SEMA 2004: extrémní tuning v Las Vegas

Na letošní přehlídku upravených a vytuněných aut se sjela celá řada velkých automobilek. Představíme vám některé jejich kousky, jako např. pětisetkoňový Ford Mustang GT, Volvo XC 90 s výkonem 650 k nebo Pontiac GTO Ram Air 6 s motorem 6.4 V8.
SEMA 2004: extrémní tuning v Las Vegas

Asociace SEMA (Specialty Equipment Market Association) byla založena roku 1963 a již čtvrtou dekádu patří do popředí automobilového trhu s příslušenstvím a autodoplňky. Jedná se o výrobky pro zvyšování výkonu motorů, optický tuning a kity pro osobní vozy, dodávky a kamióny.

V těchto dnech probíhá velká tuningová show v americkém městě Las Vegas, kde nemohly chybět velké automobilky se svými upravenými lahůdkami.

Ford

Ford se na domácí půdě předvedl s trojí úpravou páté generace modelu Mustang GT. Tuning top-verze s výkonem 368 kW (500 k) si pod taktovku vzala zmámá divize Fordu, firma Saleen. Více informací najdete v samostatném článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

General Motors

„Competion Yellow 2005“, to je slogan, který doprovází vystavenou osmiválcovou Corvettu, která s malou modifikací disponuje výkonem 313 kW (425 k) oproti původním 294 kW (400 k). Auto sedí na upraveném podvozku, dostalo tužší tlumiče a zkrátily se převody u šestistupňového manuálu. Přidáno bylo velké zadní přítlačné křídlo a zcela nový výfukový systém na zádi zdobí dvojice dvojitých chromovaných koncovek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dceřiná společnost General Motors, automobilka Pontiac, dovezla do Las Vegas koncept vycházející z modelu GTO. Původní motor 5.7 V8 s výkonem 350 koní byl nahrazen osmiválcem o objemu 6.4 l s výkonem 423 kW (575 k) při 6 800 ot.

Tento koncept s označením GTO Ram Air 6 dostal dvacetipalcová kola z lehkých slitin a pneumatiky o rozměrech 285/30 vpředu a 355/30 vzadu. Mnohem silnější verzi byla přizpůsobena i karoserie, která dostala oranžový lak, aby připomínala legendární Pontiac GTO Judge ze 60. a 70. let minulého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chrysler

Oficiální tuner vozů Chrysler, firma SkunkWerks, se reprezentuje modelem PT Speedster. Motor dostal turbodmychadlo a s upraveným výfukovým systémem teď disponuje silou 173 kW (235 k). Nápravy byly osazeny novými sportovními tlumiči a za osmnáctipalcovými koly o rozměrech 235/40 se skrývají vylepšené brzdy s většimi kotouči.

Lehkých změn doznala i maska vozu, kde byl zvětšen nasávací otvor. Vůz má brilantní kombinaci černočervené metalízy a interiér je kompletně obšit kůží.

Klepněte pro větší obrázek

Jaguar

Krásným modelem X-Type 3.0 V6 v červené metalíze a stejně laděným interiérem v kůži se prezentuje britská kočkovitá šelma, automobilka Jaguar. Oproti jiným „svalovcům“ působí X-Type decentním dojmem elegantního staršího pána. Více podrobností o kitu od Jaguaru najdete bleskovce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mitsubishi

Americká pobočka automobilky Mitsubishi má na tuningové show své dva zástupce, Galant a Endeavor, upravené firmou Relliart. V obou je namontován motor 3.8 V6 s výkonem 191 kW (260 k).

Tento motor bude od roku 2006 pohánět i Mitsubishi Eclipse. Prezentovaný Galant má kola o rozměru 245/40 R19, změněnou masku, žebrování na krytu motoru, větší boční prahy, upravený podvozek, sportovní tlumiče a jiný výfukový systém. Pro řidiče a spolujezdce jsou v kabině sportovní sedačky Recaro a nový audiosystém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Endeavor bude přenášet sílu motoru přes pětistupňovou automatickou převodovku na kola 275/40 R20. Tuningový paket obsahuje optický kit, sedačky Recaro pro řidiče a spolujezdce, navigační systém s velkým LCD displejem na středové konzole, vyladěný podvozek a jiné tlumiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo

Volvo si na veletrh přivezlo tři modely. Zcela monstrózní je model XC 90 PUV (Power Utility Vehicle), který má od kapotou osmiválec o výkonu 478 kW (650 k). O přenos síly se stará automatická šestistupňová převodovka. Každý si okamžitě všimne upravené karoserie, zvláště obrovské masky a vytažených blatníků, do kterých se jen tak tak vlezou široké pneumatiky na ráfku z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V50 SV má turbomotor o obsahu 2.5 litrů s výkonem 250 kW (340 k). S verzí S40 zašli technici ještě o krok dále. Obsahuje pohonnou jednotku o výkonu 312 kW (425 k) a brutální sílu motoru přenáší viskózní spojka Haldex na všechna kola. Modelům V50 SV a S40 se věnuje samostatný článek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků