Sergio Marchionne se opřel do Tesly. Na Modelu 3 prý nemůže vydělávat

Sergio Marchionne se opřel do Tesly. Na Modelu 3 prý nemůže vydělávat

Šéf koncernu Fiat-Chrysler (FCA) Sergio Marchionne nevěří, že může Elon Musk na novém elektromobilu Tesla Model 3 vydělávat. „Jestli mi ukáže, že za 35 000 dolarů na tom autě vydělá, okopírujeme to, dodáme italský šmrnc a budeme to do dvanácti měsíců vyrábět také,“ řekl Marchionne pro Automotive News.

Hlavní muž koncernu FCA se vůbec nepodivuje nad vysokým počtem předběžných objednávek (je jich skoro 400 000) na Teslu Model 3, když ji automobilka prodává za 35 000 dolarů (840 000 korun). Dodává ale, že je také důležité auta včas vyrobit, dodat zákazníkům a ještě na tom vydělat peníze.

Marchionne: Automobilový průmysl se sám ničí velkými výdaji na vývoj

Marchionne: Automobilový průmysl se sám ničí velkými výdaji na vývoj

Z jeho narážky je zřejmé, že si nemyslí, že má Tesla na Modelu 3 velkou marži, pokud vůbec nějakou. Sergio Marchionne ale není velký fanoušek elektrifikace osobních aut, neboť jsou podle něj drahá, mají omezený dojezd a bez vládních pobídek nekonkurenceschopná.

Přesto koncern FCA úplně elektromobilitu nezavrhuje, i když například na modelu Fiat 500e automobilka prodělávala 14 000 dolarů na každém prodaném kuse. Koncernový příbuzný Chrysler nyní plánuje uvést na americký trh několik plug-in hybridů.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků