Sergio Marchionne stále věří, že stihne spojit Fiat s obřím koncernem

Marchionneho tlačí čas. V roce 2019 chce odejít do penze, ale do té doby si dal závazek zajistit značce Fiat budoucnost.
Sergio Marchionne stále věří, že stihne spojit Fiat s obřím koncernem

Sergio Marchionne, současný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je poměrně kontroverzní osoba. Manažerům italských továren Fiatu musel několikrát běhat mráz po zádech, když Marchionne otevřeně kritizoval jejich efektivitu. Například tvrdil, že Fiatu by bylo nejlépe, kdyby nic nevyráběl v Itálii.

Nyní má Marchionne ve Fiatu poměrně silnou pozici a volnou ruku. Dokonal převzetí amerického gigantu Chrysler, ale ještě nemá vyhráno. Fiat je sice sedmým největším výrobcem aut, ale má obrovské dluhy a v Evropě se jeho snažení sotva zaplatí, informuje Reuters.

Šéf Fiatu Marchionne: Zkoušeli jsme lék, ale ten bohužel zabíjí pacienta

Šéf Fiatu Marchionne: Zkoušeli jsme lék, ale ten bohužel zabíjí pacienta

Nedávno šéf Fiatu prohlásil, že se nebrání dalšímu spojení s jiným automobilovým obrem. Sám uvedl, že by se mu líbila spolupráce s Fordem nebo General Motors, ale obě automobilky „poděkovaly“ a uvedly, že mají svých starostí dost.

Už dříve se nepodařilo dosáhnout dohody ani s koncernem PSA Peugeot-Citroën, ale přesto se nezdá, že by měl Marchionne zůstat na ocet. Ve hře je ještě jeden obrovský koncern, který se jmenuje Volkswagen.

Volkswagen se dlouhodobě snaží získat Alfu Romeo, ale i když šéf Fiatu její prodej odmítá, jmenovaná značka se má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA více osamostatnit.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Fiat-Chrysler se chce navíc vymanit ze závislosti na americkém trhu, chce získat větší vliv v Evropě a hlavně v Číně a také chce ušetřit peníze sdílením vývoje systémů konektivity a autonomního ovládání. S tím by mohl Volkswagen pomoci.

Mnoho času ale už Marchionnemu nezbývá. Během necelých čtyř let, než odejde do penze, chce dostat Alfu Romeo zpátky na výsluní a prodávat kolem 200 000 aut ročně. S tím má pomoci například americký trh.

Během následujících let tedy ještě o snažení Fiatu a jeho šéfa uslyšíme. Otázkou ale zůstává, koho nakonec „ukecá“, protože jediný, kdo měl aspoň o nějakou spolupráci zájem, byl pouze Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovat nechce.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků