V Europe sa nastastie pouziva metricka sustava a ja by som rad videl vykony v kW. To dava zmysel. Co tak udat rozmery auta v inchoch, hmotnost v pounds, krutiaci moment v footpound a este si nafukat pneumatiky na 35 psi.
Nevím proč nebyl do srovnání zařazen třeba model KIA RIO. Ve verzi kombi nabízí motor 1,3 60KW, 2x Airbag, centrá, el. okna, tónovaná skla, předpínače pásů, imobilizér, posilovač a spoustu dalšího za cenu 284980,-. Velikost o 2 cm větší než Škoda Fabia Combi a poměr cena/výbava bezkonkurenční, nižší spotřeba, vyšší výkon, lepší kategorie povinného ručení, bezpečnost 4* dle USA NCAP (nevím jak se liší od NCAP) a dle mého názoru velmi pěkný vzhled. Samozřejmě tady budou námitky, že to je korejské auto, ale v porovnání se Škodou rozhodně kvalita není o moc nižší. Za cenu o 10000,- výš nabízí Škoda akční model, který má pouze kola, volant s airbagem, posilovač a o 10kW slabší motor. A ta plastiková záslepka na místě antény mne opravdu dostala.
Tolik můj názor na auto do 300000 a ceny Škodovek.
Kia Rio, tak jako dalsi modely, je zminena na konci clanku v tabulce. Nemohl jsem bohuzel vsem vozum venovat tolik pozornosti, clanek by se tak dostal do uplne jineho rozsahu, do hlavniho srovnani byly vybrany pouze ty nejznamejsi a nejprodavanejsi vozy.
suhlasim s jirkom. tu v australii stoji nove subaru wrx 50tisic AUD a STi stoji tolko co u nas WRX
Japonská auta mají smůlu. Nejsou tak drahá proto, že by na ně Japonci nasadili vysoké ceny, ale proto že naši mocipáni nasadili na všechno co nepochází z Unie velké dovozní clo.
Nemohu pochopit, že 206 je tak prodávané auto. Vždyť v tomto autě je snad nejmíň místa.
Zajímavě vyhlíží i Daewoo Kalos, který je o 4 cm širší a i vyšší než Fabia. A ta výbava v základním provedení je neuvěřitelná. V Německu za 9999 E nabízí ve výbavě vše kromě klimatizace.
Drahé jako kurvy u Hiltonu jsou japonská auta, která by do této ceny mohla spadat také. Jsem zvědav jakou si nasadí cenu Mazda 2, jejíž délka 3 925 mm a šířka 1 680 patří k průměru.
Fabia byla pro mě v této třidě bezkonkurenční, ale letos se zde objevilo mnoho horkých kandidátů.
Je ten posilovač řízení v základu nebo za příplatek? Je uvedeno oboje.
Posilovač řízení je v základu
Škodovka je predražená-starý motor s vyššou spotrebou ako konkurencia, výkonové parametre tiež neoslnia.Cena sa stále zvyšuje a výbava sa nám znižuje, výrobca to zachraňuje akciovými modelmi a predajnosť škody klesá. Len tak ďalej...
Za 330 000,-Sk čo je cena najlacnejšej fabky u nás s motorm 1,2 a výbavou 1 airbag a servo si môžem kúpiť renaulta clio s 2mi airbagmi a za 350 000 so 4mi airbagmi, ABS,EBD, oknami v elektrike,servom. Za 350 000 kúpim fabku len s 2mi airbagmi.Nehovoriac o tom, že motor clia je živší.
No a teraz je v ponuke aj punto za 318 000-živší ako fabka, úspornejší,záruka 2 roky!Neni čo dodať.
Škodovka je predražená-starý motor s vyššou spotrebou ako konkurencia, výkonové parametre tiež neoslnia. Ano bezvadnej názor.Starý motor - Každý výrobce používáu těchto "lidových"aut staré motory.Neplatí to jen u Škodovky, ale i u Tebe oblíbeného Clia nebo Fiatu.U Clia a Fiatu to nevíš protože nemáš s čím srovnávat,Škodovácký motor je Ti dobře znám proto je u Tebe starý.Všechny tyto motory jsou v podstatě stejné staré jakou té škodovky. Nevyplatí se vymýšlet nějaký "nový"motor, stačí ho jen přizpůsobit dnešním požadavkům a použít nové technologie, a doplnit ho dnešní elektronikou.Italská a Francouzská auta znám 40 let vím co je toza "zázraky". Nedá se nic dělat, ale budeš si koupit některý z těchto Tobě neznámých typů, aby jsi to vyzkoušel. Ono je to jedno u Vás na Slovensku, protožetam se nikdy žádné auta nevyráběly zato v Čechách ana Moravě existovalo asi 10 značek a z nich ta Škodovkajediná zůstala dodnes. No nenaštvalo by to ??Co se týká spotřeby: mám Felicii 1.3 MPI, krátké jízdy do 50 km, kolem 6ti litrů. Na delších trasách mírně přes 5 litrů. Jezdím po běžných silnicích cca 100km/hod. a někdy si při této rychlosti připadám, že stojím. Ti co mě takto předjedou tak mají jistě větší spotřebu. Hezký den přeje Milan
Ve stáří motorů bude přeci jenom rozdíl - OHV pro Škodu je koncepčně založeno v 60. letech (1000 MB), současné motory ve fiatech (1108 a 1242 ccm) vycházejí z 80. let (tzv. FIRE motor se objevil v Unu v roce 1985). O renaultu nic bližšího nevím.
Lidem, kteří kupují prcka za 250-300 tisíc 1,4 OHV stačí a mnohdy dokonce vyhovuje díky pohodovému průběhu MK víc, než 16V od konkurence. Já bych je třeba nechtěl, ale 90% majitelů Fabií evidentně stačí.
Škoda jen, že do Fabky nemontují 1,6 92kW z předchozí verze Pola GTI a nebo 1,8 20V turbo, jako je tomu v Ibize Cupra. To bych možná pak i nevolil své oblíbené TDI. Fakt totiž je, že benzínové motory ve Fabii pro dynamickou jízdu nejsou... Na sportovní vyžití ale má koncern VW a.g. jinou značku - cenově přitom velmi výhodnou.
Mna neštve, že sa tu auta nerobili. len som uviedol svoj nazor.Ak si si nevšimol VW Bratislava je v kvalite výroby najlepši v ramci koncernu-robi sa tu nove polo,novy tuareg-ten sa nabieha,predtym sa tu montovali passaty a golfy VR6.
Musíš uznať, že motor je stary-OHV rozvod pcha škodovka do svojich modelov od 30-tych rokov min.storočia.Menili akurát systém zapalovania, dali viacej ložisk na klukový hriadel,karburátor vymenili za vstrekovanie.OHV rozvody nahradili v europe rozvody OHC-OHV motor má nižšie kritické otáčky ako OHC, je tam viac hmoty, ak si mal mechaniku, tak ti to niečo povie.Mam Fiat, takže možem porovnávať-lepší litrový výkon ako škoda a aj nižšia spotreba ako škoda.Držím ti palce, aby ti tvoja felda nezhrdzavela po 4 rokoch ako je bežné.To ti fiat ani renault neurobí. Ak sa niečo také vyskytne, tak je to len zanedbatelné % na rozdiel od felicie, ktoré kvitnú jedna radosť-ak nie sú garážované.Alebo ti odpadne výfuk na križovatke!
Tolko skusenosti so super škodou.U nás klesá predajnosť škody-vysoká cena, výbava sa tiež zužuje,spotreba tiež nie je nízka.Punto má nižšiu spotrebu ako fabia.Nie som zastanca talianskych aut, ani francuzskych.Ludia prechádzajú ku konkurencii.clio,thalia má za tie iste peniaze bohatšiu výbavu.Servis je rovnako drahy.
Sam musiš uznať, že škoda ma problemy-znižuje sa výroba fabií, nebude sa robiť vývoj nového superba. Tiež preráža u vas konkurencia s bohatšou výbavou, lepšou kvalitou. na tu zatial v škode nemate!
OHV? No a co? Corvetta má taky OHV. Pohledem na motor to nepoznáš, při jízdě to taky nepoznáš, na životnosti ani na spotřebě to taky nepoznáš. Doby kdy favorit vydával zvuk šicího stroje jsou tytam a OHV motor ve fabii má identickou akustiku jako OHC.
Nepozná se to podle toho kam jde sání? Máme doma Felicii 1,3 (OHV) kde to jde vrchem a Renaulta Megane Scenic 1,6 (OHC) kde to jde spodem.
Nejlíp se to pozná podle polohy vačky...... Ale nic proti OHV, může to mít svoje výhody - třeba vůli ventilů si u OHV (1000 MB až 1,3 Felic.) můžete hravě seřídit doma, což se u OHC nedá - musíte mít k dispozici podložky do zdvihátka a speciální náčiní na stlačení zdvihátka. Ovšem OHC má menší počet pohybujících se částí, z toho vyplývá přesnější a tišší chod a také menší potřeba toho seřizování. Moje zkušenost s OHV - Felicia je, že přijatelné vůle ventilů nevydrží víc jak 10 000 km, kdežto u Fiatu OHC už jezdím 30 000 km a stále ta vůle sedí. U Fabie je OHV snad v pohodě, protože se vůle nastavuje sama hydraulicky.
OHC či OHV či co má to DKW potřebuje z NDR nová šoupátka ...
promiňte, jsem dnes nějakej vláčnej, navštívil jsem autosalon a jedinej prodejnej exponát co za něco stál byla slivovice ....:)
Jo, hochu, a zkus si prosim v tom cliu či puntu (nebo klidne i fieste) sednout na zadni sedadla, pokud mas tak 185 cm a vic, mas problem. To jsou proste opravdu MALA auta. Fabia nabizi vic mista. Dalsi vec je dilenske zpracovani. Znam dobre francouzska auta a vim, ze je to sice nakasirovany na divani, ale za libivou fasadou o to slabsi. Treba podvozek 206 je o generaci horsi nez u Fabie. Navic po 3-4 letech jezdeni uz byva na autu hodne znat, ze je francouzske a italske... telefon do sveho servisu budes znat opravdu nazpamet. Skoda, verte ci ne, ma uz kvalitu vyroby vyssi nez tihle jizane. Mne se navic Fabia - zvlast sedan - libi i designem, narozdil treba od 206, ktera je moc takova... zenska, jako rtenka do kabelky.
No nevím, měřím skoro dva metry a už skoro tři roky jezdím ve třídvéřovým Cliu 1.4 16V. Kvalita vyhovující, na 50000 km krom pravidelných prohlídek bylo jednou v servisu kvůli relé u motorku u nádrže, průměrná spotřeba 6,5 a to se nijak nekrotím. A 98HP na 980kg živé váhy... ještě se mi nestalo, že by nějaká Fabie byla rychlejší. Vzadu místa opravdu moc není, ale protože z 99% jezdím sám nebo spolujezdcem, je mi to jedno a vepředu je pohodlí i prostoru dostatek (a i zvukové kvality tohoto akčního modelu MTV jsou velmi příjemné).
Fabie mi nevadí (až na znetvořený sedan, který je dokonce ošklivější než Thalia), jen nerozumím lidem, co se tváří děsně důležitě a na zadním štítku auta mají 1.4 MPI...
Ad spolehlivost> Naprostý souhlas. Měli jsme 3 nové Rencky (2 x Laguna 2.0 RXE a jeden Megane Coupé 2.0 IDE) a telefon do servisu jsem znal fakt zpaměti .Teď mám už druhou škodovku (i tata má jednu) a telefon musím mít uložený v paměti mobilu, protože jej používám zhruba jednou za 15tisíc km .
Ad kvalita> Škodovka není špička, ale jak italy, tak francouze solidně překonává. Jen pár automobilek umí udělat opravdu kvalitní auta... (Volvo, BMW...)
Ad prostor> Taky úplná pravda. Naopak Clio je, co se prostoru vzadu týče, kritické.
Vlastně jediná věc, ve které s Tebou nemůžu souhlasit je otázka vkusu. Mně se totiž Fabia Sedan nelíbí.
Fabka je ale pěkně líná a žravá. Jo a ten telofon do servisu bych rozhodně nikam nezakládal.
Ja mam 185cm a mohu Vas ujistit, ze v Puntu (1995) je podstatne vic mista vzadu nez ve Fabii (2001). V Puntu jsme dokonce jeli peticlenna rodina (sami dospeli) na dovolenou. Hrozne jsem se toho bal, ale nikdy bych neveril, kolik je v (zvenku tak malem) aute mista. Asi mi to tu nekdo, kdo v Puntu nesedel, neuveri (ja bych tomu taky neveril), ale slo to. Zatimco kdyz jedeme v te Fabii, tak uz dva dospeli mame vzadu co delat.
asi ne nadarmo se rika, ze fiatky maji vevnitr mista vice nez se zda zvenku... na opacne strane stoji treba zase volvo, kde je mista mene. podobnou zkusenost mam ovsem i s A4, kde je minimalne pocitove mene mista nez v golfu....
Kup si Clio a neotravuj!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.