Seriál: vyberte si auto do 300 tisíc

Kupujete nové auto? Chcete mít přehled o nabídce na trhu? Právě pro vás je druhý díl seriálu, ve kterém se utkalo jedenáct vozů tentokráte v ceně do 300 tisíc. Nezdá se vám Fabia příliš drahá? Vyjádřete se nejen k této otázce, ale i podle toho, jak byste vybírali vy.
Seriál: vyberte si auto do 300 tisíc
Seznam kapitol
  1. Citroën C3, Fiat Punto, Ford Fiesta a Ka
  2. Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio, Seat Ibiza
  3. Škoda Fabia, Toyota Yaris, VW Polo a závěr

CITROËN C3

Jeden z nových pilířů francouzské automobilky byl představen minulý rok na frankfurtském autosalonu. Jedná se o čistokrevného zástupce malých vozů a vyplňuje tak mezeru mezi Saxem, jež patří sice do stejné kategorie, ale je již notně zastaralé koncepce, a Xsarou, která se řadí o třídu výš. Svým designem a konstrukcí „cétrojka“ stvrzuje současné tendence v segmentu B a C, tedy v kategorii malých vozů a nižší střední třídy. Vyšší stavba umožňuje lepší využití vnitřního prostoru, zakulacený design má navázat na legendární model 2CV, lidově přezdívaný „kachna“. Bohatá standardní výbava pak dává tomuto kompaktnímu citröenu vcelku slušnou šanci na úspěch. Do naší hranice 300 tisíc se vešla s níže uvedenou motorizací a výbavou.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,1, výkon 60 koní, točivý moment 94 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 157 km/h (max. rychlost), 15,9 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 7,8 l (město), 5,0 l (mimo město), 6,0 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 3850 mm (délka), 1667 mm (šířka), 1519 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 279 litrů
  • Cena: 299 500 Kč

Standardní výbava: airbag řidiče a spolujezdce, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači, elektronický imobilizér, posilovač řízení, centrální zamykání, výškově nastavitelný volant, sedadlo řidiče a spolujezdce

Příplatková výbava: boční airbagy (6450 Kč), hlavové-okenní airbagy + boční airbagy (12 900 Kč), ABS (22 000 Kč), elektrické ovládání oken + dálkové centrální zamykání (18 000 Kč), manuální klimatizace (32 000 Kč), audio systém s CD přehrávačem (12 000 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

FIAT PUNTO

Na oslavu milénia a stého výročí automobilky si Fiat nadělil dáreček. Tím bylo nové Punto. To mělo navázat na úspěchy svého předchůdce, který patřil mezi nejprodávanější a nejúspěšnější ve své třídě. Fiat Punto je kompaktní vůz, vhodný hlavně do městských aglomerací, ostatně jako většina zástupců malých vozů. Jakkoli je tento fiat maličký, může nabídnout relativně dostatek místa až pro 5 osob. Zaujmout by měl především dynamický vzhled, který předchozí generaci citelně chyběl. Nové Punto působí lehkým a mrštným dojmem. Tak jako naše městské uličky brázdí Felicie či Fabie, těm italským dominují (vedle skútrů) právě roztomilá Punta. Ať už třídveřová, či pětidveřová.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,2, výkon 60 koní, točivý moment 102 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 155 km/h (max. rychlost), 14,3 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 7,3 l (město), 4,8 l (mimo město), 5,7 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 3835 mm (délka), 1660 mm (šířka), 1480 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 264 litrů (3 dv.), 297 (5 dv.)
  • Cena: 279 900 Kč (3 dv.), 289 900 (5 dv.)

Standardní výbava: airbag řidiče, imobilizér, nárazníky v barvě karoserie,

Příplatková výbava: airbag spolujezdce (9 900 Kč), boční a hlavové airbagy (16 000 Kč), ABS (25 000 Kč), posilovač řízení (14 000 Kč), klimatizace (35 000 Kč), audio systém s CD přehrávačem (15 000 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

FORD FIESTA

Model Fiesta se vyrábí už od roku 1976. Za tu dobu jich bylo vyrobeno, ať už v různých generacích, více než 10 miliónů. To je obdivuhodné číslo. Nová generace Fiesty měla premiéru před rokem na frankfurtském autosalonu. Když tento ford poprvé spatříte, na sto procent si jej spletete s větším bráškou Focusem. Design Fiesty kráčí jednoznačně ve stylingu „New Edge“. Ten sdíli většina modelů této značky (Focus, Mondeo, Galaxy), všichni se vyznačují společnými prvky. Především klínovitou karosérií a typickou přední maskou se světlomety trojúhelníkového tvaru. Nová Fiesta značně povyrostla, rozvor se zvětšil o 41 mm na současných 2487, což z ní dělá jedno z největších aut v kategorii malých vozů. Díky tomu nabízí nadprůměrný vnitřní prostor, který ji katapultuje na vrchol své třídy.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,3, výkon 70 koní, točivý moment 106 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 158 km/h (max. rychlost), 18,9 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 7,5 l (město), 5,1 l (mimo město), 6,2 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 3917 mm (délka), 1683 mm (šířka), 1417 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 284 litrů (3 dv.), 297 (5 dv.)
  • Cena: 286 400 Kč (3 dv.), 299 900 (5 dv.)

Standardní výbava: airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, tónovaná skla

Příplatková výbava: airbag spolujezdce + boční a hlavové airbagy (27 600 Kč), ABS (19 000 Kč), klimatizace (35 000 Kč), audio systém (8 000 Kč), metalický lak (10 200 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

FORD KA

Jedno vůbec z nejmenších vozítek na trhu. Svým představením šokovalo veřejnost a stálo u zrodu nové kategorie – minivozy. „Káčko“ sdílí stejný podvozek s Fiestou, ten byl však razantně zkrácen. To aby se prcek vlezl i do míst, kam jeho „starší“ sestřička nemohla. Lépe řečeno, nejmenší ford by měl ještě více usnadnit jízdu po přecpaných městských komunikacích. Očekává se od něj plná asistence především ženskému pokolení. Obzvláště ženy totiž obdivují jeho ladné křivky a roztomilý vzhled. Zdá se, že Ford Ka je pouze módním výkřikem. Opak je pravdou. V Evropě zastupují kompaktní vozy celkem 30% trhu a o každé procento se svádí tvrdý a nelítostný boj. V těchto chvílích však „káčku“ padá hřebínek, nově představená Fiesta mu situaci na evropských trzích určitě hodně stíží.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,3, výkon 60 koní, točivý moment 105 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 156 km/h (max. rychlost), 14,7 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 8,3 l (město), 5,2 l (mimo město), 6,3 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 3620 mm (délka), 1631 mm (šířka), 1368 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 186 litrů
  • Cena: 259 900 Kč

Standardní výbava: airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče

Příplatková výbava: airbag spolujezdce (9 000 Kč), ABS + airbag spolujezdce (25 000 Kč), klimatizace (29 000 Kč), audio systém (6 000 Kč), metalický lak (8 000 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroën C3, Fiat Punto, Ford Fiesta a Ka
  2. Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio, Seat Ibiza
  3. Škoda Fabia, Toyota Yaris, VW Polo a závěr
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků