Sergio Marchionne se opřel do Tesly. Na Modelu 3 prý nemůže vydělávat

51 komentářů

x
19. dubna • 13:24

Ohledně ztrátovosti by si měli zdejší kritici prohlédnout historii současných automobilek. Někdy před těmi sty lety začínala většina z nich někde v garáži nějakého nadšence, který byl dlouhé roky ve ztrátě, sháněl peníze všude možně, hledal investory a další podobné nadšence. A pochopitelně jim většina tehdejší společnosti nevěřila, vysmívala se jim. Tím spíše, že mnoho z nich zkrachovalo (někdy vícekrát) a trvalo to deset, patnáct, dvacet let než se dostali do zisku (někteří).Takže osobně bych podle ztrátovosti na úspěch Elona Muska nesázel. Podstatné je, že je o jeho firmy zájem, má za sebou úspěšné projekty (PayPal mu vydělal, SpaceX mu šlape pěkně), má konkrétní vize, co chce dál dělat. Je možné, že na Tesle vykrvácí, je možné, že se v mnoha věcech naprosto mýlí (tedy ono to je jisté, že se v něčem mýlí, to je normální). Počkal bych ještě tak pět let - to by se měla rozjet výroba nového modelu, měla by být postavena jeho továrna na baterky, určitě tu bude i nějaká zajímavá konkurence. Zatím bych do Tesly bez větších obav investoval. Jestli se výroba rozjede, bude o akcie mnohem větší zájem a dalo by se dobře prodat. O dividendy až tak moc nejde.

legr
20. dubna • 13:04

Taky o něj strach nemám. Jeho "iPhonáři" ho zachrání. Otázka je jak budou spokojeni s výrobkem.

Kuk Vykuk
21. dubna • 6:58

ajFouňáři jsou na rozdíl vod Androiďáků, který maj furt nutkání se vymezovat a pořád hledaj někoho komu to cpát :-D

Kuk Vykuk
21. dubna • 7:02

Spokojený :-)

Kyle
20. dubna • 10:20

Já naopak na Muska sázím. V rámci SpaceX vyřešil problémy, proti kterým je nějaký elektromobil pouhým šťouráním se v nose. Z toho by bylo dobré vycházet. A Tesla je projekt NATOLIK MÁLO ZTRÁTOVÝ , že o jeho krach nemám, při robustnosti Muskova budgetu, obavu vůbec žádnou.

Kyle
19. dubna • 10:55

Musk je fenomén, vizionář , a rapl stejně, jako býval Steve Jobs. Zatímco Sergio je zaprděnej děda. Přeju Elonovi úspěch a doufám, že za deset let už si budu vozit pozadí v Tesle i já, zatímco tomu italskýho dědka budou krmit s bryndákem a měnit mu plíny.

legr
18. dubna • 18:49

Tesla je unikátní Fa . Neznám jinou na světě, která by byla od svého vzniku nepřetržitě tak dlouho v červených číslech a dál ještě existovala.

Kuk Vykuk
19. dubna • 13:38

Kolik znáš fungl novejch automobilek, který se brzo dostali z červenejch čísel?

legr
20. dubna • 13:18

Většina automobilek začínaly jako garážové a bez státních dotací. Pokud nebudeme brát třeba sovětskou Lada Žiguli :-) Takže srovnávat asi nelze.
O Teslu ale strach nemám a docela jim fandim.

Kuk Vykuk
21. dubna • 6:55

I když to Tesla nedá, tak po ní zůstane slušnej lavinovej efekt :-D
Elon s tím počítá, v nejhorším jí někomu střelí - o movitý zájemce v Silikon valej nouze nebude - a nechá si Giga továrnu a bude všem dodávat baterky. B-]

Kuk Vykuk
21. dubna • 7:15

Konec konců už i Elon je sám vlastně takovej zachránce Tesly, kterou pomál rozjet původním zakladatelům. Smekám před každým kdo má ty koule zkusit výrobu vlastního auta. Jít do něčeho dopředu tak nejistýho a tak drahýho je fakt vodvaha.

bzzz
19. dubna • 10:35

Toto je celkem bezny jev u IT/technologickych startupu/firem, kdy se do nich X let pumpuji penize, a vydelavat zacnou az po letech. Zakladatele a investori je (spolu)financuji s vidinou slusneho zisku a samozrejme i s rizikem neuspechu a tudiz i ztraty vlozenych prostredku.

legr
19. dubna • 12:10

Tak honem nějakou jmenovat!

Freddka
20. dubna • 8:10

Tady neni co jmenovat - je prece blbost zacit vyjmenovavat kazdy jediny IT startup na svete.
Google, Facebook, Instagram, Amazon, Youtube, Netflix atd atd atd. Kazda jedina firma na svete musi nejdriv investovat, potom teprve vydelavat.

legr
20. dubna • 12:55

Opravdu Google, Facebook, Youtube byly 10 let po vzniku ve ztrátě?

kráľ Šalamún
20. dubna • 6:51

Amazon - este nebol v zisku ani jeden rok. Napriklad. Este dajake otázky ty "ajnštajn" ekonomických vied ?

legr
20. dubna • 12:46

Amazon už v zisku byl dávno. Pravdou je , že dlouho nebyl a že nic nevyrábí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
21. dubna • 6:50

Vyráběj rakety a nafukovací družice ;-)

mpaulo
19. dubna • 17:23

Třeba Amazon?

Kuk Vykuk
18. dubna • 17:37

Fňukal Sergio z automobilky Fix It Again Tony.

Sarcasticus
18. dubna • 14:59

Nabízí se otázka, za jakých podmínek může Tesla na nějakém modelu opravdu vydělávat? Ale na druhou stranu kdyby Sergio Marchionne věřil, že Tesla může vydělávat, pak by se mohl v Tesle ucházet o zaměstnání, aby jim ukázal, jak vyrobit za rok statisíce funkčních elektromobilů. Jako uchazeč věřící v úspěch a zisk Tesly by měl asi větší šanci, než jako nevěřící? ;-)

Ferda.
18. dubna • 12:44

Bodejť by nevydělávali, když prodávají systémem letadlo.
Jak dojdou prašule, tak vyhlásí bankrot.

Jan
18. dubna • 12:27

Elon a Sergio jsou dva největší bulshitáři automobilového průmyslu. Elon světu představil tři auta a Sergio mezitím pohřbil dvě automobilky (Lancii a Alfu). Jasně Elonovi se to kecá, když všehovšudy vyrábí dvě auta, a dostává venture kapitál, kam se podívá + nákup jeho auta je dotován. Sergio naproti tomu nemá koro žádné peníze a musí inovovat celé své zastarávající produktové portfolio. Ale ze všeho nejhoší na tom prostě je, že nová italská auta jsou prostě hnusná.

Kuk Vykuk
18. dubna • 17:08

Nákup všech ekoaut všech automobilek je dotován, ale jen do 200 000 kusů pro každýho (pak se to rapidně mění). Takže na Sergiovo 500e šunky se daj taky dostat dotace. Takže fňukat si může jak chce. :-P

Brumla
18. dubna • 9:44

Sergio je srandovní. Elektromobil by od základu vyvinuli a uvedli na trh za 12 měsíců :-D
To je děsně věrohodný, když Alfu Giuliu, auto tý nejprovařenější koncepce s kterou mají 100 let zkušeností, a na který maj spoustu komponentů hotovou, uvádějí už 5 let a pořád nic.

Kankunen
18. dubna • 9:43

U nás v Evropě se žije ze spotřební daně z PHM, jak to budou mít elektroauta?

*
24. dubna • 12:12

Stát daněmi na neekologická auta donutí občany nakoupit ,,ekologické" elektrokáry a až jich bude většina, tak zavede daň i na ně.
Není vůbec žádný problém namontovat do jakéhokoliv elektrovozítka zaplombovaný elektroměr a pak napálit za každou kWh nebo ujetý km daň, bez ohledu na zdroj nabíjení, včetně třeba solární energie. Stát si spotřební daň vybere jakýmkoli způsobem, který uzná za vhodný. Všechno je to jen otázkou času.

řidič
18. dubna • 10:56

počká se, až jich bude více a napálí se daň na taric C27d, nebojte se ;-)

oh.c
18. dubna • 21:28

Přesně tak :-). Stát se oškubat nenechá. Zavede se poplatek za jistič a rezervovaný výkon a je to. A žádný strop. A pro všechny a plošně :-(.

eLzyx
18. dubna • 9:24

Kdyby tohle napsal někdo z BMW, nebo třeba Mercedesu, tak si řeknu OK, asi mají pravdu. Tohle nejsou automobilky, které by se potřebovali zviditelňovat nějakými bombastickými prohlášeními. Navíc s elektromobily a jinými alternativními pohony také více či méně experimentují, takže asi ví o čem mluví.
Ale když to hodnotí někdo, kdo "na modelu Fiat 500e automobilka prodělává 14 000 dolarů na každém prodaném kuse", tak je na místě otázka - a neděláte to náhodou vy úplně špatně a Tesla dobře?
Vtipné je i to, že FCA má poloviční hodnotu Tesla Motors. Tak kdo koho by měl poučovat?

ASD
18. dubna • 10:41

Tesla jen vloni prodělala 890 milónů dolarů včetně započtení příjmů z dotací a grantů. Roční produkci mají v desítkách tisíc kusů, na výrobním páse dva modely. Za jak dlouho chtějí všechny ty objednávky na zatím neexistující auto uspokojit? Jednoho dne budou chtít akcionáři vyplácet dividendy...

George
18. dubna • 10:47

Je úsměvné jaké máš starosti o akcionáře :-D:-D:-D

Mičurin
18. dubna • 9:05

Tesla úspěšně buduje továrnu Gigafactory, z modelu S se vyklubalo vyjímečné auto, které pár lidí hodně zaujalo. FCA doteď nedokázalo udělat nástupce 166/159 a to se bavíme o obyčejném konvenčním autě. Musk je pro mě menší kecka než tenhle italský fušer.

mpolan
18. dubna • 7:44

Sergio toho nakecá...
Tesla alespoň něco dělá, FCA umí opravdu jen mluvit.

kokop
18. dubna • 12:14

Uplny suhlas.
Fiat pocas jeho vedenia nedokazal nic.
500 variantov 500vky.. ktore aj tak nikto nekupuje.
Keby neboli vzali Chrisler - uz by asi Fiat neexistoval.A pritom tolka skoda!
Napr. len 1,6 Multijet by som si rad kupil v nejakom peknom aute! Napriklad v Octavii od Kabana!

Nerez
18. dubna • 16:31

Mas namysli nejprodavanejsi mini v Evrope za posledni roky? Ktore aj tak nikdo nekupuje?

Zelí
18. dubna • 7:27

Oni vydělávat nepotřebují.... oni si ty dolary natisknou v jakémkoli množství dle potřeby.

jo
18. dubna • 9:10

V podstatě máš pravdu. Vydělávat nepotřebují. Mají investory a ti budou platit dál a dál jen aby o to co už dali nepřišli.

Mičurin
18. dubna • 9:20

Naivní představa. Čekají na dokončení gigafactory+uvedení modelu 3 a pak se rozhodnou jestli pokračovat. Současná ztráta Tesly není podstatná, protože investice do rozvoje.

ASD
18. dubna • 10:46

Myslíte, že investory současná ztráta nezajímá a veškeré vysvětlení ztráty se schová do kolonky "investice"? No, budeme jim držet pěsti. Tesle za schovívavost akcionářů a akcionářům za neutuchající finanční rezervy. Jednoho dne se všechno bude muset splatit.

kluc
18. dubna • 16:37

Je to jen o tom, že těch vytisknutých peněz je moc a musí nafouknout nějakou tu bublinu. Pokud se budou peníze tisknout dál, tak Tesla bude dál vesele fungovat.

bzzz
18. dubna • 11:30

Zjevne netusite, jak funguje financovani podobnych firem resp jak pracuji venture fondy/investori. Vsichni znaji riziko a s pripadnou ztratou se svym zpusobem pocita. Existuje potom spojistost mezi mirou rizika, investovanym objemem prostredku a potencialnim zhodnocenim.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ASD
18. dubna • 11:53

Takže se investuje, aby se dosáhlo ztráty? To jsem opravdu netušil. :-)

bzzz
18. dubna • 14:28

RIZIKOVY kapital... konzervativni investori sazeji na mensi vynosy s mensim rizikem, dravejsi/hraci mixuji a cili i na rizikovejsi ale potencialne vynosnejsi... neinvestuje ze s cilem tratit, ale trati se bezne, ale jeden JACKPOT muze vyrovnat treba nekolik ztratovych investic a jeste vydelat na budouci investice...

Mičurin
18. dubna • 12:48

Časově omezená ztráta není problém, kór když investuješ do začínající automobilky vzniklé prakticky na zelené louce a s revolučním produktem. Ano, elektromobily jsou tady dlouho, ale Model S je zatím to nejzajímavější co vzniklo.

ASD
18. dubna • 14:00

Souhlasím, jen jsem zvědav, zda-li se jim podaří se překlopit k výnosům rychleji, než vyprchá wow efekt. Proč jen ten fantastický a revoluční produkt potřebuje kvanta daňových úlev, dotací a bonusů.

R
18. dubna • 14:18

A třeba se těm prvním investorům už vše mnohonásobně vrátilo, pokud to funguje jako multilevel...B-]

R
18. dubna • 14:22

Nebo-li letadlo...B-]

Zelí
18. dubna • 10:06

Gigafactory... směšné.... jenom tahají tzv. investory na vařené nudli.

Hartge
18. dubna • 20:35

jediný směšný kašpar jsi tu konstantně ty

George
18. dubna • 10:50

Chtěl bych mít informace jako ty.:-D

Doporučujeme

Články odjinud