Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a zážitek z jízdy. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino se vrátí s šestiválcem bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavní muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárního modelu Ferrari Dino. Vůz má přijít v roce 2018 nebo 2019 a je to ten „levný“ model, o kterém se začalo spekulovat na začátku roku.

Ferrari už pro něj připravuje dvěma turby přeplňovaný šestiválec o výkonu kolem pěti stovek koní. Očekává se cenovka minimálně čtyři a půl milionu korun bez daně. Ferrari pro chudé to tedy tak úplně nebude.

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Sergio Marchionne pro Autoblog.com řekl, že ale nechce, aby nový model Dino fungoval jako „levné“ Ferrari. Nechce za každou cenu honit prodeje, i když ví, že by se levnější model prodával velmi dobře. To by ale poškodilo jméno Ferrari a mohlo to odlákat tradiční zákazníky.

Model Ferrari Dino nebude jen „levnější“ verze špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zaměřený více na řidiče a syrový zážitek z jízdy. Auto prý bude mít v nabídce dokonce i klasickou manuální převodovku, i když se očekává větší odbyt dvouspojkového automatu.

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Ferrari Mondial (1980-1993): Pro čtyři s motorem uprostřed

Šestiválec bi-turbo dostane model Dino především kvůli emisím, protože Ferrari nebude moci jako samostatná značka těžit z průměrných korporátních emisí Fiatu. Motor V6 bude ale také kompaktní a lehký.

V minulosti bylo Ferrari Dino chápáno jako konkurence pro Porsche 911 a zajímavé je, že i Porsche nyní chystá podobně zaměřený puristický model. Automobilky asi zjistily, že specifická klientela chce pořád poctivé řidičské auto.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků