Sergio Marchionne: Fiat projde restrukturalizací

Společnost Fiat Group (mateřská org. spol. Fiat Auto) se rozhodla, že přeloží datum konání valné hromady akcionářů na druhou polovinu června 2005, aby tak mohl být uveden do života důkladně zmodernizovaný způsob řízení skupiny. Počítáme s tím, že prvním krokem by bylo rozšíření představenstva o tři nebo čtyři nezávislé ředitele. To by zároveň umožnilo jmenovat ředitele zastupující kvalifikované menšiny. Rovněž bude znovu posouzena úloha a složení auditního výboru představenstva, aby bylo zajištěno stoprocentní splnění požadavků kladených americkými zákony na společnosti registrované v USA. Cílem všech těchto opatření, z nichž žádné si nevyžádá změnu stanov skupiny, je uvést společnost Fiat Group plně do souladu s nejčerstvějšími a aktualizovanými zákonnými normami upravujícími způsob řízení společností v kontinentální Evropě.

Nedávné spekulace o osudu povinně konvertibilních 3 miliard EUR nejsou ničím podložené. Skupina nebude požadovat žádnou úpravu podmínek tohoto instrumentu a ke konverzi dojde v září 2005, jak bylo dohodnuto v roce 2002. Naše diskuse s General Motors ve věci uzavření navrhované dohody a průmyslových spojenectví pokračují dobře a finalizace i obdržení zbývajících 550 milionů EUR se očekávají nejpozději 13. května 2005. Převod práv k duševnímu majetku týkající se dieselových motorů a k 50 % polského závodu na výrobu motorů se uskuteční až po obdržení poslední splátky.

Zároveň stvrzujeme svoje odhodlání splnit finanční cíle stanovené v červenci 2004 a znovu potvrzené v únoru 2005, které se týkají výkonu skupiny během období 2005 až 2007. Jak již bylo řečeno dříve, rok 2004 vidíme jako poslední rok, kdy byla skupina ve ztrátě. Rok 2005, i když jeho první polovina je charakterizována obtížnými podmínkami pro obchodování, by měl skončit dosažením cílů, které jsme dříve oznámili.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků