Sergio Marchionne: Fiat projde restrukturalizací

Společnost Fiat Group (mateřská org. spol. Fiat Auto) se rozhodla, že přeloží datum konání valné hromady akcionářů na druhou polovinu června 2005, aby tak mohl být uveden do života důkladně zmodernizovaný způsob řízení skupiny. Počítáme s tím, že prvním krokem by bylo rozšíření představenstva o tři nebo čtyři nezávislé ředitele. To by zároveň umožnilo jmenovat ředitele zastupující kvalifikované menšiny. Rovněž bude znovu posouzena úloha a složení auditního výboru představenstva, aby bylo zajištěno stoprocentní splnění požadavků kladených americkými zákony na společnosti registrované v USA. Cílem všech těchto opatření, z nichž žádné si nevyžádá změnu stanov skupiny, je uvést společnost Fiat Group plně do souladu s nejčerstvějšími a aktualizovanými zákonnými normami upravujícími způsob řízení společností v kontinentální Evropě.

Nedávné spekulace o osudu povinně konvertibilních 3 miliard EUR nejsou ničím podložené. Skupina nebude požadovat žádnou úpravu podmínek tohoto instrumentu a ke konverzi dojde v září 2005, jak bylo dohodnuto v roce 2002. Naše diskuse s General Motors ve věci uzavření navrhované dohody a průmyslových spojenectví pokračují dobře a finalizace i obdržení zbývajících 550 milionů EUR se očekávají nejpozději 13. května 2005. Převod práv k duševnímu majetku týkající se dieselových motorů a k 50 % polského závodu na výrobu motorů se uskuteční až po obdržení poslední splátky.

Zároveň stvrzujeme svoje odhodlání splnit finanční cíle stanovené v červenci 2004 a znovu potvrzené v únoru 2005, které se týkají výkonu skupiny během období 2005 až 2007. Jak již bylo řečeno dříve, rok 2004 vidíme jako poslední rok, kdy byla skupina ve ztrátě. Rok 2005, i když jeho první polovina je charakterizována obtížnými podmínkami pro obchodování, by měl skončit dosažením cílů, které jsme dříve oznámili.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků