Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a zážitek z jízdy. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavní muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárního modelu Ferrari Dino. Vůz má přijít v roce 2018 nebo 2019 a je to ten „levný“ model, o kterém se začalo spekulovat na začátku roku.

Ferrari už pro něj připravuje dvěma turby přeplňovaný šestiválec o výkonu kolem pěti stovek koní. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun bez daně. Ferrari pro chudé to tedy tak úplně nebude.

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Sergio Marchionne pro Autoblog.com řekl, že ale nechce, aby nový model Dino fungoval jako „levné“ Ferrari. Nechce za každou cenu honit prodeje, i když ví, že by se levnější model prodával velmi dobře. To by ale poškodilo jméno Ferrari a mohlo to odlákat tradiční zákazníky.

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a syrový zážitek z jízdy. Auto prý bude mít v nabídce dokonce i klasickou manuální převodovku, i když se očekává větší odbyt dvouspojkového automatu.

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Šestiválec bi-turbo dostane model Dino především kvůli emisím, protože Ferrari nebude moci jako samostatná značka těžit z průměrných korporátních emisí Fiatu. Motor V6 bude ale také kompaktní a lehký.

V minulosti bylo Ferrari Dino chápáno jako konkurence pro Porsche 911 a zajímavé je, že i Porsche nyní chystá podobně zaměřený puristický model. Automobilky asi zjistily, že specifická klientela chce pořád poctivé řidičské auto.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků