Semerád dojel do servisu na plátně, přesto dává čínským gumám šanci

Dvacetiletý Martin Semerád možná nemá mezi fanoušky rallye takové jméno jako někteří domácí matadoři, ale po dvou podnicích je vedoucím mužem průběžného pořadí mistrovství světa v kategorii produkčních vozů. To jsou fakta, která vypadají v souvislosti s tím, jaké problémy měl pražský rodák při posledním vystoupení v Portugalsku s pneumatikami, téměř neuvěřitelně.

Pilot Mitshubishi Lancer Evo IX a jeho navigátor Michale Ernst jezdí na gumách čínské značky Dmack, která jsou sice jedním ze dvou dodavatelů do mistrovství světa v automobilových soutěžích, ale s výrobou obutí začala teprve loni. Problémy s nimi měl při startu na Švédské rallye i Martin Prokop, který startuje v šampionátu v kategorii S-WRC.

Nebezpečné klouzání

„Směs pro Portugalsko byla příliš tvrdá. Dmack ji před tím testoval na Kypru, ale tam zřejmě panovaly odlišné podmínky. Bloky gumy se místo toho, aby se v trakci ohýbaly, obrušovaly. I když mechanici mezi rychlostními zkouškami kola různě prostřídávali s rezervami, kluci přijeli do servisu prakticky na plátně a drátech. Klouzalo jim to jako na sněhu a bylo to dost nebezpečné,“ řekl AutoRevue.cz týmový šéf a závodníkův otec Josef Semerád.

Češi kvůli tomu po prvním dnu dost ztráceli, ale díky rozhodnutí komisařů mohli do druhé etapy z bezpečnostních důvodů nastoupit s jinou pružnější směsí.  „Číňané jsou šťastní, že s nimi jedeme a jsou ochotní udělat všechno, aby jejich gumy fungovaly. Dohodli jsme se, že když se jim podaří zvednout kvalitu, budeme s nimi dál spolupracovat. Chceme se ale podílet na testech a mít záruku, že budou míchat směs podle našich požadavků. Pokud to nepůjde, budeme řešit přestup k Michelinu, což je druhá značka dodávající pneumatiky pro šampionát a jede na ní devadesát procent posádek v šampionátu P-WRC,“ vysvětlil Semerád.

Levnější o třicet procent

Dmack je sice nováčkem mezi pneumatikářskými veličinami, ale na druhou stranu za ním stojí britský pneumatikářský expert Dick Cormack, který byl dvě desetiletí zástupcem značky Pirelli ve Velké Británii. „Daň za nasazení novinky je v nevyrovnané kvalitě, za plus považujeme, že jsou o třicet procent levnější, než francouzský konkurent. Na Švédskou rallye nás stála potřebná sada pětatřiceti kol Dmack jedenáct tisíc eur. Tam nás cena v kombinaci s vítězstvím velice uspokojila, ale v Portugalsku to bylo o něčem jiném, i když kluci nakonec skončili v P-WRC třetí,“ krčil rameny týmový boss.

Jeho syna čeká další díl šampionátu až koncem května v Argentině, a tak přijde prostor na důležité testování. „Ještě v dubnu Číňané přivezou pneumatiky a uvidí se, jak budou vypadat. Přiznám, že bych s nimi docela rád pokračoval. V rámci kompenzace nám odpustili účet za Portugalsko, co chápali jako svou chybu, a Argentinu máme také gratis. Není to málo peněz, znamená to úsporu čtvrt milionu. Je to pro nás ale i výzva, že jsme u něčeho nového, a že se třeba Dmacku podaří udělat konkurenceschopnou gumu,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek
Posádka Semerád - Ernet při Švédské rallye

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků