Sergio Marchionne stále věří, že stihne spojit Fiat s obřím koncernem

Sergio Marchionne stále věří, že stihne spojit Fiat s obřím koncernem

Marchionneho tlačí čas. V roce 2019 chce odejít do penze, ale do té doby si dal závazek zajistit značce Fiat budoucnost.

Sergio Marchionne, současný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je poměrně kontroverzní osoba. Manažerům italských továren Fiatu musel několikrát běhat mráz po zádech, když Marchionne otevřeně kritizoval jejich efektivitu. Například tvrdil, že Fiatu by bylo nejlépe, kdyby nic nevyráběl v Itálii.

Nyní má Marchionne ve Fiatu poměrně silnou pozici a volnou ruku. Dokonal převzetí amerického gigantu Chrysler, ale ještě nemá vyhráno. Fiat je sice sedmým největším výrobcem aut, ale má obrovské dluhy a v Evropě se jeho snažení sotva zaplatí, informuje Reuters.

Nedávno šéf Fiatu prohlásil, že se nebrání dalšímu spojení s jiným automobilovým obrem. Sám uvedl, že by se mu líbila spolupráce s Fordem nebo General Motors, ale obě automobilky „poděkovaly“ a uvedly, že mají svých starostí dost.

Už dříve se nepodařilo dosáhnout dohody ani s koncernem PSA Peugeot-Citroën, ale přesto se nezdá, že by měl Marchionne zůstat na ocet. Ve hře je ještě jeden obrovský koncern, který se jmenuje Volkswagen.

Volkswagen se dlouhodobě snaží získat Alfu Romeo, ale i když šéf Fiatu její prodej odmítá, jmenovaná značka se má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA více osamostatnit.

Fiat-Chrysler se chce navíc vymanit ze závislosti na americkém trhu, chce získat větší vliv v Evropě a hlavně v Číně a také chce ušetřit peníze sdílením vývoje systémů konektivity a autonomního ovládání. S tím by mohl Volkswagen pomoci.

Mnoho času ale už Marchionnemu nezbývá. Během necelých čtyř let, než odejde do penze, chce dostat Alfu Romeo zpátky na výsluní a prodávat kolem 200 000 aut ročně. S tím má pomoci například americký trh.

Během následujících let tedy ještě o snažení Fiatu a jeho šéfa uslyšíme. Otázkou ale zůstává, koho nakonec „ukecá“, protože jediný, kdo měl aspoň o nějakou spolupráci zájem, byl pouze Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovat nechce.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud