Seriál: vyberte si auto do 250 tisíc

Jsou hravá, malá a levná. Autíčka, jež jsou jako doma v hustém městském provozu a před světly supermarketů. Dámská společnost je u nich pravidlem a mužská výjimkou. Přesto v nich, my muži, musíme mít přehled. Nachystejte si, pánové, 250 tisíc a jdeme vybírat. Devět malých vozítek čeká.
Seriál: vyberte si auto do 250 tisíc
Seznam kapitol
  1. Citroen Saxo, Daewoo Matiz, Fiat Seicento
  2. Hyundai Atos Prime, Hyundai Getz, Lada 211x
  3. Opel Agila, Renault Twingo, Suzuki Swift

250 tisíc korun. Nejnižší cenová hranice na automobilovém trhu. Mnoho lidí může nad touto částkou ohrnout nos. Pravdou je, že většina autosalónů vaši potřebu nového auta s touto sumou peněz v kapse neuspokojí. My jsme však udělali menší průzkum napříč spektrem českého trhu a vybrali většinu vozů, které se do 250 tisíc v pohodě vlezou. Některé z nich pořídíte i levněji, my jsme chtěli vybrat to nejlepší tak, abychom tuto hranici nepřestřelili, a to ani o halíř. U výběru modelů nebyl brán ohled na akční nabídky, limitované série ani jiná dočasná cenová zvýhodnění. Ceny jsou s DPH. Selekce je uzpůsobena dle motoru a výbavy, to kvůli srovnání. Přeci za své peníze nekupujete zajíce v pytli.

CITROËN SAXO

Nejmenší automobil francouzské automobilky už by potřeboval nástupce jako sůl. Během svého účinkování v kategorii malých vozů sice prošel menším faceliftem, který se projevil na rozšířené přední masce, oblejším blatníkům a novým světlometům. Koncepčně však už tento vůz na konkurenci (clio, corsa, polo ale i fabia) poněkud ztrácí a potřeboval by trošku povyrůst. Citroën je v nejprodávánějších kategoriích poněkud pozadu, důkazem toho není pouze saxo, ale také xsara. Klín vražený mezi tyto dva modely v podobě nového C3 všechno nezachrání. Do hranice 250 tisíc se vlezl pouze třídveřový model.

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,1, výkon 60 koní, točivý moment 94 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 164 km/h (max. rychlost), 12,4 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 8,0 l (město), 5,0 l (mimo město), 6,1 l (kombinovaná)
  • Rozměry: 3718 mm (délka), 1595 mm (šířka), 1368 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 280 litrů
  • Cena: 239 000 Kč

Standardní výbava: elektrické ovládání předních oken, otáčkoměr, ukazatel údržby, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, nárazníky, ochranné boční lišty, pouzdra zpětných zrcátek a osvětlení SPZ v barvě karoserie

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

DAEWOO MATIZ

Miláček křehkých paniček. Zhruba takto bychom mohli ve stručnosti charakterizovat tento minivůz jihokorejské automobilky Daewoo. Svými rozměry patří sice o třídu níže, než je tomu u jeho dnešních kolegů (rozuměj v tomto článku), ale na českém trhu nepatří rozhodně ke skladovým ležákům. Supermarkety zřejmě ohromuje svou jednoduchostí a čistým vzhledem. To ostatně dokazuje i cena pro nejkrásnější městské auto za rok 1998 (rok uvedení do prodeje) v soutěži „L`Automobile Pin Bella Del Mondo“ v italském Miláně, či cena "2001 Good Design Award" od asociace Japonských průmyslových designérů.

Parametry:

  • Motor: zážehový tříválec 0,8, výkon 51 koní, točivý moment 69 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 144 km/h (max. rychlost), 17 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 7,9 (město), 5,1 (mimo město), 6,1 (kombinovaná)
  • Rozměry:  3495 (délka), 1495 (šířka), 1485 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 167 litrů
  • Cena: 225 900 Kč

Standardní výbava: pyrotechnické předpínače pásů, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, imobilizér, nárazníky v barvě vozidla, boční ochranné lišty, střešní nosiče, tónovaná skla

Příplatková výbava: airbag pro řidiče i spolujezdce (24 000 Kč), ABS (20 000 Kč), manuální klimatizace (20 000 Kč), audio s CD přehrávačem (8 100 Kč), alarm (4 500 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

FIAT SEICENTO SX

Nejmenší vozítko v našem srovnávacím článku a nejmenší možná i vůbec, nepočítáme-li Smart. To se bohužel projevilo na snížené schopnosti ochránit posádku před čelním a bočním nárazem. V těchto testech dosáhlo velice špatných výsledků. Nástupce Fiatu Cinquecento můj dojem nespraví ani díky vzezření sportovní verze Sporting, která tomuto drobkovi opravdu sluší. V tomto případě konstruktérům svědomí neočistí ani samotný Michael Schumacher, který je v reklamních kampaních na vozy Fiat často vidět. 

Parametry:

  • Motor: zážehový čtyřválec 1,1, výkon 54 koní, točivý moment 88 Nm
  • Jízdní vlastnosti: 150 km/h (max. rychlost), 14,5 s (0-100 km/h)
  • Spotřeba: 8,3 (město), 4,7 (mimo město), 6,0 (kombinovaná)
  • Rozměry:  3337 (délka), 1510 (šířka), 1420 mm (výška)
  • Zavazadlový prostor: 170 litrů
  • Cena: 218 900 Kč

Standardní výbava: elektrické ovládání předních oken, tónovaná skla, imobilizér, centrální zamykání, nárazníky v barvě karoserie

Příplatková výbava: airbag řidiče (12 500 Kč), airbag spolujezdce (12 500 Kč), ABS (34 000 Kč), klimatizace (40 300 Kč), audio s CD přehrávačem (12 000 Kč)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroen Saxo, Daewoo Matiz, Fiat Seicento
  2. Hyundai Atos Prime, Hyundai Getz, Lada 211x
  3. Opel Agila, Renault Twingo, Suzuki Swift

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků