Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a zážitek z jízdy. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavní muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárního modelu Ferrari Dino. Vůz má přijít v roce 2018 nebo 2019 a je to ten „levný“ model, o kterém se začalo spekulovat na začátku roku.

Ferrari už pro něj připravuje dvěma turby přeplňovaný šestiválec o výkonu kolem pěti stovek koní. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun bez daně. Ferrari pro chudé to tedy tak úplně nebude.

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Sergio Marchionne pro Autoblog.com řekl, že ale nechce, aby nový model Dino fungoval jako „levné“ Ferrari. Nechce za každou cenu honit prodeje, i když ví, že by se levnější model prodával velmi dobře. To by ale poškodilo jméno Ferrari a mohlo to odlákat tradiční zákazníky.

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a syrový zážitek z jízdy. Auto prý bude mít v nabídce dokonce i klasickou manuální převodovku, i když se očekává větší odbyt dvouspojkového automatu.

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Šestiválec bi-turbo dostane model Dino především kvůli emisím, protože Ferrari nebude moci jako samostatná značka těžit z průměrných korporátních emisí Fiatu. Motor V6 bude ale také kompaktní a lehký.

V minulosti bylo Ferrari Dino chápáno jako konkurence pro Porsche 911 a zajímavé je, že i Porsche nyní chystá podobně zaměřený puristický model. Automobilky asi zjistily, že specifická klientela chce pořád poctivé řidičské auto.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků