Je to krásná představa, ale na šestiválcovou zadokolku z Hirošimy si nyní musíme nechat zajít chuť. Projekt Vision Coupé je nyní u ledu.
Koncept elegantního kupé ve stylu legendárních modelů RX-7 a RX-8 při své premiéře na autosalonu v Tokiu v roce 2017 ukazoval možnosti a vizi aktuálního designového jazyka Mazdy a právem vyvolával otázky, zda je automobilka ochotna něco podobného vyrobit.
Ostatně současná technika značky se pro tyto účely přímo nabízí – Japonci mají novou a primárně zadokolkovou platformu, na níž již nyní jezdí nejnovější CX-60 a která bude využita u modelů pro Evropu i severoamerický trh. Spekulace o sériové podobě nebraly konce, nyní je ale zkrotil Joachim Kunz z Mazda Europe.
Ten pro magazín Autocar potvrdil, že by sice bylo hezké mít auto s šestiválcem vpředu a pohonem zadních kol jakožto nástupce Mazdy 6 nebo velkého sportovního kupé, ale v tuto chvíli je prý nejdůležitější prodávat SUV. Po CX-60 čeká na Evropany také sedmimístná CX-80, zatím co USA dostane o něco větší CX-70 a CX-90. Poslem stylu a zábavy proto u Mazdy nadále zůstává MX-5, která se dle posledních zpráv zatím naštěstí vyhne plné elektrifikaci.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5