Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Jak náročný může být vývoj auta, které má být poháněné bateriemi, a navíc autonomní, zjistila i tak vyspělá firma, jakou je Apple. Po několika odmítnutích nakonec podal pomocnou ruku Volkswagen.

Společnost Apple měla obrovské ambice. Chtěla postavit svůj vlastní autonomní elektromobil, který by ji vynesl na přední příčky budoucí osobní mobility. V průběhu posledních čtyř let však tento technologický gigant ošklivě narazil. Zjistil, že k tomuto cíli nevedou žádné snadné cesty, ani když máte za sebou téměř neomezené finanční prostředky a tím pádem i možnosti najmout ty nejchytřejší mozky na světě.

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Takže firma přehodnotila své původní plány a místo samotného automobilu vyvíjeného pod interním označením Titan a T172 se raději začala soustředit na technologie spojené s automatickým řízením, přesněji řečeno na software, a posléze rozjeli její lidé práce na autonomním stroji, který by zajišťoval kyvadlovou dopravu pro vlastní zaměstnance.

Přestože Apple na počátku projektu odmítal spolupráci s automobilkami, brzy přišel na to, že bez jejich pomoci se k vlastnímu elektromobilu nedopracuje. Američané proto postupně oslovili několik luxusních značek včetně BMW a Mercedesu, jednotlivá jednání ale selhávala, a to především proto, že automobilky odmítaly Applu předat svá data.

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Zástupci jablečné firmy kvůli kooperaci obletěli prakticky celý svět. New York Times tvrdí, že Apple spolupracoval nejdříve s rakousko-kanadským Magna Steyrem, posléze probíhaly námluvy s uvedenými německými značkami a po neúspěchu přišly na řadu Nissanu, čínský BYD nebo i McLaren.

Jestli Apple od svých požadavků ustoupil nebo byly jeho vyjednávači naopak úspěšní i se svými nekompromisními nároky, v tuto chvíli přesně nevíme, každopádně americká firma loni potají podepsala dohodu s německým koncernem Volkswagen.

Apple chce své auto představit v roce 2019. Samo ještě jezdit nebude

Apple chce své auto představit v roce 2019. Samo ještě jezdit nebude

Podle zákulisních informací nese připravovaný společný projekt označení Jetstream, přičemž konfidenti říkají, že nemáme očekávat žádný převratný nový automobil. Autonomní elektromobil totiž vzniká na základech aktuální generace Volkswagenu Transporter s přídomkem T6.

Apple zrušil vývoj vlastního auta. V cestě stála spousta problémů

Apple zrušil vývoj vlastního auta. V cestě stála spousta problémů

Prototyp vzniká nedaleko Turína, ve stylistickém centru Italdesign, který je již pár let dceřinou společností VW. Rám vozu, kola či zavěšení zůstanou původní, Apple však podle dvou lidí obeznámených s projektem mění spoustu dílů včetně palubní desky či sedadel. Nová je rovněž elektronika zahrnující řídicí jednotky, soustavu snímačů a pochopitelně celou sadu akumulátorů.

Funkční auto by mělo být hotové někdy ke konci letošního roku, přesný termín však ale podle dostupných zpráv prozatím stanoven nebyl. Autonomní T6 má posléze přepravovat zaměstnance Applu mezi dvěma kampusy v Silicon Valley, nicméně zcela bez obsluhy nezůstane. Na palubě má být neustále řidič, který v případě potřeby/problémů převezme řízení a na sedadle spolujezdce nebude chybět další operátor sledující systémy auta.

Apple vyvrátil spekulace o vlastním voze. Software pro autonomní řízení ale vyvine

Apple vyvrátil spekulace o vlastním voze. Software pro autonomní řízení ale vyvine

Co prozatím není vůbec jasné, je to, jestli spolupráce Volkswagenu s technologickým gigantem tímto končí, nebo naopak začíná, každopádně i tohle je poměrně jasnou ukázkou, jak náročný může vývoj autonomního vozu být.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků