Senát nepodpořil změnu, která by zakázala výmluvu na osobu blízkou

Senát nepodpořil změnu, která by zakázala výmluvu na osobu blízkou

Senát nechce zavést odpovědnost provozovatele za vozidlo, což má vyřešit vymlouvání na osobu blízkou při spáchání některých přestupků. Úprava má podle senátorů závažné právní vady. Novelu silničního zákona s návrhem na vypuštění těchto ustanovení horní komora vrátila k rozhodnutí sněmovně.

Provozovatel automobilu by podle sněmovní verze novely musel zajistit, aby jeho řidič dodržoval předpisy. Jinak spáchá správní delikt, za který by hrozila až desetitisícová pokuta, ač bez bodového postihu. Postih bude vždy nižší, než který by hrozil za spáchaný přestupek. Úprava by se vztahovala na přestupky zachycené automatickým radarem a na nedovolené zastavení.

Klepněte pro větší obrázek

Podle senátorů ale provozovatel nemůže zajistit, aby řidič dodržoval předpisy a nesl odpovědnost za protiprávní jednání jiných osob. Úřady se pak prý úpravou nebudou muset snažit zjistit skutečného pachatele, ustanovení by bylo navíc možné obcházet.

Pro vrácení předlohy do sněmovny s pozměňovacími návrhy se vyslovilo všech šedesát přítomných senátorů, ani jeden nebyl proti nebo se nezdržel hlasování. Zatím tak zůstává všechno při starém a můžeme se jen dohadovat, kam tahle parlamentní taškařice dospěje?

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků