Sergio Marchionne: Fiat projde restrukturalizací

Společnost Fiat Group (mateřská org. spol. Fiat Auto) se rozhodla, že přeloží datum konání valné hromady akcionářů na druhou polovinu června 2005, aby tak mohl být uveden do života důkladně zmodernizovaný způsob řízení skupiny. Počítáme s tím, že prvním krokem by bylo rozšíření představenstva o tři nebo čtyři nezávislé ředitele. To by zároveň umožnilo jmenovat ředitele zastupující kvalifikované menšiny. Rovněž bude znovu posouzena úloha a složení auditního výboru představenstva, aby bylo zajištěno stoprocentní splnění požadavků kladených americkými zákony na společnosti registrované v USA. Cílem všech těchto opatření, z nichž žádné si nevyžádá změnu stanov skupiny, je uvést společnost Fiat Group plně do souladu s nejčerstvějšími a aktualizovanými zákonnými normami upravujícími způsob řízení společností v kontinentální Evropě.

Nedávné spekulace o osudu povinně konvertibilních 3 miliard EUR nejsou ničím podložené. Skupina nebude požadovat žádnou úpravu podmínek tohoto instrumentu a ke konverzi dojde v září 2005, jak bylo dohodnuto v roce 2002. Naše diskuse s General Motors ve věci uzavření navrhované dohody a průmyslových spojenectví pokračují dobře a finalizace i obdržení zbývajících 550 milionů EUR se očekávají nejpozději 13. května 2005. Převod práv k duševnímu majetku týkající se dieselových motorů a k 50 % polského závodu na výrobu motorů se uskuteční až po obdržení poslední splátky.

Zároveň stvrzujeme svoje odhodlání splnit finanční cíle stanovené v červenci 2004 a znovu potvrzené v únoru 2005, které se týkají výkonu skupiny během období 2005 až 2007. Jak již bylo řečeno dříve, rok 2004 vidíme jako poslední rok, kdy byla skupina ve ztrátě. Rok 2005, i když jeho první polovina je charakterizována obtížnými podmínkami pro obchodování, by měl skončit dosažením cílů, které jsme dříve oznámili.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků