Sem bez "zimáků" nesmíte! Aneb, kde v Evropě musíte mít zimní pneu?

puk123  |  31. 10. 2017 08:14

Jste to zhrnuli nějak moc. Kde jsou: Francie, Itálie, Velká Británie, Irsko, Bělorusko, ...?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 10. 2017 09:08

Presne moja myslienka.

Ale na obhajobu motoklubu, vo Velkej Britanii ziadne pravidla na pneu nie su :)

Je legalne mat na jednej naprave vpravo letnu, vlavo zimnu.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  31. 10. 2017 10:45

Aha, tak on už i zdroj je odfláknutý. Asi chudáci nemají peníze na lepší. Pak se něco ztratilo v "překladu". Zjistit tady něco sami - moc práce. Já bych je neobhajoval. Sami si udělali skupinu zemí, kde předpisy ohledně zimních gum nejsou, tak by tam mohli ty země uvést všechny.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  06. 01. 2018 20:09

a zrovna Itálie je zajímavá: na dálnicích zimní povinné, lze je nahradit sněhovými řetězy

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  31. 10. 2017 08:51

Je dobře,
že se u nás povinnost, mít zimní pneumatiky, vztahuje jen na podmínky, kdy je nasněženo/led a neoperuje se nějakými 7°C a podobnými nesmysly.

Jen to kazí ta věc se značkami "zimní výbava", kde opět musíme mít paskvil a formálně tam vyžadovat zimní gumy i v srpnu...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 10. 2017 12:11

"vztahuje jen na podmínky, kdy je nasněženo/led "

Nie je pravda.

Zimne pneu mas mat tam, kde to urcuje znacka, a vtedy, ako to vyzaduje situacia na ceste.

Citujem:
"pokud se na silinici vyskytuje souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy anebo lze vzhledem k akutálnímu počasí předpokládat, že by tam mohla být."

Kazdy, kto nie je trubiroh, to pre svoju vlastnu bezpecnost bude chapat tak, ze v januari mozem predpokladat, ze sa na ceste vyskytne sneh/lad/namraza. Odvolavat sa vecer na to, ze rano bolo slnecno, neobstoji. Myslim, ze v tomto pripade je vyklad policie, sudov a poistovni vzacne zhodny.

Slobodu neinformovaneho vykladu zakona ti nikto neberie, ale len v pripade, ze odstavis svoje letne auto v momente, ked ti na cestu zacne snezit.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  31. 10. 2017 08:58

To je článek styl a zbytek si najděte Proč je tam nějaké Portugalsko kam stejně autem pojede 1 člověk a navíc je tam 30°C takže zimáky jsou logicky k ničemu a o Francii kam by se člověk mohl vypdat ani slovo. Dále když už píšete, že ne všude jsou povinné 4mm tak jste to k těm státům mohli dopsat

Odpovědět  |   | 
a  |  31. 10. 2017 11:06

Máte uvedeno Polsko, Estonsko a Finsko. Nemáte tam ale Litvu a Lotyšsko, což je nepochopitelné, protože do Estonska a Finska vede cesta právě přes tyto země. Žije tam sice jen pár milionů obyvatel, ale pro pozemní cestu třeba do Finska (přes moře se pluje jen krátkým trajektem Tallinn – Helsinki) je to důležité vědět.

Pokud já vím, tak v Litvě jsou zimní pneumatiky povinné bez výjimky od 10. listopadu do 1. dubna. V Lotyšsku ale nevím, jak to je. Třeba někdo doplní.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  31. 10. 2017 19:10

na slovensku, je tiež použitie zimných časovo obmedzená.

Odpovědět  |   | 
Rumbu  |  02. 11. 2017 08:19

Nebrec prosimte. Nechapu co tu kazdej resi jako, proste si dam poradny zimaky a o vic se starat nemusim - kde a za jakych podminek maji byt.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 10. 2017 19:12

...tak hlavne ze sa kseft toci.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 11. 2017 09:42

Vies, co je este vacsi kseft ako zimne pneu?

POTRAVINY. Musime ich kupovat a niekto na tom ryzuje.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  01. 11. 2017 18:40

...pokial si nechame zastavat ornu podu cudzimi vyrobnymi halami, co k tomu dodat. Inak, za Hitlera sa vyvazala ukrajinska cernozem /no a mlade baby/ do Rise.

Na tuto temu ma dnes napadaju jedine dve pismena. To druhe je U.

Odpovědět  |   | 
Ychtyl  |  02. 11. 2017 06:29

Blbost, žádný zákon nenařizuje potraviny kupovat. Pokud není zbití lze je získávat například sběrem (třeba hub v lese) a nebo ještě hůř - vypěstovat, odchovat atd. Nikdo tě nenutí je kupovat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

včera | Jiří BaborskýOndřej Mára | 44 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 33 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro