Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a zážitek z jízdy. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavní muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárního modelu Ferrari Dino. Vůz má přijít v roce 2018 nebo 2019 a je to ten „levný“ model, o kterém se začalo spekulovat na začátku roku.

Ferrari už pro něj připravuje dvěma turby přeplňovaný šestiválec o výkonu kolem pěti stovek koní. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun bez daně. Ferrari pro chudé to tedy tak úplně nebude.

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Sergio Marchionne pro Autoblog.com řekl, že ale nechce, aby nový model Dino fungoval jako „levné“ Ferrari. Nechce za každou cenu honit prodeje, i když ví, že by se levnější model prodával velmi dobře. To by ale poškodilo jméno Ferrari a mohlo to odlákat tradiční zákazníky.

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a syrový zážitek z jízdy. Auto prý bude mít v nabídce dokonce i klasickou manuální převodovku, i když se očekává větší odbyt dvouspojkového automatu.

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Šestiválec bi-turbo dostane model Dino především kvůli emisím, protože Ferrari nebude moci jako samostatná značka těžit z průměrných korporátních emisí Fiatu. Motor V6 bude ale také kompaktní a lehký.

V minulosti bylo Ferrari Dino chápáno jako konkurence pro Porsche 911 a zajímavé je, že i Porsche nyní chystá podobně zaměřený puristický model. Automobilky asi zjistily, že specifická klientela chce pořád poctivé řidičské auto.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků