Semerád dojel do servisu na plátně, přesto dává čínským gumám šanci

Semerád dojel do servisu na plátně, přesto dává čínským gumám šanci

Dvacetiletý Martin Semerád možná nemá mezi fanoušky rallye takové jméno jako někteří domácí matadoři, ale po dvou podnicích je vedoucím mužem průběžného pořadí mistrovství světa v kategorii produkčních vozů. To jsou fakta, která vypadají v souvislosti s tím, jaké problémy měl pražský rodák při posledním vystoupení v Portugalsku s pneumatikami, téměř neuvěřitelně.

Pilot Mitshubishi Lancer Evo IX a jeho navigátor Michale Ernst jezdí na gumách čínské značky Dmack, která jsou sice jedním ze dvou dodavatelů do mistrovství světa v automobilových soutěžích, ale s výrobou obutí začala teprve loni. Problémy s nimi měl při startu na Švédské rallye i Martin Prokop, který startuje v šampionátu v kategorii S-WRC.

Nebezpečné klouzání

„Směs pro Portugalsko byla příliš tvrdá. Dmack ji před tím testoval na Kypru, ale tam zřejmě panovaly odlišné podmínky. Bloky gumy se místo toho, aby se v trakci ohýbaly, obrušovaly. I když mechanici mezi rychlostními zkouškami kola různě prostřídávali s rezervami, kluci přijeli do servisu prakticky na plátně a drátech. Klouzalo jim to jako na sněhu a bylo to dost nebezpečné,“ řekl AutoRevue.cz týmový šéf a závodníkův otec Josef Semerád.

Češi kvůli tomu po prvním dnu dost ztráceli, ale díky rozhodnutí komisařů mohli do druhé etapy z bezpečnostních důvodů nastoupit s jinou pružnější směsí.  „Číňané jsou šťastní, že s nimi jedeme a jsou ochotní udělat všechno, aby jejich gumy fungovaly. Dohodli jsme se, že když se jim podaří zvednout kvalitu, budeme s nimi dál spolupracovat. Chceme se ale podílet na testech a mít záruku, že budou míchat směs podle našich požadavků. Pokud to nepůjde, budeme řešit přestup k Michelinu, což je druhá značka dodávající pneumatiky pro šampionát a jede na ní devadesát procent posádek v šampionátu P-WRC,“ vysvětlil Semerád.

Levnější o třicet procent

Dmack je sice nováčkem mezi pneumatikářskými veličinami, ale na druhou stranu za ním stojí britský pneumatikářský expert Dick Cormack, který byl dvě desetiletí zástupcem značky Pirelli ve Velké Británii. „Daň za nasazení novinky je v nevyrovnané kvalitě, za plus považujeme, že jsou o třicet procent levnější, než francouzský konkurent. Na Švédskou rallye nás stála potřebná sada pětatřiceti kol Dmack jedenáct tisíc eur. Tam nás cena v kombinaci s vítězstvím velice uspokojila, ale v Portugalsku to bylo o něčem jiném, i když kluci nakonec skončili v P-WRC třetí,“ krčil rameny týmový boss.

Jeho syna čeká další díl šampionátu až koncem května v Argentině, a tak přijde prostor na důležité testování. „Ještě v dubnu Číňané přivezou pneumatiky a uvidí se, jak budou vypadat. Přiznám, že bych s nimi docela rád pokračoval. V rámci kompenzace nám odpustili účet za Portugalsko, co chápali jako svou chybu, a Argentinu máme také gratis. Není to málo peněz, znamená to úsporu čtvrt milionu. Je to pro nás ale i výzva, že jsme u něčeho nového, a že se třeba Dmacku podaří udělat konkurenceschopnou gumu,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek
Posádka Semerád - Ernet při Švédské rallye

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků