. Jeho čas se už ale pomalu naplňuje, na jaře byl v Ženevě představen nástupce Kalos, jenž by měl přijít na trh ještě do konce roku. Lanos se nabízí ve třech karosářských verzích (3dveřový a 5dveřový hatchback, 4dveřový sedan), se třemi agregáty (1,3 l, 1,5 l a 1,6 16V) a se třemi stupni výbavy (S, SE, SX). 

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,6 16V, výkon 78 kW/106 k, točivý moment 145 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 180 km/h (max. rychlost), 11,0 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 11,1 l (město), 6,0 l (mimo město), 7,9 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 4074 mm (délka), 1678 mm (šířka), 1432 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 274 litrů
  • Cena: 359 900 Kč (5dv./SX)

Standardní výbava: airbag řidiče a spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, nárazníky v barvě karoserie

Příplatková výbava: ABS (27 000 Kč), manuální klimatizace (25 000 Kč), audio systém (5 100 Kč), kola z lehkých slitin (13 200 Kč), alarm (4 500 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přestože se Lanos řadí do nižší střední třídy, rozměry patří k těm
nejmenším.

FORD FOCUS

Jeden z hlavních pilířů nižší střední třídy se vyrábí už celých pět let. V roce 1998, kdy byl představen, náležitě rozvířil v té době ještě docela poklidné vody segmentu C. Zvlášť při srovnání se svým předchůdcem Escortem, který se ještě několik měsíců po boku Focusu vyráběl, bylo jeho provedení minimálně odvážné. Nyní patří mezi nejoblíbenější vozy na trhu a v jeho šlépějích kráčí další modely Fordu jako například Mondeo či nová Fiesta –společným prvkem je design „New Edge“, jenž byl odstartován právě Focusem.  K dispozici je ve čtyřech karosářských verzích. Jedná se o tří a pětidveřový hatchback, konzervativní čtyřdveřový sedan a praktické kombi. Focus těží především z kvalitního technického zpracování a zřejmě nejlepšího podvozku své kategorie. Ford Focus druhé generace bude pravděpodobně představen příští rok na frankfurtském autosalonu, na trh přijde v roce 2004.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,4 16V, výkon 55 kW/75 k, točivý moment 125 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 171 km/h (max. rychlost), 14,1 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 8,8 l (město), 5,4 l (mimo město), 6,6 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 4152 mm (délka), 1699 mm (šířka), 1430 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 350 litrů
  • Cena: 399 900 Kč (3dv.)

Standardní výbava: airbag řidiče, posilovač řízení, imobilizér, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karoserie

Příplatková výbava: airbag spolujezdce (9 000 Kč), airbagy spolujezdce + boční airbagy (19 200 Kč), ABS (20 600 Kč), elektrické ovládání oken + centrální zamykání (12 500 Kč) manuální klimatizace (36 100 Kč), audio systém (12 600 Kč), kola z lehkých slitin (20 000 Kč), metalický lak (13 000 kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Když byl Focus představen, rozvířil značně tehdy stojaté vody segmentu C.
Interiéru dominují ovály.

HONDA CIVIC

Kompaktní Honda Civic se v současné době vyrábí již v sedmé generaci. Ačkoli je Honda japonským výrobcem do morku kostí, Civic se vyrábí v anglickém Swindonu. Je nabízen celkem v pěti karosářských verzích. Civic 5D je základním modelem řady, na nižší střední třídu disponuje nezvyklou výškou karoserie – ostatně tento fakt je zřejmě v současné době již trendem. Civic 3D přišel na trh o něco později, kromě přední masky toho s pětidveřovým hatchbackem nemá moc společného. Je daleko sportovnější a není pouhou třídveřovou variantou pětidveřového modelu, srší z něj daleko více aktivity a temperamentu než ze sportovních hatchbacků konkurence. Mezi další varianty se řadí čtyřdveřový sedan, kupé a vrcholný model Type-R, který však vychází z Civicu 3D.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,4, výkon 66 kW/90 k, točivý moment 130 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 171 km/h (max. rychlost), 11,6 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 8,0 l (město), 5,4 l (mimo město), 6,3 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 4140 mm (délka), 1695 mm (šířka), 1440 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 350 litrů
  • Cena: 399 900 Kč (3dv.)

Standardní výbava: airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + EBD, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, imobilizér, audio systém, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karoserie

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedmá generace Civicu je pojata velmi dynamicky jak zvenku, tak zevnitř.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citröen Xsara, Daewoo Lanos, Ford Focus, Honda Civic
  2. Honda Jazz, Hyundai Elantra a Matrix, Kia Shuma II
  3. Mazda 323 a Demio, Nissan Almera, Škoda Octavia, Toyota Corolla
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků