Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a zážitek z jízdy. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavní muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárního modelu Ferrari Dino. Vůz má přijít v roce 2018 nebo 2019 a je to ten „levný“ model, o kterém se začalo spekulovat na začátku roku.

Ferrari už pro něj připravuje dvěma turby přeplňovaný šestiválec o výkonu kolem pěti stovek koní. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun bez daně. Ferrari pro chudé to tedy tak úplně nebude.

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Sergio Marchionne pro Autoblog.com řekl, že ale nechce, aby nový model Dino fungoval jako „levné“ Ferrari. Nechce za každou cenu honit prodeje, i když ví, že by se levnější model prodával velmi dobře. To by ale poškodilo jméno Ferrari a mohlo to odlákat tradiční zákazníky.

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a syrový zážitek z jízdy. Auto prý bude mít v nabídce dokonce i klasickou manuální převodovku, i když se očekává větší odbyt dvouspojkového automatu.

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Šestiválec bi-turbo dostane model Dino především kvůli emisím, protože Ferrari nebude moci jako samostatná značka těžit z průměrných korporátních emisí Fiatu. Motor V6 bude ale také kompaktní a lehký.

V minulosti bylo Ferrari Dino chápáno jako konkurence pro Porsche 911 a zajímavé je, že i Porsche nyní chystá podobně zaměřený puristický model. Automobilky asi zjistily, že specifická klientela chce pořád poctivé řidičské auto.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků